Gå til innhold

Er det noen her som ikke har mobil?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Eller er jeg den eneste her i verden?

Jeg har mange telefonsamtaler på jobb i løpet av en dag, og her hjemme føler jeg meg som rene sentralborddamen.

Telefonen ringer hele tiden til mannen min og til fjortisen.

For å si det litt pent så er jeg ganske allergisk mot telefonringing når jeg kommer hjem.

For å si det stygt, ja så hater jeg det. Jeg blir forstyrret.

Tror jeg må se å ta meg betalt snart.

Men så er det det. Jeg føler et press fra de på hjemmebane. De sier at jeg er gammeldags. Mannen min sier at folk måper når han forteller: - at nei dessverre, hun har ingen mobil. De tror liksom ikke at det er mulig, sier han.

Men jeg har vært sta og holdt på mitt. Men nå er jeg snart i ferd med å gi etter for presset, og så har jeg havnet oppi noen episoder, hvor jeg ser at det kunne vært kjekt å ha. Men det er jammen ikke ofte.

Hva med dere. Har dere mobil?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

6

• favn

4

• Gemini

3

• sheba

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Kunne ikke greid meg uten.

Men hvorfor kunne du ikke det da?

Gjest Ja, jeg har mobil.
Skrevet

Ja, jeg har mobil, men eneste grunnen til at jeg måtte skaffe meg en i utg.pkt. var pga. Oslo Sporveier og alle forsinkelsene. Måtte gi beskjed til jobben at jeg kom for sent.

Etter at jeg fikk barn kunne jeg ikke vært foruten mobil.

Gjest mørke striper
Skrevet

Men hvorfor kunne du ikke det da?

Jeg bruker den i alle sammenhenger, og oppgir aldri lenger hustlf. Jeg blir ofte ringt opp og bedt om å komme på jobb og da er den faktisk helt nødvendig. Må innrømme at jeg kunne blitt flinkere til å slå den av eller legge den igjen hjemme for ikke å være tilgjengelig til alle døgnets tider.

Skrevet

Som tenringsmamma synes jeg mobil er uvurderlig

:-)

må inrømme at altfor mange dager uten ville jeg ikke likt noe særlig uansett, er vel litt avhenging:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har og har hatt lenge..

Men jeg er litt enig,mange ganger skulle jeg ønske jeg ikke hadde,jeg liker ikke å måtte være tilgjengelig for alle, hele tiden..:-I

Og det går ikke å ditche telefoner heller.En MÅ liksom ringe/melde igjen.

Men jeg er litt beinhard og legger ofte igjen telefonen når jeg går ut, jeg vil ikke alltid kunne nåes.

Dessuten er jeg vel ikke verdens flinkeste tilå svare heller, men det mener jeg er min rett.

Stå på ditt du..Vil du ikke ha så vil du ikke det.

(selvom den selvsagt er dødspraktisk og det er jo sider ved mobilbruk jeg sannelig ikke vet hvordan jeg skulle leve uten..)

Skrevet

Selvsagt har jeg mobil!

Selv de mest innbitte anti-mobil-vennene mine fikk det for flere år siden. Og nå er de bare glad for å ha det.

Du vet - du kan slå av mobilen innimellom selv om du får den vet du.

Eller stenge telefonen for innkommende samtaler, slik at bare tekstmeldinger slipper gjennom, og alle telefonhenvendelser styres til svarer. Eller bare sette opp en bestemt "tillatt-liste" - det gjorde jeg i ferien. Da var det kun de nærmeste som kunne få tak i meg, i tilfelle noe viktig skjedde og de trengte å få tak i meg. Veldig kjekt å ha den muligheten! Den har du ikke i like stor grad med hustelefonen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har og har hatt lenge..

Men jeg er litt enig,mange ganger skulle jeg ønske jeg ikke hadde,jeg liker ikke å måtte være tilgjengelig for alle, hele tiden..:-I

Og det går ikke å ditche telefoner heller.En MÅ liksom ringe/melde igjen.

Men jeg er litt beinhard og legger ofte igjen telefonen når jeg går ut, jeg vil ikke alltid kunne nåes.

Dessuten er jeg vel ikke verdens flinkeste tilå svare heller, men det mener jeg er min rett.

Stå på ditt du..Vil du ikke ha så vil du ikke det.

(selvom den selvsagt er dødspraktisk og det er jo sider ved mobilbruk jeg sannelig ikke vet hvordan jeg skulle leve uten..)

Det siste du sa der, er det som har fått meg til å vurdere det.

Men da var jeg i en veldig veldig kinkig situasjon, og det er forhåpentligvis lenge til jeg havner i en sånn situasjon igjen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Som tenringsmamma synes jeg mobil er uvurderlig

må inrømme at altfor mange dager uten ville jeg ikke likt noe særlig uansett, er vel litt avhenging:-)

Jeg er også tenåringsmamma. Men jeg kan ringe dem hjemmefra eller fra jobben. Begge har mobil.

Jeg har ikke hatt noe behov for å ringe hvis jeg har vært et annet sted.

Hvis jeg og mannen min er ute på noe, og de er hjemme alene, har mannen min mobil. Så jeg ser jo at det er kjekt at en av oss har.

Skrevet

Jeg er også tenåringsmamma. Men jeg kan ringe dem hjemmefra eller fra jobben. Begge har mobil.

Hvis jeg og mannen min er ute på noe, og de er hjemme alene, har mannen min mobil. Så jeg ser jo at det er kjekt at en av oss har.

jeg er alene mamma og hadde vi ikke hatt mobil ville friheten til mine tenåringer blitt endel strammet inn, for meg er det en trygghet, men selvfølgelig vet jeg det kan misbrukes i visse tilfeller. bør vel se ungene litt an uansett, men mine to har gjort seg fortjent til friheten det gir, samt at vi har godt sammarbeid vi foreldre...

Skrevet

glemte også å si at en tekstmelding mange ganger kan være bedre en ringing i utide, en tenåring blir lett litt forlegen om "mamma" eller "pappa" ringer flere gangewr i løpet av kvelden.. mine to er flinke til å sende korte sms om hvor de er, det synes jeg er kjempebra:-)

Skrevet

Jeg fikk mobil i utgangspunktet gjennom en jobb jeg hadde og har etter det alltid hatt den. Nå har jeg hatt internett over kabeltv de siste årene og derfor ikke hatt hustlf, og det er jo kjekt med en tlf i huset.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

jeg er alene mamma og hadde vi ikke hatt mobil ville friheten til mine tenåringer blitt endel strammet inn, for meg er det en trygghet, men selvfølgelig vet jeg det kan misbrukes i visse tilfeller. bør vel se ungene litt an uansett, men mine to har gjort seg fortjent til friheten det gir, samt at vi har godt sammarbeid vi foreldre...

I en slik situasjon forstår jeg at det kan være kjekt å ha.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har mobil og har hatt det så lenge det har vært vanlig å ha det.

Jeg er avhengig av den, men orker ikke å være tilgjengelig hele tiden. Så jeg har den nesten alltid på lydløs, eventuelt bare med vibrering på.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg fikk mobil i utgangspunktet gjennom en jobb jeg hadde og har etter det alltid hatt den. Nå har jeg hatt internett over kabeltv de siste årene og derfor ikke hatt hustlf, og det er jo kjekt med en tlf i huset.

Datteren min maser om ny mobil nå. Hun sier hun har den mest gammeldagse mobilen i hele klassen.

Men den er bra nok for meg.

Så det ender nok med at hun får en ny, så kan jeg overta hennes.

Men den skal bare brukes i nødstilfelle.

Gjest Shortyn
Skrevet

Ja,er helt avhengig!

Sover med den i armen,den er en del av meg;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har mobil og har hatt det så lenge det har vært vanlig å ha det.

Jeg er avhengig av den, men orker ikke å være tilgjengelig hele tiden. Så jeg har den nesten alltid på lydløs, eventuelt bare med vibrering på.

Vibrering? He he, går det an?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vibrering? He he, går det an?

Hehe, du er virkelig utdatert også! :)

Ja, du kan stille den inn til å vibrere ved anrop eller sms.

Gjest Shortyn
Skrevet

Datteren min maser om ny mobil nå. Hun sier hun har den mest gammeldagse mobilen i hele klassen.

Men den er bra nok for meg.

Så det ender nok med at hun får en ny, så kan jeg overta hennes.

Men den skal bare brukes i nødstilfelle.

Bare vent,du blir nok avhengig...om du vil eller ikke *hekselatter*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...