Gemini Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Stemmer det. Nå skal vi følge opp rådene vi har fått, og så gleder vi oss til å få valpen i hus. Men jeg strever ennå med å finne en kennel som selger valper på riktig tid, og hvor valpene ennå ikke er solgt *lete videre* Kanskje du finner en oppdretter som har valper i Sverige isteden? Vet at en del hundeeiere som har sjeldne raser drar til Sverige for å finne seg en hund. 0 Siter
Gemini Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Stemmer det. Nå skal vi følge opp rådene vi har fått, og så gleder vi oss til å få valpen i hus. Men jeg strever ennå med å finne en kennel som selger valper på riktig tid, og hvor valpene ennå ikke er solgt *lete videre* Glemte å si at japansk spisshund heter japansk spets på svensk. :-) En liste over oppdrettere her: http://japanska-spetsklubben.vovve.net/ (har ingen aning om den er komplett eller oppdatert altså) 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Glemte å si at japansk spisshund heter japansk spets på svensk. :-) En liste over oppdrettere her: http://japanska-spetsklubben.vovve.net/ (har ingen aning om den er komplett eller oppdatert altså) Takk Gemini. Jeg har nå sendt forespørsler til noen av dem som sto på lista, og kommer til å fortsette med flere dersom de jeg har sendt til ikke har valper,. Kanskjer jeg skal begynne å tenke på sverige som et sted å hente hund også, jeg så en av sidene der som var svensk og det så veldig bra ut. Takk for tips 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 hehehe kanskje den kan sørge for et støvfritt hus ja. Gneldring vil jeg ikke ha noe av. Nei, gneldringen tar jo kvinnene seg av selv... ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Takk Gemini. Jeg har nå sendt forespørsler til noen av dem som sto på lista, og kommer til å fortsette med flere dersom de jeg har sendt til ikke har valper,. Kanskjer jeg skal begynne å tenke på sverige som et sted å hente hund også, jeg så en av sidene der som var svensk og det så veldig bra ut. Takk for tips Kanskje den norske raseklubben har valpeformidling? Det har i alle fall vår raseklubb, veldig ryddig og greit. For å komme med på den valpeformidlingen, så må parringene være godkjent av klubbens avlsråd, etter gjeldende avlsbestemmelser. Dette for å unngå at HD og andre sykdomstilstander utvikler seg innen rasen, unngå for nære slektsbånd, og søke å få valper med riktig (rasetypisk) gemytt. I vår rase så kan det fx. være lurt at den ene forelderen har et mer rolig lynne, dersom den andre er over gjennomsnittlig livlig. Men jeg aner jo ikke hvordan det fungerer innen "din" rase. 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Kanskje den norske raseklubben har valpeformidling? Det har i alle fall vår raseklubb, veldig ryddig og greit. For å komme med på den valpeformidlingen, så må parringene være godkjent av klubbens avlsråd, etter gjeldende avlsbestemmelser. Dette for å unngå at HD og andre sykdomstilstander utvikler seg innen rasen, unngå for nære slektsbånd, og søke å få valper med riktig (rasetypisk) gemytt. I vår rase så kan det fx. være lurt at den ene forelderen har et mer rolig lynne, dersom den andre er over gjennomsnittlig livlig. Men jeg aner jo ikke hvordan det fungerer innen "din" rase. Det skal jeg også undersøke, hvis jeg ikke får napp hos oppdrettere jeg kontakter ihvertfall. Får maile raseklubben og høre hvordan de gjør det med valpeformidling. 0 Siter
frosken Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Kjøp flere, MANGE flere... *LOL* Har ikke tall på hvor mange ekstra klesruller vi nå har kjøpt etter vi fikk hund. Det er IKKE få... hehe Jeg finner ikke så mye hår på klærne, men stort sett alle andre steder... Men har blitt en svoren tilhenger av mopp med enganskluter. Jordan vet hvordan!!! 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Nei, gneldringen tar jo kvinnene seg av selv... ;-) *bla-bla-bla-bla-bla-bla...* ;-p 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.