Gå til innhold

Hvorfor skal dere alltid være så enkle????

Anbefalte innlegg

Gjest sweet honey

Hver gang det er snakk om antall sexpartnere her inne så kan det virke som det er vanlig å ha mistet oversikten over antallet. "Hvorfor skal man telle???"

Og det forventes at man ikke skal bry seg om hvor mange partnere kjæresten har hatt før. "Det er jo fullstendig uinteressant! Det er jo FORTID!!"

Dette synes jeg er altfor ENKELT, folkens!

Vi mennesker er individer med en masse følelser, på godt og vondt. Når vi treffer en mann/kvinne som vi innleder et seriøst forhold til vil jeg si det er helt _normalt_ å ha en interesse for hva dette mennesket har bedrevet før vi møttes. Det blir helt feil å si at man skal se helt vekk fra fortiden og glemme alt som har skjedd før.

Når det er sagt så skal man selvsagt ikke trekke enkle slutninger og _dømme_ noen utfra deres fortid.

Eksempel: Min nye kjæreste på 29 forteller at han har hatt et sted mellom 20 og 30 partnere før meg.

Dette skal jeg overhodet ikke tenke på? Visst f..n skal jeg det! Det er klart at dette forteller meg noe om denne mannen og hvordan han har levd livet tidligere. Men jeg skal ikke _dømme_ han utfra det. Han har selvsagt vært fri til å gjøre hva han ville før. Men det er klart at det er forskjell på en mann som har hatt 30 partnere og aldri et seriøst forhold, og en mann som har hatt to langvarige samboerforhold bak seg! Og det er klart at denne fortiden har noe/mye å si for hvem denne mannen er pr i dag! Hvilke erfaringer han har høstet osv.

Mange av dere fleiper med at det verste av alt måtte være å bli sammen med en jomfru. "Huff! Jammen glad typen ikke var jomfru da vi møttes!"

Dette er det altså "lov" å si. Så hvis man er jomfru skal man kunne dømmes ut fra sin fortid? Men har man hatt 30 partnere så har fortiden ingenting å si?

Dobbeltmoralister.

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zombiebob

20

• mil1365380270

19

• Lillemus

12

• favn

11

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

fuji1365380447

Helt ærlig - jeg tenker aldri på hvor mange sexpartnere min samboer har hatt, og jeg tenker heller aldri på de som jeg har vært sammen med før.

Jeg har vært singel i store deler av mitt voksne liv, og er samtidig en ganske lidenskaplig person. Så for meg er det helt uproblematisk at jeg har hatt ganske mange sex-partnere i mitt liv. Men det betyr ikke at jeg ikke nå er trofast.

Jeg tror at du må innse at vi er forskjellige på dette området - for noen er det veldig viktig at livspartneren ikke har hatt så mange før, men for andre så har dette ikke noen betydning.

Det er klart at mange sexpartnere har vært med på å forme hvem jeg er som mennske, men ikke nødvendigvis til det værre. Jeg føler at jeg har en god ballast og erfaring, som jeg tar med meg inn i et seriøst forhold.

Våre ex-partnere har ingen betydning i vårt forhold nå.

mil1365380270

Pøh! Her er det da folk som mener jomfruer er topp og folk som ikke vil at partneren skal ha hatt for mange. Også er det noen som gir blaffen.

Når noen helst ser at partneren ikke er jomfru, tror jeg det har mer med erfaring å gjøre. Man utvikler seg jo gjerne, og å starte med voksenopplæring er kanskje ikke det man ønsker seg mest.

Pøh! Her er det da folk som mener jomfruer er topp og folk som ikke vil at partneren skal ha hatt for mange. Også er det noen som gir blaffen.

Når noen helst ser at partneren ikke er jomfru, tror jeg det har mer med erfaring å gjøre. Man utvikler seg jo gjerne, og å starte med voksenopplæring er kanskje ikke det man ønsker seg mest.

Neeeei... en voksen og et barn, liksom. Uff.

Gjest sweet honey

Helt ærlig - jeg tenker aldri på hvor mange sexpartnere min samboer har hatt, og jeg tenker heller aldri på de som jeg har vært sammen med før.

Jeg har vært singel i store deler av mitt voksne liv, og er samtidig en ganske lidenskaplig person. Så for meg er det helt uproblematisk at jeg har hatt ganske mange sex-partnere i mitt liv. Men det betyr ikke at jeg ikke nå er trofast.

Jeg tror at du må innse at vi er forskjellige på dette området - for noen er det veldig viktig at livspartneren ikke har hatt så mange før, men for andre så har dette ikke noen betydning.

Det er klart at mange sexpartnere har vært med på å forme hvem jeg er som mennske, men ikke nødvendigvis til det værre. Jeg føler at jeg har en god ballast og erfaring, som jeg tar med meg inn i et seriøst forhold.

Våre ex-partnere har ingen betydning i vårt forhold nå.

Ja, hele mitt poeng er at vi er forskjellige. Jeg mener heller ikke at det nødvendigvis er negativt å ha hatt mange partnere.

Men vi må respektere at det kan være av interesse hvor mange partnere kjæresten har hatt før. Det er ikke fullstendig uinteressant, slik noen hevder her inne.

Ja, jeg er faktisk en av dem som foretrekker en mann som ikke er jomfru.

Ikke utelukkende på grunn av sexen, men også fordi vedkommende da vil være helt uten erfaring fra et forhold. Og jeg foretrekker altså en mann som har litt erfaring med hvordan han skal være mot en kvinne. Jeg sier ikke at jomfruer ikke vet det, men når man nærmer seg 40 (vil ikke ha menn som er yngre enn meg) og ikke har i alle fall noe erfaring på området så er man kanskje blitt noget sær etterhvert... :o)

Annonse

Nemlig! Du fikk sagt det. Voksenopplæring. :o)

Gjest sweet honey

Nei, kan godt se at det ikke er så gunstig at kjæresten er jomfru. Men det er kanskje ikke så gunstig at han har vært innom et stort antall tilfeldige damer heller?

Fortiden har altså noe å si.

Gjest sweet honey

Ikke utelukkende på grunn av sexen, men også fordi vedkommende da vil være helt uten erfaring fra et forhold. Og jeg foretrekker altså en mann som har litt erfaring med hvordan han skal være mot en kvinne. Jeg sier ikke at jomfruer ikke vet det, men når man nærmer seg 40 (vil ikke ha menn som er yngre enn meg) og ikke har i alle fall noe erfaring på området så er man kanskje blitt noget sær etterhvert... :o)

Helt enig med at det ikke er noe pluss om kjæresten er jomfru i en alder av 30.

Men da er det vel også lov å si at det ikke er noe pluss at han har vært sammen med et utall andre damer?

Poenget mitt er at fortiden definitivt har noe å si. Ikke si at man ikke skal bry seg, og at det bare er nåtiden som teller.

mil1365380270

Nei, kan godt se at det ikke er så gunstig at kjæresten er jomfru. Men det er kanskje ikke så gunstig at han har vært innom et stort antall tilfeldige damer heller?

Fortiden har altså noe å si.

Er man forholdsvis uerfaren selv, er det sikkert helt ok å utforske sammen. Da blir det jo ikke kjedelig for den ene.

Fortiden har noe å si så klart, den har jo formet oss. Men det som teller er ikke antallet sexpartnere, men hvordan vi er nå. Hva pokker har det f.eks. å si om man har knullet 200 når man har vært trofast gift i 10 år?

For noen blir det kanskje kjedelig å bare ha seg med en når man er vant til å bytte, men det kan også være man lærer at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Alle forhold får noen nedturer, og da kan det siste være ganske bra baggasje å ha når man begynner å synes partneren er kjedelig :-)

Gjest sweet honey

Er man forholdsvis uerfaren selv, er det sikkert helt ok å utforske sammen. Da blir det jo ikke kjedelig for den ene.

Fortiden har noe å si så klart, den har jo formet oss. Men det som teller er ikke antallet sexpartnere, men hvordan vi er nå. Hva pokker har det f.eks. å si om man har knullet 200 når man har vært trofast gift i 10 år?

For noen blir det kanskje kjedelig å bare ha seg med en når man er vant til å bytte, men det kan også være man lærer at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Alle forhold får noen nedturer, og da kan det siste være ganske bra baggasje å ha når man begynner å synes partneren er kjedelig :-)

Poenget mitt er at vi er forskjellige. For noen er det kanskje uinteressant hva partneren har gjort før, men for mange har det noe å si. Ikke fordi det sier noe om hvordan vedkommende vil oppføre seg i sitt nye forhold, men fordi det sier noe om hvordan han har vært. Og som du sier har fortiden formet oss.

Jeg har aldri sagt at det nødvendigvis er negativt å ha hatt flere partnere tidligere. Men har man "knullet 200" som du sier, så ville jeg trukket noen slutninger ut av det. Men det er jo min personlige mening. Du kan selvsagt mene noe helt annet. Fordi vi er forskjellige.

Du sier selv "kanskje". Du vet ikke. Du dømmer uten å vite.

Annonse

mil1365380270

Poenget mitt er at vi er forskjellige. For noen er det kanskje uinteressant hva partneren har gjort før, men for mange har det noe å si. Ikke fordi det sier noe om hvordan vedkommende vil oppføre seg i sitt nye forhold, men fordi det sier noe om hvordan han har vært. Og som du sier har fortiden formet oss.

Jeg har aldri sagt at det nødvendigvis er negativt å ha hatt flere partnere tidligere. Men har man "knullet 200" som du sier, så ville jeg trukket noen slutninger ut av det. Men det er jo min personlige mening. Du kan selvsagt mene noe helt annet. Fordi vi er forskjellige.

Nemlig! Det som teller er å finne en med samme syn som en selv :-)

Helt enig med at det ikke er noe pluss om kjæresten er jomfru i en alder av 30.

Men da er det vel også lov å si at det ikke er noe pluss at han har vært sammen med et utall andre damer?

Poenget mitt er at fortiden definitivt har noe å si. Ikke si at man ikke skal bry seg, og at det bare er nåtiden som teller.

Jeg har alltid sagt at jeg foretrekker en parnter med _noe_ erfaring, en som har hatt noen damer i senga, men ikke nødvendigvis så mange som mulig nei. Jeg er veldig glad for at min kjære har vært til sengs med omtrent like mange som meg (vi er fremdeles på ensifret vi).

Huff, for noen holdninger du har. Å pule krever ikke akkurat modenhet.

Kanskje ikke en enkel omgang puling, inn-og-ut, men skal det legges noe mer i det så krever det modenhet, mener jeg i alle fall.

Men det er klart - den modenheten måles ikke nødvendigvis i antall eks-sex-partnere!

Kanskje ikke en enkel omgang puling, inn-og-ut, men skal det legges noe mer i det så krever det modenhet, mener jeg i alle fall.

Men det er klart - den modenheten måles ikke nødvendigvis i antall eks-sex-partnere!

Jeg tror du tar helt feil. Tvert imot tror jeg nysgjerrigheten og lekenheten er størst i begynnelsen, og så dabber det av etterhvert. (Forutsatt at du har selvtillit nok.)

Jeg tror du tar helt feil. Tvert imot tror jeg nysgjerrigheten og lekenheten er størst i begynnelsen, og så dabber det av etterhvert. (Forutsatt at du har selvtillit nok.)

At det dabber av utover i et forhold eller med antall sexpartnere man har hatt?

Dersom en person er seksuelt blank i en alder av... la oss si 30 eller 40... er det nærliggende å tenke seg at vedkommende er rimelig umoden som person i det store og hele.

Men varm, god sex med en partner er selvsagt ikke forutsatt av 'mange' tidligere partnere (hvis det var det du trodde jeg mente).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...