lilya Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg fødte for 2 år siden. Et år etter fødselen begynte jeg å få langvarig menstruasjon, fra 14 dgr. til 16 dgr. Dette er plagsomt da jeg er vant med 6 dgr. Jeg blir også ekstremt sår i underlivet en liten uke før den starter. dette gjør at det er ikke mye igjen av måneden til et sexliv. Jeg har legeskrekk, tør ikke å gå til gynekolog. Fødselen min opplevde jeg som svært traumatisk og fikk en del skader etter det. Jeg blødde i 6 måneder etter fødselen, etter å ha revnet en del og at de på sykehuset hadde oversett det. De ville ikke operere før etter et halvt år.(et halvt år uten sex, med masse smerter, uten å greie å gå på do på normalt vis og med en påfølgende fødseldepresjon som jeg ennå ikke er kvitt etter utallige timer hos psykolog). Etter dette tør jeg ikke å gå til gynokolog for å sjekke meg eller å skaffe prevensjon. Jeg er livredd for å bli gravid og jeg er livredd for å få satt inn pessar eller spiral. Jeg tåler ikke p.piller og heller ikke p.sprøyte. Kondomen blir jeg sår i lange tider av, samme hvor mye glid jeg bruker, skulle tro jeg var allergisk eller noe. Nå er jeg så lei av alt dette. Jeg har bestilt meg gu på sykehuset tidligere og de er flinke og forståelsesfulle, men jeg er som et nervevrak en hel uke i forveien og en ukke i ettertid. Nå orker jeg ikke mer, jeg velger heller å ikke ha sex så slipper jeg plager og å være redd for å bli gravid. Dette er selvfølgelig synn, men det er jo en til oppe i dette. det spørs om han vil være sølibat resten av livet.... Har du/dre noen råd??? Hilsen fortvilet Lilya 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192806-langvarig-mens-mangel-p%C3%A5-prev-og-legeskrekk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaime Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 En av dere kunne jo sterilisere dere...ellers så tror jeg at en kobberspiral kunne være verdt et forsøk? Ingen hormoner, varer lenge, og tror du kan få bedøvelse ved innsetting. Jeg har også gynekologskrekk, men så er da heller ikke fødsler aktuelt for meg, og det gjør det jo lettere...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192806-langvarig-mens-mangel-p%C3%A5-prev-og-legeskrekk/#findComment-1338902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.