Gå til innhold

Sparebanken flår meg!

Gjest Er Skandiabanken et bra alternativ?

Anbefalte innlegg

Gjest Er Skandiabanken et bra alternativ?
Skrevet

Fy faen, nå er jeg lei,betaler nesten 100 kr pr måned i gebyrer. I tillegg årsavgifter på kort og digipass, mange hundre i året der også.

Det er mye penger i løpet av et år for meg som har så lite å rutte med!

Kan noen anbefale en annen bank for meg snarest,er skandiabanken et bra og sikkert alternativ?

Takk!

Skrevet

Skandiabanken er håpløs spør du meg, med mindre du skal bruke den utelukkende fra private pc'er. I alle fall har ikke vi tilgang til den på arbeidsplassen ettersom man må laste ned et sertifikat på hver _eneste_ pc den skal brukes på og det får vi ikke lov til i nettet vårt. Om det lar seg gjøre på f.eks. internettkafeer og slikt vet jeg ikke, men jeg tviler.

Gjest Hva med Storebrand?
Skrevet

Jeg er enig med Lillemus i at SkandiaBanken kan bli litt dillete pga. dette med nedlasting av sertifikat til hver pc.

Hva med Storebrand?

Gjest fornøyd kunde i SB
Skrevet

Skandiabanken er helt topp. Ingen problemer og helt gratis.

Jeg har ikke behov for kontakt med banken flere ganger i døgnet. Det holder lenge å utføre banktjenester i fritiden når jeg er hjemme. Har ikke behov for kontakt med banken i min arbeidstid.

Skrevet

Skandiabanken er absolutt å anbefale. Jeg har brukt banken i mange år, og er kjempefornøyd.

Lillemus er misfornøyd fordi hun ikke kan bruke PC-en på jobben, men det er nok individuelt. I nettverket vårt er det helt greit. (Og hadde jeg ikke hatt tilgang fra jobben, hadde jeg nok klart meg med privat- PC-en også.)

http://www.skandiabanken.no/SKBWeb/Index.aspx

All bruk er gratis (bortsett fra bankkortet som koster 250 kr per år).

Gjest meg øverst
Skrevet

Skandiabanken er håpløs spør du meg, med mindre du skal bruke den utelukkende fra private pc'er. I alle fall har ikke vi tilgang til den på arbeidsplassen ettersom man må laste ned et sertifikat på hver _eneste_ pc den skal brukes på og det får vi ikke lov til i nettet vårt. Om det lar seg gjøre på f.eks. internettkafeer og slikt vet jeg ikke, men jeg tviler.

Ja, men er det verdt å betale flere tusen kroner ekstra i året for å ha tilgjengeligere bank?

Jeg synes ikke det*grrrr*

For meg utgjør dette rundt 2000 kr i året nå, enda jeg kun bruker nettbank fra hjemmepc og kort i butikk.

Hvordan kommer jeg ut sånn kostnadsmessig i skandiabanken(for de med erfaring)?

Vet det er en lavere kortavgift der,men er det gratis å betale regninger over nettet? hva med kort i butikk og minibank?sikkerheten?

Gjest meg øverst
Skrevet

Skandiabanken er absolutt å anbefale. Jeg har brukt banken i mange år, og er kjempefornøyd.

Lillemus er misfornøyd fordi hun ikke kan bruke PC-en på jobben, men det er nok individuelt. I nettverket vårt er det helt greit. (Og hadde jeg ikke hatt tilgang fra jobben, hadde jeg nok klart meg med privat- PC-en også.)

Det høres jo for fantastisk ut til å være sant!

Jeg betaler nå ca 2000 kr i året i alle avgifter/gebyrer. Jeg blir med andre ord 1750 kr rikere på å bytte bank.

Er du sikker på dette?

Jeg har kun behov for å betale regninger fra hjemmepcn, og kort i butikk+litt minibankuttak.

Hmmm,må sjekke dette!

Skrevet

Ja, men er det verdt å betale flere tusen kroner ekstra i året for å ha tilgjengeligere bank?

For meg utgjør dette rundt 2000 kr i året nå, enda jeg kun bruker nettbank fra hjemmepc og kort i butikk.

Vet det er en lavere kortavgift der,men er det gratis å betale regninger over nettet? hva med kort i butikk og minibank?sikkerheten?

Les på linken som jeg sendte deg i stad. Og jeg skrev også at ALT er gratis. Også betaling av regninger. Og det er like sikkert å bruke bankkortet som andre bankkort.

Skrevet

Jeg har fått et tilbud fra DnB NOR - de har gratis nettbank OG om man handler for over 300.

Skrevet

Jeg har fått et tilbud fra DnB NOR - de har gratis nettbank OG om man handler for over 300.

Vi skal si opp DnB NOR nå. Det er også en dyr bank!

Det der med at man _må_ handle eller ta ut for mer enn 300 kr. er bare teit. Hvis du ikke gjør det, får du gebyrer i tillegg til de faste 65 pr. mnd. for at du er total-kunde.

DnB NOR koster oss mange hundrelapper i året.

At de har gratis nettbank er da slett ingenting å skryte av.

Skrevet

Jeg betaler nå ca 2000 kr i året i alle avgifter/gebyrer. Jeg blir med andre ord 1750 kr rikere på å bytte bank.

Er du sikker på dette?

Jeg har kun behov for å betale regninger fra hjemmepcn, og kort i butikk+litt minibankuttak.

Hmmm,må sjekke dette!

Cluet er jo at de ikke betaler dyre lokaler etc. som andre banker - de finnes kun på nett.

Skrevet

Vi skal si opp DnB NOR nå. Det er også en dyr bank!

Det der med at man _må_ handle eller ta ut for mer enn 300 kr. er bare teit. Hvis du ikke gjør det, får du gebyrer i tillegg til de faste 65 pr. mnd. for at du er total-kunde.

DnB NOR koster oss mange hundrelapper i året.

At de har gratis nettbank er da slett ingenting å skryte av.

Du sier noe - jeg har ikke skrevet under enda - men de har opprettet konto til meg og gitt meg 5000 i kreditt som de har trukket 65,- av i 2 mnd...alt - - hva skal jeg gjøre med det tro? klage?

Skrevet

Er du sikker på dette?

Hmmm,må sjekke dette!

Ja, jeg er sikker. Og så får du godskrevet rentene hver måned (selv om de er lave nå da - da jeg starta kundeforholdet var den på 7%).

Da jeg sammenligna kontoutskriftene mine på min gamle lønnskonto i DnB NOR med den nye i Skandiabanken, hadde jeg gebyrtrekk for ca 50 kr per mnd på den gamle, og godksrevet rente på plusssida med ca 30 kr. Og det for én mnd.

Gjest Persille
Skrevet

Er du sikker på dette?

Hmmm,må sjekke dette!

Gyda snakker helt sant - og jeg bifaller alt hun har skrevet :)

Gjest Persille
Skrevet

Det går helt fint i nettverket vårt?

Og jeg har gjort det på internettcaféer o.l. også...

Gjest Persille
Skrevet

All bruk av kortet er gratis (også i utlandet) - men de anbefaler deg å ta ut penger i butikk fremfor i minibank, siden Skandiabanken må betale gebyr til den banken som eier minibanken du tar ut penger av. Men du betaler altså ingenting.

Skrevet

Du sier noe - jeg har ikke skrevet under enda - men de har opprettet konto til meg og gitt meg 5000 i kreditt som de har trukket 65,- av i 2 mnd...alt - - hva skal jeg gjøre med det tro? klage?

Ikke gidd å bli kunde i den banken. Ikke skriv under på noe der. Så lenge du ikke har skrevet under på noe, synes jeg da der er rimelig freidig at de har trukket deg for faste gebyrer for 2 mndr. allerede!

Vi har vært kunde der helt siden de var Gjensidige, så ble de Gjensidige NOR, deretter Parat24 og nå DnB NOR.

Alle fordelene vi opprinnelig hadde har blitt borte og spist opp, selv om de selv så pent sier at alle sammenslåingene og fusjonene kommer kundene tilgode.

Og det der med at du må huske på å ta ut for eller handle for minimum 300 kr. hver gang for å unngå ytterligere gebyrer utover de 65 pr. mnd., blir bare et stort prakk å forholde seg til.

Dessuten er det dritdyrt å ta ut penger i annen banks minibank.

Ja, kyss meg bak. Dette er ingen bra bank. Anbefaler den ikke!

Skrevet

Ikke gidd å bli kunde i den banken. Ikke skriv under på noe der. Så lenge du ikke har skrevet under på noe, synes jeg da der er rimelig freidig at de har trukket deg for faste gebyrer for 2 mndr. allerede!

Vi har vært kunde der helt siden de var Gjensidige, så ble de Gjensidige NOR, deretter Parat24 og nå DnB NOR.

Alle fordelene vi opprinnelig hadde har blitt borte og spist opp, selv om de selv så pent sier at alle sammenslåingene og fusjonene kommer kundene tilgode.

Og det der med at du må huske på å ta ut for eller handle for minimum 300 kr. hver gang for å unngå ytterligere gebyrer utover de 65 pr. mnd., blir bare et stort prakk å forholde seg til.

Dessuten er det dritdyrt å ta ut penger i annen banks minibank.

Ja, kyss meg bak. Dette er ingen bra bank. Anbefaler den ikke!

Skrevet

Hm, jeg har stadig vekk tenkt å bli kunde i Skandiabanken. Jeg bruker kun nettbank når det gjelder lønnskonto-banken min, og har overhodet ikke bruk for skrankepersonalet, synd kanskje, men...

For å finne ut litt, åpnet jeg lenken din. Men er det litt sånn Catch22 å komme i info fra Skandiabanken? Det virker som man må være kunde og logge seg på for å få info?

Kanskje du vet det følgende:

Er det slik at ved opprettelse av 'lønnskonto', må man begynne med å sette et større beløp på kontoen?

Er det virkelig ingen gebyrer for minibankuttak og ved vanlig betalingsbruk? Hva med VISA-bruk? Utlandet?

Takknemlig for svar hvis du vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...