Gå til innhold

katt i senga

Gjest ikke i kveld nei

Anbefalte innlegg

Gjest ikke i kveld nei
Skrevet

Jeg har alltid dørene til soverommene igjen for at ikke katta skal gå i sengerne, hun har aldri fått ligget der.

Katta til kjæresten min ligger rett som det er i senga hans. Jeg pleier ikke å overnatte der.

Syns det er uhygenisk å ha katter i senga.

Men nå i kveld tenkte jeg at det kanskje hadde vært koselig å hatt ho med seg, men?

Pleier du å ha katta i senga?

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• Gemini

6

• favn

5

• Goliath

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har kattehår overalt i huset, men soverommene er kattefri sone

Skrevet

Har hund, ikke katt, men ikke pokker om han får lov å være på soverommet. :-)

Kjøkken og soverom er hundefri sone hos oss.

Skrevet

Dyr i senga, nix! Det er ikke greit, sier som Gemini ike dyr i soverommene og ikke på kjøkkenet.

Gjest ikke hygienefanatiker
Skrevet

Selvfølgelig får katta ligge i senga. Det skulle bare mangle!

Av og til får man følelsen av at flere dolere her inne er tvangsnevrotikere og ikke tåler bakterier.

Skrevet
  ikke hygienefanatiker skrev (På 2.8.2005 den 22.58):

Av og til får man følelsen av at flere dolere her inne er tvangsnevrotikere og ikke tåler bakterier.

Vi er jo ikke på DOKTORonline for ingenting da.

Skrevet
  ikke hygienefanatiker skrev (På 2.8.2005 den 22.58):

For min del har det absolutt ingenting med bakterier å gjøre.

Jeg liker bare å sove i fred, ikke våkne med en svær hund (70 cm mankehøyde) i senga.

Skrevet

Javisst. Evt. uhygiene katten drar med seg er ikke værre enn det man treffer på utallige andre steder. Ellers så er det jo en stor forskjell på en innekatt og en utekatt.

"..................................."

Skrevet
  Gemini skrev (På 2.8.2005 den 23.08):

For min del har det absolutt ingenting med bakterier å gjøre.

Jeg liker bare å sove i fred, ikke våkne med en svær hund (70 cm mankehøyde) i senga.

Litt forskjell på en katt (selv en stor en) og 70kg hund, da :-)

"...................................."

Gjest musekrine
Skrevet

I yngre dager da jeg hadde bikkje hendte det den hoppa opp i senga til meg om natta. Og jeg har såvidt jeg veit ikke fått noen varige men av det. Frisk og rask;-)

Skrevet
  Prozak skrev (På 2.8.2005 den 23.10):

Litt forskjell på en katt (selv en stor en) og 70kg hund, da :-)

"...................................."

70 centimeter, ikke kilo! hihi

Han veier bare 34 kg, og hadde fint fått plass ved fotenden, de gangene han blir invitert opp i sofaen så bruker han utrolig lite plass faktisk. (Hunden får ikke være i sofaen uten å bli invitert opp, og det funker faktisk).

Uansett hadde han aldri roet seg på soverommet, han forflytter seg i løpet av natta, og ligger faktisk heller rett på harde laminat- eller flisgulvet enn i sin egen seng. Så det er igrunnen ikke noen stor sak. Men selskapssyk som han er, så ville han nok helst hatt valget med å kunne komme inn på soverommet når han ville. Så soveromsdøren holdes stengt... :-)

Skrevet
  Gemini skrev (På 2.8.2005 den 23.17):

70 centimeter, ikke kilo! hihi

Han veier bare 34 kg, og hadde fint fått plass ved fotenden, de gangene han blir invitert opp i sofaen så bruker han utrolig lite plass faktisk. (Hunden får ikke være i sofaen uten å bli invitert opp, og det funker faktisk).

Uansett hadde han aldri roet seg på soverommet, han forflytter seg i løpet av natta, og ligger faktisk heller rett på harde laminat- eller flisgulvet enn i sin egen seng. Så det er igrunnen ikke noen stor sak. Men selskapssyk som han er, så ville han nok helst hatt valget med å kunne komme inn på soverommet når han ville. Så soveromsdøren holdes stengt... :-)

Ok, men forskjellen er likevel betydelig :-)

Selv kunne jeg ikke tenke meg å stenge kattene mine ute fra noen deler av huset - men det er jo ikke uvanlig holde soverommet stengt (selv om jeg kanskje synes det er litt vel fisefint :-)

"..................................."

Skrevet

Katten vår ligger rett som det er i senga, fordi han er bortskjemt, og dessuten hopper han inn soveromsvinduet hvis han er ute om natta. Praktisk, så slipper vi å lukke ham inn og ut. :) (Blir pes til vinteren, da.)

Gjest Carintsja
Skrevet
  Gemini skrev (På 2.8.2005 den 22.44):

Har hund, ikke katt, men ikke pokker om han får lov å være på soverommet. :-)

Kjøkken og soverom er hundefri sone hos oss.

Hvorfor er kjøkkenet hundefritt? (Jeg bare lurer. Er skeptisk til nærkontakt med bikkjer overalt i huset.)

Gjest Carintsja
Skrevet
  Velouria skrev (På 2.8.2005 den 22.56):

Dyr i senga, nix! Det er ikke greit, sier som Gemini ike dyr i soverommene og ikke på kjøkkenet.

Til deg også: Hvorfor ikke på kjøkkenet, lurer jeg! (Men er enig.)

Skrevet
  Carintsja skrev (På 3.8.2005 den 6.17):

Til deg også: Hvorfor ikke på kjøkkenet, lurer jeg! (Men er enig.)

Grunnen til at katten, når den flytter hit ikke får være på kjøkkenet er fordi jeg innimellom lager mat på bestilling til firmaer og fester. Jeg vil unødig miste kunder fordi de finner kattehår i maten..

Katten vår kommer til å være mye ute og jeg vil heller ikke våkne opp med en død fugl på hodeputa, derfor vil jeg sove alene og dessuten er sengen ofte full av barn, så det holder :)

Skrevet

Nå har jeg aldri hatt katt (eller hund) selv, og det er kanskje derfor jeg synes at det høres ekkelt ut å ha dyr i senga mi. Men den skal ikke være full av dyrehår, nei.

(Jeg har forresten en kanin (dvergvedder). Og den kommer av og til tassende inn på soverommet en lørdags- eller søndagsmorgen (etter at et av barna har sluppet den ut av buret). Da holder den seg på gulvet rundt og under senga - og det holder for meg).

:o)

Gjest catchy
Skrevet

Katter spiser både mus og fugler. Dyr som kan være bærere av sykdommer. Så jeg ville ikke hatt katt i senga nei! Heller en hund, som det er lettere å kontroller vedr hva den har hatt poter og kjeft borti.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg pleier å ha TO katter i senga..:-o

*slepphendt med beinhard dol-hygiene..;-)*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...