Gå til innhold

Er det noen her som ikke har mobil?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Jeg har en lånt mobil nå som jeg har hatt i et par uker. Vi var på ferie et par dager sammen med noen venner, og da var den grei. Men ellers så er jeg lei telefonen som ringer i ett kjør.

Det ble litt feil svart. Rett skal være: ja, jeg har ingen mobil.:)

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

6

• favn

4

• Gemini

3

• sheba

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Eller er jeg den eneste her i verden?"

Du begynner nok å bli blant fåtallet (under 60 år) her til lands i alle fall.

Jeg er avhengig av å kunne bli kontakta av mange rundt meg, og det gjelder andre veien også (ringe hjem og si at jeg blir forsinka pga trafikken, f.eks.).

Skrevet

Jeg kjøpte min første mobil i 1990. tung som f... selv om den var liten i forhold til datidens form. Siden har jeg alltid hatt mobil, og nå har jeg kun mobil. Hva skal jeg med fasttelefon? Setter mobilen på lydløs når det ikke passer å svare, eller når jeg har lyst til å ha ro.

Skrevet

Ja, en evighet etter at mobilen ble allemannseie, ble det en enkel og grei modell på favn. Den er nå halvannet år gammel (eller var det toogethalvt?), fungerer, men med et nødrop. Skal kjøpe ny ved økonomisk anledning, uten binding såklart.

Jeg har for øvrig telefonen konsekvent på vibrering, det er jo helt vilt med alle pip, ring og pinlige trudelutter overalt.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Jeg har en lånt mobil nå som jeg har hatt i et par uker. Vi var på ferie et par dager sammen med noen venner, og da var den grei. Men ellers så er jeg lei telefonen som ringer i ett kjør.

Hvordan kan du være lei av at en telefon du ikke har ringer i ett kjør? :-D

Skrevet

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har duppeditt-dilla, og det gir seg blant annet utslag i at jeg liker å holde meg noenlunde oppdatert på mobil/data/kamera-fronten, så ja, jeg har mobil og har hatt det i snart 9 år.

Venter i enorm spenning på min aller nyeste anskaffelse, en Samsung E730.

Latterlig, sier du? Javisst er det latterlig!Men ikke desto mindre så blir det som en hobby å finne ut av elektronikkens mange muligheter og bruke dem. Og der har du meg, liksom :)

hare1365380455
Skrevet

Hvordan kan du være lei av at en telefon du ikke har ringer i ett kjør? :-D

Ha ha... Du forsto nok hva jeg mente!;)

Skrevet

Såklart jeg har mobil!

Er ganske avhengig av den også :-D

Gjest M.Angelica
Skrevet

Klart jeg har mobil. Da mange av mine venner fikk mobil, var jeg helt i mot mobil. Helt til jeg fikk en selv, og da var det gjort! :P

Er avhengig, men var verre før. Nå har jeg sjeldent på lyden/vibrering og glemmer den omtrent alltid når jeg går ut.

Men hadde den forsvunnet så hadde jeg sikkert begynt å gråte :(

Skrevet

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har duppeditt-dilla, og det gir seg blant annet utslag i at jeg liker å holde meg noenlunde oppdatert på mobil/data/kamera-fronten, så ja, jeg har mobil og har hatt det i snart 9 år.

Venter i enorm spenning på min aller nyeste anskaffelse, en Samsung E730.

Latterlig, sier du? Javisst er det latterlig!Men ikke desto mindre så blir det som en hobby å finne ut av elektronikkens mange muligheter og bruke dem. Og der har du meg, liksom :)

Med fare for å oute meg selv som nerd in spe, jeg trenger ny mobil, og tar gjerne en Samsung. Samsung D500 er fin, det er sikkert oppfølgeren D600 (tror jeg den heter) også.

E730 er sikkert enda finere, dvs forskjellen mellom D500 og E730 ser jeg i taletid, standbytid, at E730 har radio, og åpningsmekanikken. Pris såklart...

Har du noe å tilføye, tror du?

mil1365380270
Skrevet

Åh, dæven! Leste ikke hovedinnlegget ditt før nå. Har du ikke mobil???!

Jeg holdt ut til en eller annen gang midt på 90-tallet, da hadde alle jeg kjenner det, og det ble et must.

Nå skjønner jeg ikke hvordan jeg turte å farte rundt, helt alene, gjerne med en gammel bil på landeveien midt på natten om vinteren, uten mobil :-)

Er avhengig nå, helt klart, men jeg er ikke flink til å svare for det. Sitter ikke og tekster i eninga. F.eks. ikke mange som sender moromeldinger til denne dama lenger ;-)

Skrevet

Det er ikke så skrekkelig mange årene siden at vi mente at det "holdt" med å ha en mobiltelefon "i familien". Stort sett lå telefonen hjemme avskrudd, og så tok vi den med oss på turer eller ved spesielle anledninger.

Et vennepar av oss hadde hver sin mobiltelefon, og dette smilte vi lettere overbærende over! ;-)

Men én ting er i hvertfall sikkert, og det er at de tidene er forbi! ;-) Nå har vi selvsagt hver vår, den er med nesten over alt, og skrus kun av i forbindelse med flyturer.

Det er kjekt å kunne ringe eller bli oppringt når det passer seg slik, men det er ikke det jeg bruker telefonen mest til. I likhet med mange andre damer "på min alder" har jeg forlengst funnet ut at ekstmeldinger er helt topp!! En kjempefin måte å holde kontakten med venner og familie på, og langtfra noe som bør forbeholdes tenåringer og fotballspillere!! *S*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er ikke så skrekkelig mange årene siden at vi mente at det "holdt" med å ha en mobiltelefon "i familien". Stort sett lå telefonen hjemme avskrudd, og så tok vi den med oss på turer eller ved spesielle anledninger.

Et vennepar av oss hadde hver sin mobiltelefon, og dette smilte vi lettere overbærende over! ;-)

Men én ting er i hvertfall sikkert, og det er at de tidene er forbi! ;-) Nå har vi selvsagt hver vår, den er med nesten over alt, og skrus kun av i forbindelse med flyturer.

Det er kjekt å kunne ringe eller bli oppringt når det passer seg slik, men det er ikke det jeg bruker telefonen mest til. I likhet med mange andre damer "på min alder" har jeg forlengst funnet ut at ekstmeldinger er helt topp!! En kjempefin måte å holde kontakten med venner og familie på, og langtfra noe som bør forbeholdes tenåringer og fotballspillere!! *S*

Jeg er nok mer gammeldags enn moren min :)

Hun har tekstet med datteren min i flere år nå.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Åh, dæven! Leste ikke hovedinnlegget ditt før nå. Har du ikke mobil???!

Jeg holdt ut til en eller annen gang midt på 90-tallet, da hadde alle jeg kjenner det, og det ble et must.

Nå skjønner jeg ikke hvordan jeg turte å farte rundt, helt alene, gjerne med en gammel bil på landeveien midt på natten om vinteren, uten mobil :-)

Er avhengig nå, helt klart, men jeg er ikke flink til å svare for det. Sitter ikke og tekster i eninga. F.eks. ikke mange som sender moromeldinger til denne dama lenger ;-)

Siden jeg ikke har mobil, sender venninna mi alle grisevitsene til mannen min, og han leser dem høyt for meg :)

Skrevet

Med fare for å oute meg selv som nerd in spe, jeg trenger ny mobil, og tar gjerne en Samsung. Samsung D500 er fin, det er sikkert oppfølgeren D600 (tror jeg den heter) også.

E730 er sikkert enda finere, dvs forskjellen mellom D500 og E730 ser jeg i taletid, standbytid, at E730 har radio, og åpningsmekanikken. Pris såklart...

Har du noe å tilføye, tror du?

Om du er i ferd med å bli mobil-freak, så synes jeg Samsung har noe for seg for deg. Den D500'en ser jo ut som er mye lik min, og etter å ha vært stolt Samsung-eier i hele 17 timer må jeg si meg veldig fornøyd :)

Jeg har en liten absurd fetisj for camshell telefoner om dagen, men den du tenker på er også skikkelig stilig ;)

Beste med den nye telefonen til nå, er at den har veldig god dekning ifht. min gamle. Med LG7100 kunne jeg ha tre på dekninga, men ingen hørte hva jeg sa...

Skrevet

Om du er i ferd med å bli mobil-freak, så synes jeg Samsung har noe for seg for deg. Den D500'en ser jo ut som er mye lik min, og etter å ha vært stolt Samsung-eier i hele 17 timer må jeg si meg veldig fornøyd :)

Jeg har en liten absurd fetisj for camshell telefoner om dagen, men den du tenker på er også skikkelig stilig ;)

Beste med den nye telefonen til nå, er at den har veldig god dekning ifht. min gamle. Med LG7100 kunne jeg ha tre på dekninga, men ingen hørte hva jeg sa...

Mobilfreak er vel å ta hardt i, men i og med at den virkelig utdaterte jeg har, nesten ikke fungerer, tenkte jeg å finne en festlig denne gangen.

Dekning? Hm, er det forskjellig fra telefon til telefon? Jeg trodde det handlet om nettleverandør. Da jeg kjøpte mobil, var jeg stupid nok til å binde den opp til abonnement hos NetCom. I mange tilfeller opplevde jeg at jeg ikke hadde dekning der min kjærestes Telenor-mobil hadde. Så da jeg byttet abonnement (nytt selskap), ba jeg spesifikt om å bli koblet på Telenors nett. Det gjorde hele forskjellen, nå har jeg dekning ute i huttiheita også.

Men tilbake til Samsung... jeg får se an litt fetere tider i høst. Både mobil og digitalkamera står på lista.

Skrevet

Mobilfreak er vel å ta hardt i, men i og med at den virkelig utdaterte jeg har, nesten ikke fungerer, tenkte jeg å finne en festlig denne gangen.

Dekning? Hm, er det forskjellig fra telefon til telefon? Jeg trodde det handlet om nettleverandør. Da jeg kjøpte mobil, var jeg stupid nok til å binde den opp til abonnement hos NetCom. I mange tilfeller opplevde jeg at jeg ikke hadde dekning der min kjærestes Telenor-mobil hadde. Så da jeg byttet abonnement (nytt selskap), ba jeg spesifikt om å bli koblet på Telenors nett. Det gjorde hele forskjellen, nå har jeg dekning ute i huttiheita også.

Men tilbake til Samsung... jeg får se an litt fetere tider i høst. Både mobil og digitalkamera står på lista.

Ja, faktisk har jeg erfart at det er forskjeller telefoner i mellom. Jeg og husbond har samme abonnement, men hans Nokia fungerer mye bedre enn min på slike steder som ligger litt vanskelig til.

Moren min kjøpte også LG lik min og hun opplevde akkurat det samme!

Hos forhandleren påstod de at det ikke kunne være riktig, men teorien min har aldri feilet, så der gir jeg meg ikke gitt :)

Skrevet

Ja, faktisk har jeg erfart at det er forskjeller telefoner i mellom. Jeg og husbond har samme abonnement, men hans Nokia fungerer mye bedre enn min på slike steder som ligger litt vanskelig til.

Moren min kjøpte også LG lik min og hun opplevde akkurat det samme!

Hos forhandleren påstod de at det ikke kunne være riktig, men teorien min har aldri feilet, så der gir jeg meg ikke gitt :)

Interessant! Men så lenge du 'går god for' Samsung, er det jo greit :)

Forresten, hvis jeg blir helt crazy, blir det kan hende oppfølgeren til D500, altså D600.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...