Gå til innhold

Jippi! Nå skal vi få oss hund!

Anbefalte innlegg

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Forveksle Hovawart og Labrador? Da er de blind, vel? Eller er jeg helt på villspor nå?

*løper og sjekker*

Golden eller Flat, tenker jeg ;O)

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

32

• Gemini

13

• Tootsieroll1365380854

7

• frosken

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Pøh, det kommer ikke til å skje her, nei, Gudrun kommer til å bli den stilleste Jappen i Norge, for det har Amber og jeg planlagt! Sant vel, Amber?

Jepp!

Spesielt siden du skal være tanten til Nøstet.

;)

Skrevet

hehe ok.

:)

Uff, jeg tenkte kanskje at svaret mitt var litt spisst, men jeg har en enorm Leonberger selv, og synes små hunder er litt pinglete..

Men veldig mer praktiske vil jeg tro! Prøv å bade en 87 kilos koloss som er både dum og sta!

No hard feelings :)

Skrevet

Give me a break.

En av mine venner hadde to, og de bjeffa hull i hodet på meg. Det var bjeff her, og bjeff der, japp her og japp der og bjeff og japp både her og der. Men de var vennlige og lettstelte.

hehe jeg skal være konsekvent som faen jeg. :-D

Har lært masse nyttig av Tootsieroll nå, hunden min kommer til å bli den lydigste og snilleste i mils omkrets!

Skrevet

Uff, jeg tenkte kanskje at svaret mitt var litt spisst, men jeg har en enorm Leonberger selv, og synes små hunder er litt pinglete..

Men veldig mer praktiske vil jeg tro! Prøv å bade en 87 kilos koloss som er både dum og sta!

No hard feelings :)

Neeida, jeg forventer ikke at alle liker akkurat den rasen jeg liker. :)

Blir ikke sur for sånt jeg. :-D

Skrevet

åååå, gratulere! Jeg har to av samme rase. Tispe som blir 13 og hannhund på 8. Friske, raske, sosiale hunder...men røyter og bjeffer..he he. De er sååå søte.

Har du?

Ja jeg gleder meg kjempemasse!

Og har lært nyttige knep og tips av Tootsieroll om hvordan jeg kan få den til ikke å bjeffe sånn.

Den skal bli både snill og lydig har jeg tenkt, så ;-D

Skrevet

Gratulere, gratulere!

Veldig fine hunder Amber.

Takk Velouria! :-D

Imorgen skal jeg ringe en oppdretter som kanskje har valp til oss i høst! *håpe*

Det blir tidligst i november da, pga sydenferien vår i beg. av november.

Men da! Ååå som jeg gleder meg :)

Skrevet

Sånn pelstype er det på vår hovawart også, helt supert. Nesten ikke behov for pelsstell, i motsetning til hva mange tror. Om den har vært ute i skogen og blitt møkkete, så bare tørker søla, og drysser av (greit det må støvsuges, men bikkja er snart like ren som før turen)

:-)

Sånt liker vi. :)

Er det en sånn du har? http://www.dyrewebben.no/faktasidene/hund/temaer/raser/hovawart.htm

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jepp!

Spesielt siden du skal være tanten til Nøstet.

;)

;O)

Skrevet

Åh, den var søt :-)

Jaaaa...den er kjempesøt! :-D

*gleder meg*

Skrevet

Golden eller Flat, tenker jeg ;O)

Ja, golden eller flat kan lett forveksles med en hovawart (forutsatt at hovawarten ikke er "black & tan" farget).

Men hovawarten er høyere, lengre, spissere osv. enn golden/flat. Og har lengre pels. Og litt smalere kropp/bygning, og i det hele tatt litt annerledes når de beveger seg. Og den blonde hovawarten er mørkere i fargen (særlig oppå ryggen) enn de fleste golden jeg har sett.

Skrevet

Å, jeg elsker labradorer! Jeg var ikke gamle jenta før jeg bestemte meg for at en svart labrador skulle bli min, bare jeg ble voksen...

Så ble jeg voksen, med en mann og sønn som begge er allergisk mot dyrehår!

Kan ikke sønnen leveres til omplassering slik at du kan få en labrador i stedet? Eller tar de ikke i mot den rasen til omplassering, kanskje?

Jeg skulle aldri ha hund jeg, men det ble visst annerledes...*s*

Skrevet

Oj, den var flott og nydelig. da.

Tror at valget ville falt på en sånn om det skulle bli aktuelt med hund her i huset også (etter å ha lest alt som står om den i linken).

Ettersom jeg skjønner så er det tidlig dressur mot bjeffing som blir den største utfordringen.

Du er jo heldig som kan få så mange innspill fra Tootsieroll da - og så blir det vel kurs, tenker jeg.

Dere har virkelig noe å se fram til i november (den tristeste måneden i året) - både sydentur og hund.

Lykke til!

Ørkenvandreren
Skrevet

Ser ut som en liten gneldrehund - som man kan bruke til støvtørkingen.... ;-)

mil1365380270
Skrevet

Heldiggriser! Håper dere ikke er glad i å gå i mørke klær ;-)

Skrevet

Hvorfor det?

Det er mulig jeg har dårlige erfaringer med naboers hundehold i de to nabolagene jeg har bodd i de siste 10 årene.

Det er så mange elendige hundeeiere, så du får vokte deg vel for å ikke falle inn under det begrepet.

Lykke til.;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...