Gjest fra en dataidiot Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Jeg har pc, begge 74,4 GB. Windows var installert på c når jeg fikk pc`en, etter en del trøbbel skulle jeg reinstallere windows og installerte på d, startet dermed med blanke ark. Vel og bra og praktisk, men jeg lurer på hva man egentlig skal med to harddisker. Alt som jeg installerte på c må jeg nå installere på d, jeg trodde i min enfoldighet at jeg kunne bruke installere programmer fra begge diskene. Nå tror jeg at jeg bare bruker en harddisk. (d) C står bare der med alle sine feil... Så alle eksperter, hva skal man med to harddisker bortsett fra at det var praktisk når programmene på den ene disken begynte å krangle..? 0 Siter
citoyen Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Det er ikke sikkert det er snakk om to harddisker, men to partisjoner på samme harddisk. Det er praktisk å ha to partisjoner fordi man da kan formatere og reinstallere operativsystemet på den ene partisjonen uten å slette dataene som ligger på den andre partisjonen. 0 Siter
Gjest fra en dataidiot Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Det er to harddisker, jeg har selv bestilt den sånn men jeg skjønner ikke hvorfor.. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det er ikke sikkert det er snakk om to harddisker, men to partisjoner på samme harddisk. Det er praktisk å ha to partisjoner fordi man da kan formatere og reinstallere operativsystemet på den ene partisjonen uten å slette dataene som ligger på den andre partisjonen. "reinstallere operativsystemet på den ene partisjonen uten å slette dataene som ligger på den andre partisjonen." Eller motsatt :-) ".................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.