Gå til innhold

det kommer en dato han ikke ønsker huske...

Anbefalte innlegg

Gjest helledussen

Om noen dager kommer det en dag/dato min kjære ikke ønsker huske. Jeg vil ikke gå i detaljer på hva det dreier seg om, men det er en vond dag for ham. Han sier det beste er om dagen kan komme og at han ikke får noen minner...at han har glemt hvilken dato det er..

jeg lurer...hvordan kan jeg hjelpe ham å glemme den? Hva kan jeg gjøre for å få ham på andre tanker - og ha det koselig den dagen?

Noen tips?

Fortsetter under...

Gjest sol etter regn

Jeg tror ikke det er noe andre kan gjøre for å få noen til å glemme en dag som tydeligvis sitter dypt forankret i som forferdelig.

Sorg, eller andre vonde følelser vi har må bearbeides - og så må man ta tiden til hjelp for å klare å kunne leve med det. Først når følelsene er bearbeidet kan dagen "passere", eller gå i "glemmeboka".

(Selv har jeg liten tro på at virkelig vonde minner kan gå i glemmeboka, men jeg har mer tro på at man kan lære seg å leve med følelsene og klare å la dager passere uten at det gir en de værste kvalene.)

Jeg tror at det er sunt å kjenne på de vonde følelsene uten å begrave seg i dem hvert år..

Ha forståelse for at han har vonde dager, både i forkant og etterkant av selve datoen - gi han den tid og rom han ønsker for seg selv, og vær der for han uten å være påtrengende.

Å arrangere aktiviteter for at han skal glemme det hele tror jeg blir bare kunstig..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...