Lillemus Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Ja, jeg er sikker. Og så får du godskrevet rentene hver måned (selv om de er lave nå da - da jeg starta kundeforholdet var den på 7%). Da jeg sammenligna kontoutskriftene mine på min gamle lønnskonto i DnB NOR med den nye i Skandiabanken, hadde jeg gebyrtrekk for ca 50 kr per mnd på den gamle, og godksrevet rente på plusssida med ca 30 kr. Og det for én mnd. Men hva gjør du om du får 5000,- i hånda og skal sette dem inn i banken og kun har konto i Skandiabanken? I slike tilfeller må du ha en ekstra konto i en annen bank for å få overført, sant? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Skandiabanken er absolutt å anbefale. Jeg har brukt banken i mange år, og er kjempefornøyd. Lillemus er misfornøyd fordi hun ikke kan bruke PC-en på jobben, men det er nok individuelt. I nettverket vårt er det helt greit. (Og hadde jeg ikke hatt tilgang fra jobben, hadde jeg nok klart meg med privat- PC-en også.) http://www.skandiabanken.no/SKBWeb/Index.aspx All bruk er gratis (bortsett fra bankkortet som koster 250 kr per år). Før jeg fikk nett hjemme kunne jeg rett og slett ikke bruke Skandiabanken fordi vi etter en omlegging ikke fikk til å laste ned sertifikatene. 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Ikke gidd å bli kunde i den banken. Ikke skriv under på noe der. Så lenge du ikke har skrevet under på noe, synes jeg da der er rimelig freidig at de har trukket deg for faste gebyrer for 2 mndr. allerede! Vi har vært kunde der helt siden de var Gjensidige, så ble de Gjensidige NOR, deretter Parat24 og nå DnB NOR. Alle fordelene vi opprinnelig hadde har blitt borte og spist opp, selv om de selv så pent sier at alle sammenslåingene og fusjonene kommer kundene tilgode. Og det der med at du må huske på å ta ut for eller handle for minimum 300 kr. hver gang for å unngå ytterligere gebyrer utover de 65 pr. mnd., blir bare et stort prakk å forholde seg til. Dessuten er det dritdyrt å ta ut penger i annen banks minibank. Ja, kyss meg bak. Dette er ingen bra bank. Anbefaler den ikke! Men de har lovet meg en låneremte på huset på 2,75.... 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Men hva gjør du om du får 5000,- i hånda og skal sette dem inn i banken og kun har konto i Skandiabanken? I slike tilfeller må du ha en ekstra konto i en annen bank for å få overført, sant? Hvor ofte hender DET da`*dååån* hehe 0 Siter
Gjest Hva med Storebrand? Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Men de har lovet meg en låneremte på huset på 2,75.... Ok, men hvis du har slike ting med i din vurdering, så kan jo dette være et greit tilbud til deg da Men ikke for oss, vi skulle ikke låne penger av dem. 0 Siter
Gyda Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hm, jeg har stadig vekk tenkt å bli kunde i Skandiabanken. Jeg bruker kun nettbank når det gjelder lønnskonto-banken min, og har overhodet ikke bruk for skrankepersonalet, synd kanskje, men... For å finne ut litt, åpnet jeg lenken din. Men er det litt sånn Catch22 å komme i info fra Skandiabanken? Det virker som man må være kunde og logge seg på for å få info? Kanskje du vet det følgende: Er det slik at ved opprettelse av 'lønnskonto', må man begynne med å sette et større beløp på kontoen? Er det virkelig ingen gebyrer for minibankuttak og ved vanlig betalingsbruk? Hva med VISA-bruk? Utlandet? Takknemlig for svar hvis du vet. Hvis du skriver www.skandiabanken.no vil jeg tro du kommer inn. Der står det info om alt du lurer på. Det er bare de uten inntekt som må betale inn 15000 kr (og det kan man jo låne av f.eks. pappa og ta ut igjen med en gang kontoen er åpnet). 0 Siter
Gyda Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Før jeg fikk nett hjemme kunne jeg rett og slett ikke bruke Skandiabanken fordi vi etter en omlegging ikke fikk til å laste ned sertifikatene. Nei, og da er det jo selvsagt et problem. Man må ha en PC med tilgang. (Jeg sa fra til systemansvarlig her som fiksa det.) ) 0 Siter
favn Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hvis du skriver www.skandiabanken.no vil jeg tro du kommer inn. Der står det info om alt du lurer på. Det er bare de uten inntekt som må betale inn 15000 kr (og det kan man jo låne av f.eks. pappa og ta ut igjen med en gang kontoen er åpnet). Jeg kommer inn på siden, men det er dessverre ikke mulig å åpne de mer detaljerte menyene. Takk for svar! 0 Siter
favn Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hvis du skriver www.skandiabanken.no vil jeg tro du kommer inn. Der står det info om alt du lurer på. Det er bare de uten inntekt som må betale inn 15000 kr (og det kan man jo låne av f.eks. pappa og ta ut igjen med en gang kontoen er åpnet). Så dumt da, nå ser jeg at det er rullemenyer og da går det jo greit. Jaja. 0 Siter
Gjest Hva med Storebrand? Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Men de har lovet meg en låneremte på huset på 2,75.... Etter nærmere ettertanke er jeg nok redd det der bare er et lokketilbud. De mister nemlig mange kunder om dagen til fordel for de rene nettbankene. Hvor lenge vil renta være på 2,75 da? Kan du binde den? 0 Siter
Gyda Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Men hva gjør du om du får 5000,- i hånda og skal sette dem inn i banken og kun har konto i Skandiabanken? I slike tilfeller må du ha en ekstra konto i en annen bank for å få overført, sant? Jeg var ikke dum - jeg sa ikke opp "lønnskontoen" min i DnB NOR. Jeg bare ba arbeidsgiveren min overføre lønna til Skandiabank-kontoen i stedet for. Og så beholdt jeg et fast trekk i DnB NOR. Dit går det nå en fast overførsel dagen før fra Skandiabanken. Slik har jeg bevegelse hver måned på DnB-kontoen min (om en eller annen maskin skulle finne på å sjekke om den er i bruk). Men helt uten utgifter, da. 0 Siter
Gyda Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Så dumt da, nå ser jeg at det er rullemenyer og da går det jo greit. Jaja. Så fint! Lykke til med infojakten! ) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 S.B. anbefales ja! Angrer ikke et sek. på at jeg skiftet.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Nei, og da er det jo selvsagt et problem. Man må ha en PC med tilgang. (Jeg sa fra til systemansvarlig her som fiksa det.) ) Det gjorde vi også, men vi fikk tilgang. 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Etter nærmere ettertanke er jeg nok redd det der bare er et lokketilbud. De mister nemlig mange kunder om dagen til fordel for de rene nettbankene. Hvor lenge vil renta være på 2,75 da? Kan du binde den? Du har sikkert rett. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Men hva gjør du om du får 5000,- i hånda og skal sette dem inn i banken og kun har konto i Skandiabanken? I slike tilfeller må du ha en ekstra konto i en annen bank for å få overført, sant? Neida, du kan få feks posten til å sette dem inn. Eller en hvilken som helst annen bank. Men de krever høyere gebyrer, selvsagt. Lurer på om det koster mellom 40 og 60 kroner en plass å sette inn penger via posten (til min konto i Skandiabanken). Men med tanke på alle gebyrene du slipper unna med ved å ha SB, så er jo de tierne for lommerusk å regne 0 Siter
Gjest Hva med Storebrand? Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Men de har lovet meg en låneremte på huset på 2,75.... Dette er flytende rente. Det er ikke mulig å binde denne for f.eks. 5 år. 0 Siter
Gyda Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Neida, du kan få feks posten til å sette dem inn. Eller en hvilken som helst annen bank. Men de krever høyere gebyrer, selvsagt. Lurer på om det koster mellom 40 og 60 kroner en plass å sette inn penger via posten (til min konto i Skandiabanken). Men med tanke på alle gebyrene du slipper unna med ved å ha SB, så er jo de tierne for lommerusk å regne Ja, det har jeg jo faktisk gjort (når jeg tenker meg om). ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.