Gå til innhold

Tyrkisk inn i skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da burde de sannelig komme opp med flere alternative språk synes jeg - selv kunne jeg tenkt meg å lære islandsk f.eks.

Skjønner jo at poenget er at de norske elevene skal lære seg tyrkisk for å bli kjent med innvandrerelever og tanken er jo god, men hva med ressursbruken?

Skrevet

Jeg syns det er strålende at det åpnes for at elever får lære flere språk i skolen. Selv kunne jeg tenke meg at Latin var et alternativ.

Skrevet

Jeg syns det er strålende at det åpnes for at elever får lære flere språk i skolen. Selv kunne jeg tenke meg at Latin var et alternativ.

Det undervises vel fremdeles i Latin enkelte steder? I alle fall er det ikke mange årene siden det ble gjort på Katta i Trondheim.

Skrevet

Bare bra at det blir åpnet for å lære flere språk!

Skrevet

Det undervises vel fremdeles i Latin enkelte steder? I alle fall er det ikke mange årene siden det ble gjort på Katta i Trondheim.

Mye mulig, men ikke i ungdomskole vel?

Skrevet

Mye mulig, men ikke i ungdomskole vel?

Nei, Katta er vgs ja.

Gjest Studinnnen
Skrevet

Synes det er flott!! Har selv lært litt tyrkisk og kjenner mange norske både gutter og jenter som har gått på privat tyrkisk kurs, de har blitt kjempeflinke! Det er ikke et vanselig språk å lære, selv om det høres vanskelig ut. Den tyrkiske gramatikken er veldig logisk og lett å lære!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...