Goliath Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Enkelte store, hårløse katter er definitivt ok å ha i sengen, ja :-) "...................................." Slike "villkatter" setter vi stor pris på:-) 0 Siter
Elbereth Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 "Den andre er en korthåret abyssiner" Sånn bare for å pirke: Det finnes ikke annet enn korthåret abyssiner. ".................................." *pirke tilbake* Den langhårede varianten av Abyssiner kalles Somali... Ellers er den i forhold til perseren veeeeldig korthåret, det var det som var poenget 0 Siter
Elbereth Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 De er blant de mest aktive kattene som finnes - nesten som apekatter :-) "..................................." Min er i alle fall veldig leken fortsatt - og den er straks to år... Den er aktiv og interessert i alt - følger oss rundt som en hund, den går tur og er med nesten helt inn i dusjen... 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Teppet mitt liker nok også best korthårede katter,(stakkars støvsugeren vår) men her i huset har begge kattene våre mye skogskatt i seg, og jeg skal innrømme at det med kattehår kan være irriterende. Men de er så mye deiligere å kose med, synes jeg. Så da får jeg leve med hårene. Og det er nå en gang slik at når en får en katt som ikke er rasekatt, kan en ikke alltid helt vite hvor hårete den vil bli, og da må en ta det som det kommer. På den ene katten vår så vi det raskt, den andre ble mere "håret" med tiden. Har selv hatt en huskatt med litt pels jeg. Ikke langhåret, men ikke glatthåret heller. Ville ikke byttet henne bort mot all verdens rasekatter! ) Men om jeg skal _kjøpe_ en rasekatt så blir det en korthåret en. Helst en (to!) abyssiner for min del. ) 0 Siter
Prozak Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 *pirke tilbake* Den langhårede varianten av Abyssiner kalles Somali... Ellers er den i forhold til perseren veeeeldig korthåret, det var det som var poenget Ja, somali og abyssiner er i utgangspunktet to varianter av samme rase. Men abyssiner er korthåret, og somali er langhåret *pirke-grave* :-) "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Min er i alle fall veldig leken fortsatt - og den er straks to år... Den er aktiv og interessert i alt - følger oss rundt som en hund, den går tur og er med nesten helt inn i dusjen... En katt ser et eller annet interessant: Siameser: "Hmmm...hva er det, tro? Skal jeg...? Ja, jeg kan jo gjøre det." Burmeser (f.eks): "Hmmm...hva er det? Ja, jeg gjør det!" Abyssiner: "JA, gjør det!" "..............................." 0 Siter
Prozak Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Ok. Det var ikke ment som hersketeknikk, beklager hvis du oppfattet det slik. Jeg blir bare så matt når folk skal anklage en for å være "sint" etc. Jeg er så godt som aldri sint, hverken her eller i RL - ihvertfall ikke på folk. ".................................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Helt enig med deg - Det kunne ikke ramle meg inn å ha katten min i senga!! Uansett om han er innekatt. Orker ikke tanken på at rester fra doen skal sitte under potene eller i pelsen rundt rompehølet, for så å gnis av i senga mi. Katt og hund i senga er noe av det ekleste jeg vet. Og jeg er dyrevenn, asså!! :-) 0 Siter
org Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Javisst lå pusene i senga! Fem stykk, makan til kos. Kattungene ble født i senga til lillejenta. Der bodde de faktisk i flere uker - adskilt fra jenta med et plankegjerde satt opp for anledningen. 0 Siter
Gjest Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Jeg pleier å ha tre - selv om bare to av de har pels:-) Jeg kjenner faktisk noen som har en katt som heter Goliath hehe 0 Siter
Gjest verdens vakreste - katt Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Min er i alle fall veldig leken fortsatt - og den er straks to år... Den er aktiv og interessert i alt - følger oss rundt som en hund, den går tur og er med nesten helt inn i dusjen... Jeg har også abyssiner..verdens smarteste og vakreste katt : ) Den er fem år nå og nesten like leken og aktiv som en kattunge. Ingen latsabb nei...propell med pels. 0 Siter
Gjest Carintsja Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Grunnen til at katten, når den flytter hit ikke får være på kjøkkenet er fordi jeg innimellom lager mat på bestilling til firmaer og fester. Jeg vil unødig miste kunder fordi de finner kattehår i maten.. Katten vår kommer til å være mye ute og jeg vil heller ikke våkne opp med en død fugl på hodeputa, derfor vil jeg sove alene og dessuten er sengen ofte full av barn, så det holder *LOL* *nikker veldig forståelsesfullt!* 0 Siter
Gjest Carintsja Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Hår i maten som Velouria nevner er en årsak (yak!), en annen er at hunder som hele tiden oppholder seg der man lager mat blir utidige og maser fælt. I alle fall er det min erfaring. Pluss at vår har en tendens til å legge seg over alt, like ved der vi holder på med noe, eller gå i beina på oss, og når man håndterer varm mat så er det greit å slippe å snuble over et dyr som plutselig la seg rett bak beina dine. Og - når hunden VET at det ikke er lov å gå inn på kjøkkenet til vanlig, så er det også enklere å holde den ute når vi fx har venner på besøk som ikke akkurat er overbegeistret for å ha en hund ved matbordet. Hunden har ikke på noen måte noe vondt av å være henvist til visse rom, all den tid han faktisk har tilgang til det meste av huset. Vår hund er imidlertid ikke noen hund som bør eller skal stå ute i hundegård seint og tidlig, rasen fungerer best om den får være en del av familien, og være med der vi er (innenfor rimelighetens grenser). Takk for omfattende (og underholdende) svar. Jeg kjenner meg igjen i den der: "venner på besøk som ikke akkurat er overbegeistret for å ha en hund ved matbordet" Jeg synes nemlig at hunder ikke alltid lukter så godt (særlig hvis de er litt våte etter en luftetur). Så å ha en stående VED SIDEN AV MEG når jeg spiser, forkludrer matopplevelsen noe voldsomt, særlig når vertskapet gjerne kysser og klapper bikkja, og den får lov å være i alle rom og alles senger og alle stoler og sofaer & u name it. og hva gjør man hvis man har nylonstrømper og skjørt?? Eller hvit bukse (med hundepoter som vil opp..) Ja der fikk jeg ut litt frust, håper du ikke lider av det )) 0 Siter
Gemini Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Takk for omfattende (og underholdende) svar. Jeg kjenner meg igjen i den der: "venner på besøk som ikke akkurat er overbegeistret for å ha en hund ved matbordet" Jeg synes nemlig at hunder ikke alltid lukter så godt (særlig hvis de er litt våte etter en luftetur). Så å ha en stående VED SIDEN AV MEG når jeg spiser, forkludrer matopplevelsen noe voldsomt, særlig når vertskapet gjerne kysser og klapper bikkja, og den får lov å være i alle rom og alles senger og alle stoler og sofaer & u name it. og hva gjør man hvis man har nylonstrømper og skjørt?? Eller hvit bukse (med hundepoter som vil opp..) Ja der fikk jeg ut litt frust, håper du ikke lider av det )) Lider på ingen måte! hehe Selv om jeg bare MÅ få tilføye at vår hund lukter utrolig lite "hund" - selv når han er våt. Og det er selvsagt ikke noe bare vi tror selv, da hadde det vært tåpelig å komme med det, men venner og familie har faktisk kommentert det, som veldig positivt ved vår hund. Heldigvis sikler han lite også. Men med en bakgrunn som totalt fobisk redd for hunder selv, så har jeg full respekt for at ikke alle liker å ha vår hund oppå seg hele tiden. 0 Siter
Goliath Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Jeg kjenner faktisk noen som har en katt som heter Goliath hehe Det var faktisk en katt som jeg tok nicket mitt fra. Men den døde for noen år siden, så da er det nok ikke meg du kjenner - eller? :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Det var faktisk en katt som jeg tok nicket mitt fra. Men den døde for noen år siden, så da er det nok ikke meg du kjenner - eller? :-) Jeg regner med den katten er død nå, jo. Det var når jeg var liten på 80-tallet at naboen vår hadde en katt som het Goliath, og en hund som het Vaff Hvis det også stemmer, så er det jo litt spooky 0 Siter
willow Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 vi har to katter som vi ikke liker å ha i senga. har litt med at det ikke er så behagelig med alle kattehårene, samtidig som de har det med å bli veldig ville om natten (lekesloss etc). hadde jeg hatt en rolig katt som ikke røytet noe hadde saken kanskje vært en helt annen dog. spørs på katta altså 0 Siter
Goliath Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Jeg regner med den katten er død nå, jo. Det var når jeg var liten på 80-tallet at naboen vår hadde en katt som het Goliath, og en hund som het Vaff Hvis det også stemmer, så er det jo litt spooky he-he...så lenge siden er det ikke, så det er nok ikke meg nei:-) 0 Siter
favn Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Jeg blir bare så matt når folk skal anklage en for å være "sint" etc. Jeg er så godt som aldri sint, hverken her eller i RL - ihvertfall ikke på folk. ".................................." Og det sier du til meg? Jeg sluttet å lese innleggene dine til meg for en lengre periode, nettopp fordi de var smekk fulle av absurde meldinger om 'hvordan favn er'. Generelt kan jeg bare ellers underskrive oppgittheten over det du sier. Jeg får til stadighet slike meldinger fra folk selv om jeg sitter pent og rolig foran skjermen, har andre gjøremål og svarer slapt på ting som interesserer måtelig. Problemet er at dette mediet overhodet ikke er egnet til god kommunikasjon. Det går _raskt_ unna, nesten like raskt som talen, men uten den nødvendige bruken av blikk, gester, mimikk, stemme etc. Skal man skrive med ønske om å bli ordentlig forstått, bør man holde seg til gammeldags brevskriving, gjennomarbeidede artikler etc. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Har ikke katt men den gangen jeg hadde rotte, pleide den å få være i sengen min litt hver kveld. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.