Gå til innhold

Gebyrfri reiseforsikring

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har et kredittkort fra Bankia (Gebyrfri.no), og en av fordelene med kortet er at jeg får gratis reise- og avbestillingsforsikring dersom jeg betaler minst 50 % av reisens kostnader med dette kortet.

Jeg betalte i natt 100 % av en sydentur med kortet, altså har jeg ikke tegnet noen annen reise-/avbestillingsforsikring.

Holder det nå for meg å ha med kortet på turen, og that's it i forhold til reiseforsikringen?

Er generelt skeptisk til verden og lurer derfor på om jeg bør se etter noe med liten skrift...

Gjest bjørnensover
Skrevet

Det systemet funker bra det. Du er dekket på lik linje med vanlig reiseforsikring.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det systemet funker bra det. Du er dekket på lik linje med vanlig reiseforsikring.

Very good. Jeg har lest det som er å lese inne på Gebyrfri.no, og kan ikke se noe med liten skrift.

Da slipper jeg å tenke mer på det.

Gjest europeiske ville jeg hatt
Skrevet

Min erfaring er at det er ok avbestillingsforsikring, og ok forsikring mht å få penger igjen (i ettertid) hvis du må kjøpe ny billett hjem pga sykdom /skade.

Men blir du syk eller får frastjålet ting på turen, er det ofte dårlig oppfølging / vanskelig å få kontakt med slike kredittkortforsikrings-selskaper.

Da er europeiske uovertruffent, de har representanter de fleste vanlige reisemål for nordmenn, som gir deg er god sum cash umiddelbart, og hjelper til med det meste.

Jeg ville hatt europeiske i tillegg.

Husk også kortet fra trygdekontoret (hvis du reiser innen europa) som erstatter det gamle E 111 skjemaet.

http://www.europeiske.no/

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=utland&path=helsetrygdkort_mrp_aa_mrsms

ShitDiddelyDo
Skrevet

Min erfaring er at det er ok avbestillingsforsikring, og ok forsikring mht å få penger igjen (i ettertid) hvis du må kjøpe ny billett hjem pga sykdom /skade.

Men blir du syk eller får frastjålet ting på turen, er det ofte dårlig oppfølging / vanskelig å få kontakt med slike kredittkortforsikrings-selskaper.

Da er europeiske uovertruffent, de har representanter de fleste vanlige reisemål for nordmenn, som gir deg er god sum cash umiddelbart, og hjelper til med det meste.

Jeg ville hatt europeiske i tillegg.

Husk også kortet fra trygdekontoret (hvis du reiser innen europa) som erstatter det gamle E 111 skjemaet.

http://www.europeiske.no/

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=utland&path=helsetrygdkort_mrp_aa_mrsms

Synes Europeisk er dyr. Rundt 400 kroner for 1 uke.

Det er sikkert praktisk, men faren for at jeg skulle bli i så akutt nød at jeg må ha penger der og da, er vel egentlig ganske liten. Jeg har to kort, det vanlige bankkortet og Bankias, hvor i hvert fall det ene kommer til å ligge i safen på hotellet hele tiden. I tillegg til litt cash.

Så fanden skal virkelig være ute og rusle på seg for at jeg skal komme i så til de grader akutt pengenød der nede, at jeg får problemer dersom Bankia ikke stiller opp med penger på timen.

Sånn E-111 kort har jeg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Under tsunamikatastrofen var det litt fokus på reiseforsikring og da viste dets eg at noen forsikringer via kredittkort ikke dekket hjemreise, sikkert smart å sjekke om det er dekket via ditt kredittkort. Og du har vel husket europeisk helsetrygdkort? Hellas har innført den ordninga.

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=utland&path=europeisk_mrhelsetrygdkort

Europeisk helsetrygd er den E-111-saken, ikke sant?

Den har jeg.

Sjekket grundigere nå, og den dekker alt. Hjemreise og gode greier. Men den dekker det ikke hvis jeg bestemmer meg for å foreta en kosmetisk operasjon på reisen.

Skrevet

Den har jeg.

Sjekket grundigere nå, og den dekker alt. Hjemreise og gode greier. Men den dekker det ikke hvis jeg bestemmer meg for å foreta en kosmetisk operasjon på reisen.

Ja det er den som erstattet e-111. Ett blått kort som sikrer at du har rett til samme helsetjenester som innbyggerne i landet du er i.

Skrevet

Det er sikkert praktisk, men faren for at jeg skulle bli i så akutt nød at jeg må ha penger der og da, er vel egentlig ganske liten. Jeg har to kort, det vanlige bankkortet og Bankias, hvor i hvert fall det ene kommer til å ligge i safen på hotellet hele tiden. I tillegg til litt cash.

Så fanden skal virkelig være ute og rusle på seg for at jeg skal komme i så til de grader akutt pengenød der nede, at jeg får problemer dersom Bankia ikke stiller opp med penger på timen.

Sånn E-111 kort har jeg.

...kortet har du ja...hehe

Skrevet

Sånn E-111 kort har jeg.

400 for 1 uke? Det er kjempedyrt. Jeg har helårs reiseforsikring gjennom LOFavør og det koster 658 kroner. Da gjelder den om jeg tar en helgatur utafor kommunen her også.

Skrevet

Sånn E-111 kort har jeg.

Jeg har Europeiske jeg også - men det koster neste ikke mer for et år og da gjelder det kæll og unga også

Se her: http://www.europeiske.no/default.aspx?page=Bestilling;Helar for enslig i hele verden et helt år. Da kan du tra på turer overalt og drite deg ut! :-)

Gjest Persille
Skrevet

Den har jeg.

Å nei - og jeg som hadde tenkt å reise på ferie for å få større pupper!

Argh....

ShitDiddelyDo
Skrevet

400 for 1 uke? Det er kjempedyrt. Jeg har helårs reiseforsikring gjennom LOFavør og det koster 658 kroner. Da gjelder den om jeg tar en helgatur utafor kommunen her også.

Sikkert reisebyrået som gjør det svinedyrt. Sjekket i hvert fall ved bestilling i går, og da skulle de ha 380 kroner for reiseforsikring og 180 for avbestillingsforsikring.

Så de snor seg nok godt på de som ikke har helårskortet.

Skrevet

Sikkert reisebyrået som gjør det svinedyrt. Sjekket i hvert fall ved bestilling i går, og da skulle de ha 380 kroner for reiseforsikring og 180 for avbestillingsforsikring.

Så de snor seg nok godt på de som ikke har helårskortet.

Ja enten er det reisebyrået eller Europeiske som tjener grovt på dette. De 680 som jeg betaler for helårsforsikring inkluderer avbestillingsforsikring også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja enten er det reisebyrået eller Europeiske som tjener grovt på dette. De 680 som jeg betaler for helårsforsikring inkluderer avbestillingsforsikring også.

Men sånn generelt:

Nå har jeg jo dette gebyrfrie kortet det ikke koster noe å bruke, da skulle jeg anta at jeg kan ha med minimalt med cash?

Tidligere har jeg alltid vekslet om før jeg har reist og oppbevart pengene i en safe, men det er jo forsåvidt ganske kronglete.

Det beste er kanskje bare å bruke det gebyrfrie kortet på restauranter og i butikker, og minibankene der nede (med mitt vanlige kort) til kontanter?

Hva er vanlig? Jeg er ganske lite bereist.

Skrevet

Men sånn generelt:

Nå har jeg jo dette gebyrfrie kortet det ikke koster noe å bruke, da skulle jeg anta at jeg kan ha med minimalt med cash?

Tidligere har jeg alltid vekslet om før jeg har reist og oppbevart pengene i en safe, men det er jo forsåvidt ganske kronglete.

Det beste er kanskje bare å bruke det gebyrfrie kortet på restauranter og i butikker, og minibankene der nede (med mitt vanlige kort) til kontanter?

Ikke bruk det på restauranter hvor du ikke SELV drar kortet i en terminal! -ta ut penger fra minibank og bruk cash!

mil1365380270
Skrevet

Men sånn generelt:

Bruk gebyrfri til alt du kan, det lønner seg. Men det er antakelig billigere å bruke det andre kortet til å ta ut penger. Bankia har 15% rente, eller hva det er, som løper fra den dagen du hever.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bruk gebyrfri til alt du kan, det lønner seg. Men det er antakelig billigere å bruke det andre kortet til å ta ut penger. Bankia har 15% rente, eller hva det er, som løper fra den dagen du hever.

Ja, det å ta ut penger med det gebyrfrie kortet er så dyrt at jeg ikke engang har pugget koden jeg trenger for å ta ut penger. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...