Gjest irritert på den kjærringa Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Har en sjef rett til å la sitt dårlige humør gå utover sine ansatte?.Sjefen min gjør det.Jeg jobber som stuepike på et hotell.Deger et veldig hardt arbeid siden vi er på beina hele dagen.Jobber 7,5 timer dagen og har 30 min pause.I dag satt vi 2 min over 30 min og da fikk vi høre det av sjefen(kvinne).Vi gjør jo jobbe vår og får sjelden klager så om vi sitter noen minutter ekstra er ikke noe å hyle om.Hva synes dere? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Hater sånne folk! Skulle aldri fått sjefsstillinger Har selv jobbet som stuepike og vet hvordan det er.. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Høres ut som ei skikkelig bitch av en sjef 0 Siter
Gjest Leif is Leif Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Slike fortjener ikke å ha ansatte. De kan ødelegge mye for bedriften. Bra folk er mangelvare, og skremme dem vekk med urimelig behandling er dårlig bisniss. 0 Siter
Gjest Syk på grunn av sjefen Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Jeg har en sånn sjef.Akkurat nå er jeg sykemeldt på grunn av henne. Jeg er på desperat jakt etter noe annet å gjøre. 0 Siter
Gjest ittitert på den kjærringa Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hun har sine gode dager som hun er blid son ei sol.Men det blir litt falsk,spørr du meg.Veit aldri når hun blir sur.Jeg sitter heller ikke lengere i pausene sier hun og heller ikke de andre.Nei,kansje det men så har ikke de et så fysisk arbeide heller da.Vi har 1% sykefravær.Kansje det blir mere framover for alle begynner å bli lei av denne dritten. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Kan det ikke faktisk hende at hun ikke egentlig er sur før hun kommer på jobb - og ser at dere FORTSATT sitter på rumpa når pausen er over, og det er ETTER at dere har vært ute og røyket fire ganger samme dag, og i tillegg kom ti minutter for sent på jobb? Siden jeg er sjef selv, så må jeg innrømme at jeg irriterer meg noe så grønnj.... over at de ansatte sitter i en stol og ser på barna leke fremfor å leke med dem - at de ikke klarer å dra med seg søpla ut så den ikke blir stående å stinke, eller at de bare MÅ ringe noen og fortelle om det som skjedde i helgen. Dere er på jobb - og er betalt for å jobbe, hva er da grunnen til at du fortsatt gjør ingenting selv om pausen din er over? Om jobben din er så slitsom - finn en annen! Og; sykemelde seg for at du mener sjefen er sur?? Herregud... Innser at dette er kilde til voldsom diskusjon - men folk som presterer å skrive sånn ting provoserer meg så til de grader - og det er sånne som dere som gjør at sånne som meg mister all tro på at det finnes skikkelige arbeidstakere med yrkesstoltet, integritet og arbeidsmoral. 0 Siter
Gjest irritert på den kjærringa Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Kan det ikke faktisk hende at hun ikke egentlig er sur før hun kommer på jobb - og ser at dere FORTSATT sitter på rumpa når pausen er over, og det er ETTER at dere har vært ute og røyket fire ganger samme dag, og i tillegg kom ti minutter for sent på jobb? Siden jeg er sjef selv, så må jeg innrømme at jeg irriterer meg noe så grønnj.... over at de ansatte sitter i en stol og ser på barna leke fremfor å leke med dem - at de ikke klarer å dra med seg søpla ut så den ikke blir stående å stinke, eller at de bare MÅ ringe noen og fortelle om det som skjedde i helgen. Dere er på jobb - og er betalt for å jobbe, hva er da grunnen til at du fortsatt gjør ingenting selv om pausen din er over? Om jobben din er så slitsom - finn en annen! Og; sykemelde seg for at du mener sjefen er sur?? Herregud... Innser at dette er kilde til voldsom diskusjon - men folk som presterer å skrive sånn ting provoserer meg så til de grader - og det er sånne som dere som gjør at sånne som meg mister all tro på at det finnes skikkelige arbeidstakere med yrkesstoltet, integritet og arbeidsmoral. Jeg kommer 15 min tidlig på jobb hver dag.Røyker ikke og sitter aldrig ned uten om 30 min i pausen.Noen passer ikke til å være sjef. 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Kan det ikke faktisk hende at hun ikke egentlig er sur før hun kommer på jobb - og ser at dere FORTSATT sitter på rumpa når pausen er over, og det er ETTER at dere har vært ute og røyket fire ganger samme dag, og i tillegg kom ti minutter for sent på jobb? Siden jeg er sjef selv, så må jeg innrømme at jeg irriterer meg noe så grønnj.... over at de ansatte sitter i en stol og ser på barna leke fremfor å leke med dem - at de ikke klarer å dra med seg søpla ut så den ikke blir stående å stinke, eller at de bare MÅ ringe noen og fortelle om det som skjedde i helgen. Dere er på jobb - og er betalt for å jobbe, hva er da grunnen til at du fortsatt gjør ingenting selv om pausen din er over? Om jobben din er så slitsom - finn en annen! Og; sykemelde seg for at du mener sjefen er sur?? Herregud... Innser at dette er kilde til voldsom diskusjon - men folk som presterer å skrive sånn ting provoserer meg så til de grader - og det er sånne som dere som gjør at sånne som meg mister all tro på at det finnes skikkelige arbeidstakere med yrkesstoltet, integritet og arbeidsmoral. Hva slags ansatte man ender opp med har mye å gjøre med kvaliteten på rekrutteringsarbeidet. Der har kanskje DU noe å lære? Hvis det er sånn at du gang på gang ender opp med slasker til ansatte, mener jeg... 0 Siter
Gjest Sjef meg her og sjef meg der. Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Kan det ikke faktisk hende at hun ikke egentlig er sur før hun kommer på jobb - og ser at dere FORTSATT sitter på rumpa når pausen er over, og det er ETTER at dere har vært ute og røyket fire ganger samme dag, og i tillegg kom ti minutter for sent på jobb? Siden jeg er sjef selv, så må jeg innrømme at jeg irriterer meg noe så grønnj.... over at de ansatte sitter i en stol og ser på barna leke fremfor å leke med dem - at de ikke klarer å dra med seg søpla ut så den ikke blir stående å stinke, eller at de bare MÅ ringe noen og fortelle om det som skjedde i helgen. Dere er på jobb - og er betalt for å jobbe, hva er da grunnen til at du fortsatt gjør ingenting selv om pausen din er over? Om jobben din er så slitsom - finn en annen! Og; sykemelde seg for at du mener sjefen er sur?? Herregud... Innser at dette er kilde til voldsom diskusjon - men folk som presterer å skrive sånn ting provoserer meg så til de grader - og det er sånne som dere som gjør at sånne som meg mister all tro på at det finnes skikkelige arbeidstakere med yrkesstoltet, integritet og arbeidsmoral. Du skjønner vel at ingen sykmelder seg fordi sjefen er sur? For det første var det ikke "irritert på den kjærringa" som skrev det heller, og for det andre: Hos hun som skrev at hun var sykmeldt pga. sjefen sin, lå det nok lange konflikter bak. Vet du virkelig så lite om arbeidslivet at du ikke forstår dette her? Hvordan har det seg at du selv har ansatte som du ikke er fornøyd med da? Kanskje du ikke er en så god sjef selv? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Du skjønner vel at ingen sykmelder seg fordi sjefen er sur? For det første var det ikke "irritert på den kjærringa" som skrev det heller, og for det andre: Hos hun som skrev at hun var sykmeldt pga. sjefen sin, lå det nok lange konflikter bak. Vet du virkelig så lite om arbeidslivet at du ikke forstår dette her? Hvordan har det seg at du selv har ansatte som du ikke er fornøyd med da? Kanskje du ikke er en så god sjef selv? Jeg har ikke ansatte som jeg ikke er fornøyd med lenger - bare så det er klart. Men det er et jævlig slit å bli kvitt ansatte som ikke gjør jobben sin, for de er nemlig beskyttet av lover overalt - det er faktisk så ille at de må stjele eller være ruset på jobb og innrømme det selv, for å kunne sparke noen i Norge. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hva slags ansatte man ender opp med har mye å gjøre med kvaliteten på rekrutteringsarbeidet. Der har kanskje DU noe å lære? Hvis det er sånn at du gang på gang ender opp med slasker til ansatte, mener jeg... Ikke gang på gang, nei - én gang Konskvensen er at jeg er kompromissløss og kynisk i prosessene nå, tvilen kommer aldri noen til gode - det har jeg ikke råd til. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Jeg kommer 15 min tidlig på jobb hver dag.Røyker ikke og sitter aldrig ned uten om 30 min i pausen.Noen passer ikke til å være sjef. Og det er jeg helt enig med deg i, uten tvil! Men; når du klager på sånne ting som dette, så sørg for å ha alt ditt på det rene først. Har du svin på skogen nytter det ikke å klage... Om du gjør alt du skal og mer til - ta kontakt med neste leder, og forklar problemet saklig, begrunn argumentene dine - pass på at det ikke høres ut som om du bare klager for å klage, men fordi dette er et reelt problem for firmaet. Lykke til 0 Siter
Gjest Sjef meg her og sjef meg der. Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Jeg har ikke ansatte som jeg ikke er fornøyd med lenger - bare så det er klart. Men det er et jævlig slit å bli kvitt ansatte som ikke gjør jobben sin, for de er nemlig beskyttet av lover overalt - det er faktisk så ille at de må stjele eller være ruset på jobb og innrømme det selv, for å kunne sparke noen i Norge. Kanskje en idé å sjekke referanser meg nøye før man ansetter noen, spørre etter flere referanser f.eks. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Kanskje en idé å sjekke referanser meg nøye før man ansetter noen, spørre etter flere referanser f.eks. Dessverre er det begrenset hva man har lov å si når man blir brukt som referanse... Og uheldigvis er det slik at jeg driver i en bransje hvor man gjerne får relativt unge arbeidstakere, og dermed lite erfaring og referanser. 0 Siter
Gjest Sjef meg her og sjef meg der. Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Dessverre er det begrenset hva man har lov å si når man blir brukt som referanse... Og uheldigvis er det slik at jeg driver i en bransje hvor man gjerne får relativt unge arbeidstakere, og dermed lite erfaring og referanser. "Dessverre er det begrenset hva man har lov å si når man blir brukt som referanse..." Hvor står det hen? Skulle jeg uttalt meg om en person som jeg absolutt ikke ville rådet andre til å ansette, så skulle jeg jammen sagt sannheten. Hva er ellers vitsen med bruk av referanser i det hele tatt? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 "Dessverre er det begrenset hva man har lov å si når man blir brukt som referanse..." Hvor står det hen? Skulle jeg uttalt meg om en person som jeg absolutt ikke ville rådet andre til å ansette, så skulle jeg jammen sagt sannheten. Hva er ellers vitsen med bruk av referanser i det hele tatt? Du har ikke lov til det - som arbeidsgiver har du taushetsplikt. Man kan si hvorvidt man ville ansatt den personen igjen eller ikke, men man kan ikke si at en ansatt forsov seg 70% av arbeidsdagene, brukte egenmeldinger hver mandag, ikke var nøye nok, lyver, stjeler, drikker, i det hele tatt... Eller som det var i mitt tilfelle - h*n ga rett og slett litt f, var der fordi h*n måtte tjene penger, men hadde overhodet ingen interesse for jobben. H*n hadde heller ingen evne til å rette seg etter planer og de rutinene som ble satt, men valgte sine egne løsninger alltid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.