amber sun Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Så har vi bestemt oss (eller...jeg har bestemt meg og de andre er enige *S*) Vi skal få oss hund, en liten søt valp! Nå er det bare å lese masse for å forberede oss best mulig, og finne noen som har valper tilsalgs snart. Må nok vente med å få den i hus til etter sydenferien, men - håper tiden går fort! :-D Det blir såklart denne vakre, søte, intelligente og glade hunderasen: http://www.norgeshundeportal.no/Rasene/japanskspisshund.htm http://home.netpower.no/freddy/Gallery.htm (se valpebildene nedover på denne siste linken...ser ut som nusselige isbjørner, hehe. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Å hælledussen! Jeg hadde ikke kunnet rote meg inn på et sted der de solgte slike....! Men husk - den der ber om _masse_ pelsstell! 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Grattis med avgjørelsen!! Så kjekt! Artig rase, og nå er det bare å melde seg på agilitykurs, dvs, du skal få lov å vente til den er en 7-8-9 mnd ;O) Gi en lyd om du trenger anti-bjeffe tips... Det kan være godt å ha med en jappe i hus. 0 Siter
Osiris Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 De bare ER nydelige. Skjønner at du gleder deg ja. Gratulerer! 0 Siter
Gjest Pang! Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Ja de er kjempenusselige, helt nydelige, men gudameg så mye pelsarbeid og greing :-/ Og husk, ikke mye aleneferie heretter, du må innstille livet etter hunden, den innretter seg ikke etter deg.Mye kos,men mye arbeid. Du blir helt bundet, og ut på langtur hver dag med den mellomstørrelsen der. Ikke meningen å være negativ, men pga alt dette har ikke jeg hund lenger. Men dette har du helt sikkert tenkt nøye igjennom. Lykke til 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Å hælledussen! Jeg hadde ikke kunnet rote meg inn på et sted der de solgte slike....! Men husk - den der ber om _masse_ pelsstell! Pelsen er skittavstøtende, og trenger bare å børstes/gres et par ganger i uka. Det der er egentlig nokså genialt. :-D Ja de er kjempenydelige! 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Grattis med avgjørelsen!! Så kjekt! Artig rase, og nå er det bare å melde seg på agilitykurs, dvs, du skal få lov å vente til den er en 7-8-9 mnd ;O) Gi en lyd om du trenger anti-bjeffe tips... Det kan være godt å ha med en jappe i hus. Ja! Vil gjerne ha tips om det, snakkes på msn om det! Bjeffing er ikke noe særlig, så jeg vil gjerne vite hvordan jeg kan bremse det. Skal besøke en oppdretter i nærheten på mandag :-D 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 De bare ER nydelige. Skjønner at du gleder deg ja. Gratulerer! Takk! Ja, de er kjempenydelige! :-D 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Ja de er kjempenusselige, helt nydelige, men gudameg så mye pelsarbeid og greing :-/ Og husk, ikke mye aleneferie heretter, du må innstille livet etter hunden, den innretter seg ikke etter deg.Mye kos,men mye arbeid. Du blir helt bundet, og ut på langtur hver dag med den mellomstørrelsen der. Ikke meningen å være negativ, men pga alt dette har ikke jeg hund lenger. Men dette har du helt sikkert tenkt nøye igjennom. Lykke til Jepp, har vært gjennom alle de punktene der. Pelsen er forresten skittavstøtende, og den trenger børsting et par ganger i uka så holder den seg fin. 0 Siter
nyca Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Så gøy at du har bestemt dere!!! ;o) Lykke til! 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Så gøy at du har bestemt dere!!! ;o) Lykke til! Hehe ja, ikke sant? ;-D *gleder meg sånn* !! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Så kjekt! Det er så koselig med hund! Vi har en liten dachshund, og angrer ikke på at vi valgte og ha hund. Spisshunden er jo bare nydelig da! Jeg har lyst på en slik, vi skal ha en til om ca 1 år eller så. Men samboerer vil ha en jakthund *snurt* Men jeg skal prøve og overtale han til en japansk spisshund i stedenfor. De er jo så søte, og en snill rase, og greitt pelsstell. Gratulerer da med det nye familiemedlemmet da :-) 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Så kjekt! Det er så koselig med hund! Vi har en liten dachshund, og angrer ikke på at vi valgte og ha hund. Spisshunden er jo bare nydelig da! Jeg har lyst på en slik, vi skal ha en til om ca 1 år eller så. Men samboerer vil ha en jakthund *snurt* Men jeg skal prøve og overtale han til en japansk spisshund i stedenfor. De er jo så søte, og en snill rase, og greitt pelsstell. Gratulerer da med det nye familiemedlemmet da :-) Takk takk :-D Ja du får fortelle ham om alle fordelene med denne rasen. Den er simpelthen super! 0 Siter
collins Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Da kan nabolaget bare begynne å grue seg. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Si fra om du trenger barnevakt 0 Siter
frosken Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Gratulerer med bestemmelsen:-) Men hvorfor har dere bare valgt den nest "beste" rasen...? Ingenting er som en labrador som vokter på hver bevegelse som gjøres under matlaging - det kan jo hende at noe faller på gulvet...*s* Eller som står og grynter foran sofaen og lurer på om det fortsatt er slik at han ikke får sitte på fanget. 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Da kan nabolaget bare begynne å grue seg. Hvorfor det? 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Si fra om du trenger barnevakt Jepp Lover å si fra om jeg trenger valpevakt ;-D 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Gratulerer med bestemmelsen:-) Men hvorfor har dere bare valgt den nest "beste" rasen...? Ingenting er som en labrador som vokter på hver bevegelse som gjøres under matlaging - det kan jo hende at noe faller på gulvet...*s* Eller som står og grynter foran sofaen og lurer på om det fortsatt er slik at han ikke får sitte på fanget. Det er det nok ikke bare labradoren som gjør ;O) 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Gratulerer med bestemmelsen:-) Men hvorfor har dere bare valgt den nest "beste" rasen...? Ingenting er som en labrador som vokter på hver bevegelse som gjøres under matlaging - det kan jo hende at noe faller på gulvet...*s* Eller som står og grynter foran sofaen og lurer på om det fortsatt er slik at han ikke får sitte på fanget. hehe joda, labrador er nok fine de også. Men litt stor, trenger en del mer mosjon, og dessuten har japansk spisshund alle tingene jeg er ute etter når jeg ønsker meg hund. :-D Men jeg tviler ikke på at labradorer er koselige og kjekke hunder altså! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.