Gemini Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Heldiggriser! Håper dere ikke er glad i å gå i mørke klær ;-) *LOL* Fantastisk kommentar! At jeg glemte å skrive det sjøl... Og ja, har lys hund selv, og liker å gå i svarte/mørke klær... Så jeg kjenner problemet meget godt... :-) 0 Siter
Gjest alegre Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Har du? Ja jeg gleder meg kjempemasse! Og har lært nyttige knep og tips av Tootsieroll om hvordan jeg kan få den til ikke å bjeffe sånn. Den skal bli både snill og lydig har jeg tenkt, så ;-D Skal du kjøpe fra denne kennelen? I så fall er du heldig. Supert gemytt + helse. 0 Siter
Kvinna Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Lykke til! Ei venninne hadde Japansk Spisshund da vi var unge. En flott hund, som vokste opp med barn/ungdom og tilpassa seg fint! Han hadde mye pels ,og pesa ganske mye, fordi det var varmt, ellers var det ikke noe "galt" med han! :-) Kan tenke snuppa di gleder seg? 0 Siter
Knotten Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 *LOL* Fantastisk kommentar! At jeg glemte å skrive det sjøl... Og ja, har lys hund selv, og liker å gå i svarte/mørke klær... Så jeg kjenner problemet meget godt... :-) Skriver også under på den 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Skal du kjøpe fra denne kennelen? I så fall er du heldig. Supert gemytt + helse. Jeg vet ikke hvilken kennel det blir fra, jeg forsøker å finne noen som selger valper med har ikke lykkes ennå. Men jeg finner nok tilslutt 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Det er mulig jeg har dårlige erfaringer med naboers hundehold i de to nabolagene jeg har bodd i de siste 10 årene. Det er så mange elendige hundeeiere, så du får vokte deg vel for å ikke falle inn under det begrepet. Lykke til.;o) Takk for det. Jeg har nå tenkt å gjøre mitt beste for at hunden skal få et godt hjem, og for at naboene ikke skal bli plaget av hunden. 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Lykke til! Ei venninne hadde Japansk Spisshund da vi var unge. En flott hund, som vokste opp med barn/ungdom og tilpassa seg fint! Han hadde mye pels ,og pesa ganske mye, fordi det var varmt, ellers var det ikke noe "galt" med han! :-) Kan tenke snuppa di gleder seg? Å gjett om hun gjør... Hun spør flere ganger "mamma, er det _helt_ sikkert at vi skal få en valp?" hehe hun tror nesten ikke det er sant... :-D 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Heldiggriser! Håper dere ikke er glad i å gå i mørke klær ;-) Har klesrulle parat i skapet 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Ser ut som en liten gneldrehund - som man kan bruke til støvtørkingen.... ;-) hehehe kanskje den kan sørge for et støvfritt hus ja. Gneldring vil jeg ikke ha noe av. 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Oj, den var flott og nydelig. da. Tror at valget ville falt på en sånn om det skulle bli aktuelt med hund her i huset også (etter å ha lest alt som står om den i linken). Ettersom jeg skjønner så er det tidlig dressur mot bjeffing som blir den største utfordringen. Du er jo heldig som kan få så mange innspill fra Tootsieroll da - og så blir det vel kurs, tenker jeg. Dere har virkelig noe å se fram til i november (den tristeste måneden i året) - både sydentur og hund. Lykke til! Stemmer det. Nå skal vi følge opp rådene vi har fått, og så gleder vi oss til å få valpen i hus. Men jeg strever ennå med å finne en kennel som selger valper på riktig tid, og hvor valpene ennå ikke er solgt *lete videre* 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Gratulerer! Det var jo koselig:) Takk takk Ja det blir kjempekoselig. Vi gleder oss, og snuppa tror nesten ikke det er sant at vi skal få hund, hehe. :-D 0 Siter
Gemini Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Jeg vet ikke hvilken kennel det blir fra, jeg forsøker å finne noen som selger valper med har ikke lykkes ennå. Men jeg finner nok tilslutt Har du vært i kontakt med de som står her: http://www.canis.no/redirect.php?target=/oppdretter/rasepres.php?raseid=141 ? 0 Siter
Gemini Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Har klesrulle parat i skapet Kjøp flere, MANGE flere... *LOL* Har ikke tall på hvor mange ekstra klesruller vi nå har kjøpt etter vi fikk hund. Det er IKKE få... hehe 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Har klesrulle parat i skapet He-he! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Ja, det er den rasen, men denne fargen: http://www.hovrikets.com/bilder/artos_star.jpg Faktisk er det faren til vår hund som er avbildet der. :-) ÅÅÅÅHHHH! Den er nydelig! 0 Siter
Gemini Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 ÅÅÅÅHHHH! Den er nydelig! Takk! :-) Hovawartene ER kjempenydelige, men også en håndfull noen ganger... Absolutt hunder som bør få brukt både kropp og ikke minst hode/nese. Her er noen fine eksempler: http://www.hovawart.no/gallery_arbeid.htm Flere hovawart er godkjente redningshunder. Og en er skuespiller (!) - som hunden Sandy i musikalen Annie... *ler* Mannen min trener spor/søk med vår, og det er den veldig egnet til. Faren er jo at man faller for hovawartens utseende, men den er en ulv i fåreklær nesten. Dvs. den kan bli ganske umulig om den ikke blir aktivisert nok, for da kommer selvstendigheten og kreativiten dens frem, til fulle... Og en hund som finner på mye selv, er ikke alltid like ålreit... hehe 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Takk! :-) Hovawartene ER kjempenydelige, men også en håndfull noen ganger... Absolutt hunder som bør få brukt både kropp og ikke minst hode/nese. Her er noen fine eksempler: http://www.hovawart.no/gallery_arbeid.htm Flere hovawart er godkjente redningshunder. Og en er skuespiller (!) - som hunden Sandy i musikalen Annie... *ler* Mannen min trener spor/søk med vår, og det er den veldig egnet til. Faren er jo at man faller for hovawartens utseende, men den er en ulv i fåreklær nesten. Dvs. den kan bli ganske umulig om den ikke blir aktivisert nok, for da kommer selvstendigheten og kreativiten dens frem, til fulle... Og en hund som finner på mye selv, er ikke alltid like ålreit... hehe Jeg skjønner at jeg har sett slike før og trodde det har vært golden retrivere. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Kjøp flere, MANGE flere... *LOL* Har ikke tall på hvor mange ekstra klesruller vi nå har kjøpt etter vi fikk hund. Det er IKKE få... hehe Nei, og lurt å ha over alt. En i bilen, i tilfelle. En i hver koffert o.s.v. Også blir man lei av de der rullen løsner fra pinnen, lærer at de gele-rullene bare er tull, noen steder selges de rådyrt, ja - man får nært, om enn ikke så kjært, kjennskap til klesruller ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Jeg skjønner at jeg har sett slike før og trodde det har vært golden retrivere. Og evt. noe veldig store flat'er (flatcoated retriever)... :-) 0 Siter
org Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Kan ikke sønnen leveres til omplassering slik at du kan få en labrador i stedet? Eller tar de ikke i mot den rasen til omplassering, kanskje? Jeg skulle aldri ha hund jeg, men det ble visst annerledes...*s* Nei, men kanskje kan en vrang kall omplassering? God ide! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.