Gå til innhold

Valg til høsten

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

For all del

IKKE HØR PÅ FLISA

Eh?

Flisa oppfordret til å stemme på Venstre.

Sist jeg skjekket så var Venstre en del av den nåværende regjenringen... SÅ hvis du ikke ønsker regjeringsskifte - hvorfor skal man da ikke stemme Venstre?

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

22

• flisa

20

• gripp

8

• ShitDiddelyDo

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For all del, ikke stem som Flisa

Valgkampen din har vel vart noen mnd. allerede.

Ja, skulle den ikke det? - hvorfor ikke stemme Venstre om du ikke ønsker regjeringsskifte- Høyre og Krf klarer ikke å danne regjering uten Venstre.

Skrevet

Landet går som aldri før, nordmenn har aldri hatt det bedre.

Og likevel klager noen å vil bytte regjering.

Nei behold det vi har.

Hvorfor blir det da feil å stemme Venstre?

Skrevet

Eh?

Sist jeg skjekket så var Venstre en del av den nåværende regjenringen... SÅ hvis du ikke ønsker regjeringsskifte - hvorfor skal man da ikke stemme Venstre?

nei- skjønte ikke den der jeg heller! hehe

Gjest nei til regjeringsskifte
Skrevet

Eh?

Sorry, leste _helt_ feil.

Leste en S foran V-en.

Sorry igjen

Gjest nei til regjeringsskifte
Skrevet

Hvorfor blir det da feil å stemme Venstre?

Sorry leste _helt_ feil.

Var sikker på det var en S foran V-en din.

Beklager.

Så da er vi nok ikke så uenige da. :)

Skrevet

Landet går som aldri før, nordmenn har aldri hatt det bedre.

Og likevel klager noen å vil bytte regjering.

Nei behold det vi har.

Javisst. Aldri har så mange støtteordninger for de som har lite eller ingenting blitt fjernet eller redusert. Aldri før har vi hatt så mange uønskede personer i stillinger de ikke har noe å gjøre. Aldri før har en regering levert så mange avskjedssøknader i forkant av valget (f.eks trussel om bruk av korrupsjon innad hvis de og de forslagene blir lagt frem på stortinget).

De helvetes fascisjævlene av noe svin må vekk, og det litt fort. Ja, det høres kanskje drøyt ut, men jeg mener hvert ord jeg sier om de jævlene der. Og folk er redd for islamsk overtakelse? Se på norge, hvor kristne halvfundamentalister har sittet i regjering i flere år nå.

"..................................."

Skrevet

Jaa, stem borgerlig fordi DU mister leiligheten (altså har lånt over evne). Drit i fellesskapet, de gamle, de syke, skolene osv. Bare DU har det bra?

Fjols.

(jada - usakelig, men akk så korrekt kommentar)

"....................................."

Skrevet

Du skal stemme på Venstre, selvsagt. Du skal se på lista for fylket du bor i og stemme på de folka der -du stemmer ikke på Sponehim eller Thommessen - om du ikke bor der de står på liste , selvsagt :-)

Det er et STORTINGSVALG! :)

og jeg stemmer på Rita Sletner - førstekandidat for Venstre i Østfold.

Hadde Venstre vært et ordentlig parti, så hadde det kanskje vært noe å sett nærmere på. Men man kan like godt stemme på Barns Rett Til Samvær Med Begge Foreldre Likerett For Eldre (som faktisk var et parti for noen år siden) :-)

Skrevet

Sorry leste _helt_ feil.

Var sikker på det var en S foran V-en din.

Beklager.

Så da er vi nok ikke så uenige da. :)

Du verden! - - Svenstre har jeg da aldri hørt om! hehe

Skrevet

Hadde Venstre vært et ordentlig parti, så hadde det kanskje vært noe å sett nærmere på. Men man kan like godt stemme på Barns Rett Til Samvær Med Begge Foreldre Likerett For Eldre (som faktisk var et parti for noen år siden) :-)

Du har ikke guts nok til å stemme Venstre du - det skal mot til å stå sammen med minoriteter! :)

Skrevet

En "venstre-kollega" av meg skrev følgende i en diskusjon - det var noe å tenke på:

SV er et sosialistisk parti. Det heter seg så både i partinavnet og i programmet. Likevel tror jeg ikke mange velgere er så bevisst hva som partiet "egentlig" står for. De ser at SV kommer med noen tilsynelatende "radikale" utspill, de snakker om noen grupper som det er populært å snakke om, og de taler om sosialt ansvar og felleskap - mer enn sosialisme og statlig styring. Jeg oppfatter SVs politikk slik at de vil at alle skal ha frihet til å velge likt - frihet til å være like - mer enn frihet til å velge forskjellig, være forskjellig - bortsett fra at de (selvsagt) ikke mener at homofile skal være heterofile.

SVs profil går rett inn til hjertet på mange. Jeg kan tenke meg at det "føles" godt å stemme SV - for da er man liksom "radikal", man tenker på de "svake", og man er mot de "rikeste". Venstre krever mer av velgerne. For vi mener at det ikke går noen snarvei til det gode samfunn. Vi tror ikke at statlig styring på alle plan, eller det motsatte ytterpunkt; full personlig frihet for alle til å gjøre alt hele tiden, vil gi et godt resultat. Sosialisme er en vakker drøm, men den blir til et mareritt når den skal leves ut. I virkelighetens verden er det vi selv som må ta ansvar. Vi skal ha vår frihet, vi må lære oss å leve med den, og vi kan ikke leve uten den. Og vi skal gjennom fellesskapet sørge for sosiale sikkerhetsnett, og felles løsninger der hver enkelt av oss ikke kan ta ansvar alene.

Å stemme Venstre krever at vi bruker både hjertet og hodet. Jeg tror det kan være en god strategi å klistre merkelappen "sosialistisk" på SV, for det er hva partiet selv kaller seg. Det er neppe mange velgere i Norge som i dag vil mene at hva vi først og fremst trenger, er mer sosialisme! Om man derimot mener at vi ønsker løsninger i fellesskap der dette fremstår som fornuftig og best, og samtidig slippe friheten løs - eller motsatt; ta utgangspunkt i at mennesker er frie, men erkjenne at vi også trenger felleskap og løsninger i regi av dette - så bør Venstres sentrumsplasserte sosialliberalisme kunne tiltrekke seg mange velgere! Venstre vinner ikke velgere tilbake fra Sv ved å vise til samarbeidet med Høyre og KrF - men vi kan vinne idealistiske velgere ved å vise til hva Venstre selv står for.

Og husk: noen få stemmer ekstra på Venstre kan føre oss over sperregrensen og gi minst 6-7 mandater. Det kaller jeg en god velgerdeal! Sjelden kan en stemme på et parti gi større uttelling i form av mandater og politisk innflytelse!

vel talt

"Og husk: noen få stemmer ekstra på Venstre kan føre oss over sperregrensen og gi minst 6-7 mandater"

...slik at vi får en regjering med Venstre, Høyre og Kristenjævlene, ja. Nei - så godt som alt er å foretrekke fremfor mer av det.

Skrevet

Du har ikke guts nok til å stemme Venstre du - det skal mot til å stå sammen med minoriteter! :)

Njei...det er heller det at å stemme på venstre er å stemme på Kristenfascistene i regjering.

"...................................."

Skrevet

Politikerne har få reelle muligheter til å gjøre noe med slike salg. Selv om alle, inkludert regjeringen, har gått ut og kritisert salget.

Slikt har og vil foregå uavhengig av regjering. Å tro at alle bedriftseiere skal bli mer "sosiale" kun fordi regjeringen blir det er i beste fall utrolig naivt.

Hva med alle de arbeidsplassene som er skapt og de som er beholdt i Norge, grunnet regjeringens arbeid (som har bedret vilkårene for bedriftene)? Det er langt flere enn 350. I tillegg har så godt som alle bedre råd enn før (i noe varierende grad).

"I tillegg har så godt som alle bedre råd enn før (i noe varierende grad)."

Tull - det er en umulighet. Joda - den lave renten hjelper, men den er kunstig og midlertidig, og man kan ikke gi regjeringen kredit for det. Dessuten - sykt lav rente fører til enda sykere boligpriser.

Skrevet

"Og husk: noen få stemmer ekstra på Venstre kan føre oss over sperregrensen og gi minst 6-7 mandater"

...slik at vi får en regjering med Venstre, Høyre og Kristenjævlene, ja. Nei - så godt som alt er å foretrekke fremfor mer av det.

Vi i Venstre gjør Høyre litt mer sosiale og Krf'erne litt mer liberale må du huske på :-)

Skrevet

det var for jævlig til årsak.

"det var for jævlig til årsak."

Faktisk er det en grunn som er like god som de fleste andre grunnene folk har. Og vil vi ha en regjering som benytter seg av det som finnes av korrupsjon for å trenere og sabotere alle forslag og avstemminger som ikke passer med den helevetes eventyrboken deres? Jeg vil ikke.

".................................."

Skrevet

Njei...det er heller det at å stemme på venstre er å stemme på Kristenfascistene i regjering.

Du stemmer inn folk til Stortinget, prozak - ikke til regjering - se på listene i ditt eget fylke -det er det som teller!

Skrevet

Vi i Venstre gjør Høyre litt mer sosiale og Krf'erne litt mer liberale må du huske på :-)

"Vi i Venstre gjør Høyre litt mer sosiale og Krf'erne litt mer liberale må du huske på :-)"

Hvis dere skyter hele gjengen i KrF og utraderer partiet fra eksistensen for evig fremtid, så har dere min stemme :-)

Skrevet

"det var for jævlig til årsak."

Faktisk er det en grunn som er like god som de fleste andre grunnene folk har. Og vil vi ha en regjering som benytter seg av det som finnes av korrupsjon for å trenere og sabotere alle forslag og avstemminger som ikke passer med den helevetes eventyrboken deres? Jeg vil ikke.

".................................."

Hvilken eventyrbok?

Skrevet

Du stemmer inn folk til Stortinget, prozak - ikke til regjering - se på listene i ditt eget fylke -det er det som teller!

De partiene som får flest stemmer sitter i posisjon til å danne regjering. Selvfølgelig er det regjering som er hovedspørsmålet i dette valget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...