Gjest Nosferatü Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Er det slik at kløyveøks er bedre å kløyve med? Etter min oppfatning har felleøksa en lang og tynn egg så den trenger dypest mulig inn i veden på skrå. Når jeg skal kløyve, bruker jeg en kløyveøks, som har en helt annen og buttere egg som sprenger endeveden fort ut til sidene og sparer mye energi. Jeg tar mye grovere kubber med mindre kraft. Jeg sparer tid. Jeg ser at de fleste står med felleøks og kløyver, er ikke det mye bortkastet energi? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Du skal se at folk flest har en kombinasjon av tid nok (når de kløyver ved) og mangel på kløyveøks. Reint bortsett fra det, skulle jeg tro at få veit forskjell. Men så lærte vi det nå, da. Personlig kan jeg ikke bruke øks, men sage gjør jeg gjerne. Jeg har tre hvite arr på venstre pekefinger (av forskjellig årgang) som viser hvor god jeg er til det. 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 ...og dermed fikk jeg en ide til julepresang til min kjære pappa .) 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Du skal se at folk flest har en kombinasjon av tid nok (når de kløyver ved) og mangel på kløyveøks. Reint bortsett fra det, skulle jeg tro at få veit forskjell. Men så lærte vi det nå, da. Personlig kan jeg ikke bruke øks, men sage gjør jeg gjerne. Jeg har tre hvite arr på venstre pekefinger (av forskjellig årgang) som viser hvor god jeg er til det. Det er bare som å være værbitt. Du kan ikke bake uten å knuse noen egg. 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 ...og dermed fikk jeg en ide til julepresang til min kjære pappa .) Kløyveøksa er nederst i bildet, den har en "fas" som reduserer friksjonen og sprenger endeveden fra hverandre http://www.clasohlson.no/images/products/N/hi/B/308362w4.jpg 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Kløyveøksa er nederst i bildet, den har en "fas" som reduserer friksjonen og sprenger endeveden fra hverandre http://www.clasohlson.no/images/products/N/hi/B/308362w4.jpg Moro å kjenne deg - da blir han glad gitt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.