Gå til innhold

katt i senga

Gjest ikke i kveld nei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattene våre kommer og går som de vil over hele huset, men de har ikke lov å gå på bord og benker (streng vannpistol-oppdragelse der!)

Den ene er en halvperser, den kan finne på å legge seg helt nederst i fotenden på senga, men det blir for varmt for den - den ligger helst i vinduskarmen.

Den andre er en korthåret abyssiner, skikkelig kosedyr. Den ligger akkurat der den vil - gjerne på omgang i sengene til ungene. Den flytter seg gjerne først etter en del kilevinker av sovende barn...

Hos oss blir oftest kattene jaget INN til natta :)

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• Gemini

6

• favn

5

• Goliath

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok, men forskjellen er likevel betydelig :-)

Selv kunne jeg ikke tenke meg å stenge kattene mine ute fra noen deler av huset - men det er jo ikke uvanlig holde soverommet stengt (selv om jeg kanskje synes det er litt vel fisefint :-)

"..................................."

Hvorfor tenke at det er fisefint, når det egentlig bare handler om hva man er komfortabel med, og ikke har noe med hygienisk panikk?

Skrevet

Hvorfor er kjøkkenet hundefritt? (Jeg bare lurer. Er skeptisk til nærkontakt med bikkjer overalt i huset.)

Hår i maten som Velouria nevner er en årsak (yak!), en annen er at hunder som hele tiden oppholder seg der man lager mat blir utidige og maser fælt. I alle fall er det min erfaring. Pluss at vår har en tendens til å legge seg over alt, like ved der vi holder på med noe, eller gå i beina på oss, og når man håndterer varm mat så er det greit å slippe å snuble over et dyr som plutselig la seg rett bak beina dine.

Og - når hunden VET at det ikke er lov å gå inn på kjøkkenet til vanlig, så er det også enklere å holde den ute når vi fx har venner på besøk som ikke akkurat er overbegeistret for å ha en hund ved matbordet.

Hunden har ikke på noen måte noe vondt av å være henvist til visse rom, all den tid han faktisk har tilgang til det meste av huset.

Vår hund er imidlertid ikke noen hund som bør eller skal stå ute i hundegård seint og tidlig, rasen fungerer best om den får være en del av familien, og være med der vi er (innenfor rimelighetens grenser).

Skrevet

Hvorfor tenke at det er fisefint, når det egentlig bare handler om hva man er komfortabel med, og ikke har noe med hygienisk panikk?

Nå mente jeg ikke at akkurat _du_ var fisefin da - jeg fikk med meg grunnen din :-)

"....................................."

Skrevet

Kattene våre kommer og går som de vil over hele huset, men de har ikke lov å gå på bord og benker (streng vannpistol-oppdragelse der!)

Den ene er en halvperser, den kan finne på å legge seg helt nederst i fotenden på senga, men det blir for varmt for den - den ligger helst i vinduskarmen.

Den andre er en korthåret abyssiner, skikkelig kosedyr. Den ligger akkurat der den vil - gjerne på omgang i sengene til ungene. Den flytter seg gjerne først etter en del kilevinker av sovende barn...

Hos oss blir oftest kattene jaget INN til natta :)

"Den andre er en korthåret abyssiner"

Sånn bare for å pirke: Det finnes ikke annet enn korthåret abyssiner.

".................................."

Skrevet

Katter spiser både mus og fugler. Dyr som kan være bærere av sykdommer. Så jeg ville ikke hatt katt i senga nei! Heller en hund, som det er lettere å kontroller vedr hva den har hatt poter og kjeft borti.

Både katter og hunder har en ekstrem bakterieflora i munnen. Men det denne bakteriefloraen gjør er å nøytralisere bakterier de får i seg ute, fra snusing og slikking her og der, spising av diverse uhumskheter etc.

Skrevet

Det høres motbydelig ut med dyr i senga.

Akkurat det høres hysterisk ut. Nei - la oss holde oss unna alt annet enn våre egne bakterier, så slipper vi å utvikle immunforsvaret slik at det tåler noe som helst :-)

Skrevet

"Den andre er en korthåret abyssiner"

Sånn bare for å pirke: Det finnes ikke annet enn korthåret abyssiner.

Abyssinere nydelige! Hvis jeg noen gang skulle finne på å ha rasekatt skal jeg ha en abyssiner - eller helst to.

Skrevet

Abyssinere nydelige! Hvis jeg noen gang skulle finne på å ha rasekatt skal jeg ha en abyssiner - eller helst to.

De er blant de mest aktive kattene som finnes - nesten som apekatter :-)

bugge -jenta
Skrevet

Jeg har ikke spesielt greie på rasekatter, men hellig birma er nydelige katter synes jeg. Gode å ta på, deilig pels. Fine farger.

Skrevet

Akkurat det høres hysterisk ut. Nei - la oss holde oss unna alt annet enn våre egne bakterier, så slipper vi å utvikle immunforsvaret slik at det tåler noe som helst :-)

Her har vi igjen et spørsmål om smak. Jeg vil ikke ha hår og dyrelukt og dyrerumpeundersøkere i min seng. Det er ikke så veldig hysterisk, tror jeg. Tvert om høres det noe perverst ut å dele seng med dyr. Men så er jeg da ikke så åpen for alt 'nytt og spennende' som majoriteten på Seksualforum.

*s*

Skrevet

Her har vi igjen et spørsmål om smak. Jeg vil ikke ha hår og dyrelukt og dyrerumpeundersøkere i min seng. Det er ikke så veldig hysterisk, tror jeg. Tvert om høres det noe perverst ut å dele seng med dyr. Men så er jeg da ikke så åpen for alt 'nytt og spennende' som majoriteten på Seksualforum.

*s*

"Tvert om høres det noe perverst ut å dele seng med dyr"

Det er jaggu forskjell på å ha egne preferanser og å kalle noe meget vanlig for "perverst".

"...................................."

Skrevet

"Tvert om høres det noe perverst ut å dele seng med dyr"

Det er jaggu forskjell på å ha egne preferanser og å kalle noe meget vanlig for "perverst".

Du er nå lett å erte opp :)

Men uansett, jeg kan ikke tenke meg at det å dele seng med dyr er det 'vanlige', og at jeg som ikke finner det attraktivt, er den som har pussige preferanser.

Skrevet

Jeg pleier å ha TO katter i senga..:-o

*slepphendt med beinhard dol-hygiene..;-)*

Jeg pleier å ha tre - selv om bare to av de har pels:-)

Skrevet

Jeg har ikke spesielt greie på rasekatter, men hellig birma er nydelige katter synes jeg. Gode å ta på, deilig pels. Fine farger.

Vakre ja, men jeg liker bedre korthårede katter. :o) Men Birma er av de vakreste langhårskattene, ingen tvil!

Skrevet

Du er nå lett å erte opp :)

Men uansett, jeg kan ikke tenke meg at det å dele seng med dyr er det 'vanlige', og at jeg som ikke finner det attraktivt, er den som har pussige preferanser.

"Du er nå lett å erte opp :)"

Heh-heh...trodde du var for smart til å forsøke å bruke slike hersketeknikker. Jeg er hverken "ertet opp" eller hissig.

Ellers: Jo, det er meget vanlig blant folk som har katter å la de sove i sengen. Jeg snakker da selvfølgelig ikke om bønder som har fjøs- og gårdskatter.

Skrevet

Jeg pleier å ha tre - selv om bare to av de har pels:-)

Enkelte store, hårløse katter er definitivt ok å ha i sengen, ja :-)

Skrevet

Jeg har ikke katt, og hadde jeg hatt det så hadde den definitivt ikke vært i senga...eller opp på kjøkkenbenken og spisebordet som jeg også har registrert er ganske vanlig.

Æsj.

bugge -jenta
Skrevet

Vakre ja, men jeg liker bedre korthårede katter. :o) Men Birma er av de vakreste langhårskattene, ingen tvil!

Teppet mitt liker nok også best korthårede katter,(stakkars støvsugeren vår) men her i huset har begge kattene våre mye skogskatt i seg, og jeg skal innrømme at det med kattehår kan være irriterende. Men de er så mye deiligere å kose med, synes jeg. Så da får jeg leve med hårene.

Og det er nå en gang slik at når en får en katt som ikke er rasekatt, kan en ikke alltid helt vite hvor hårete den vil bli, og da må en ta det som det kommer. På den ene katten vår så vi det raskt, den andre ble mere "håret" med tiden.

Skrevet

"Du er nå lett å erte opp :)"

Heh-heh...trodde du var for smart til å forsøke å bruke slike hersketeknikker. Jeg er hverken "ertet opp" eller hissig.

Ellers: Jo, det er meget vanlig blant folk som har katter å la de sove i sengen. Jeg snakker da selvfølgelig ikke om bønder som har fjøs- og gårdskatter.

Ok. Det var ikke ment som hersketeknikk, beklager hvis du oppfattet det slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...