Gå til innhold

Dagens idiotspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest fra en dataidiot
Skrevet

Jeg har pc, begge 74,4 GB. Windows var installert på c når jeg fikk pc`en, etter en del trøbbel skulle jeg reinstallere windows og installerte på d, startet dermed med blanke ark.

Vel og bra og praktisk, men jeg lurer på hva man egentlig skal med to harddisker. Alt som jeg installerte på c må jeg nå installere på d, jeg trodde i min enfoldighet at jeg kunne bruke installere programmer fra begge diskene. Nå tror jeg at jeg bare bruker en harddisk. (d) C står bare der med alle sine feil...

Så alle eksperter, hva skal man med to harddisker bortsett fra at det var praktisk når programmene på den ene disken begynte å krangle..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert det er snakk om to harddisker, men to partisjoner på samme harddisk.

Det er praktisk å ha to partisjoner fordi man da kan formatere og reinstallere operativsystemet på den ene partisjonen uten å slette dataene som ligger på den andre partisjonen.

Gjest fra en dataidiot
Skrevet

Det er to harddisker, jeg har selv bestilt den sånn men jeg skjønner ikke hvorfor..

Skrevet

Det er ikke sikkert det er snakk om to harddisker, men to partisjoner på samme harddisk.

Det er praktisk å ha to partisjoner fordi man da kan formatere og reinstallere operativsystemet på den ene partisjonen uten å slette dataene som ligger på den andre partisjonen.

"reinstallere operativsystemet på den ene partisjonen uten å slette dataene som ligger på den andre partisjonen."

Eller motsatt :-)

".................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...