Gjest femtusen Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Jeg har fått inn penger på konto som åpenbart er feil. Kan jeg bare beholde de? 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Nei, du må nok overføre de snarest til meg... ;o) 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Jada, men du må betale de tilbake så snart du er blakk, ta opp lån med skyhøye renter og betale 1000 kr i mnd i 25 år fremover. 0 Siter
Gjest Leif is Leif Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Er det lite penger, så kan du nekte og si du ikke visste at du fikk noe ekstra, og du slipper trolig unna pga at det er i praksis fryktelig mye trøbbel å lovlig få vridd dem ut av deg. Problemet er ofte at en stakkar har betalt inn på feil konto, og gråter sine salte tårer over tapet av sine siste kroner. Er du så hard/slem at du ikke vil betale tilbake, kommer du ikke nærmere tyveri. Banken kan ikke ta dem ut av din konto uten tillatelse eller rettens kjennelse, men i prinsippet må du til slutt betale tilbake. 0 Siter
Osiris Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Du må nok betale tilbake, men hvorfor stresse med det. Du kan jo la pengene stå der til noen krever dem iallefall. For alt du vet så kan det jo stemme at du skal ha de også. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Er det lite penger, så kan du nekte og si du ikke visste at du fikk noe ekstra, og du slipper trolig unna pga at det er i praksis fryktelig mye trøbbel å lovlig få vridd dem ut av deg. Problemet er ofte at en stakkar har betalt inn på feil konto, og gråter sine salte tårer over tapet av sine siste kroner. Er du så hard/slem at du ikke vil betale tilbake, kommer du ikke nærmere tyveri. Banken kan ikke ta dem ut av din konto uten tillatelse eller rettens kjennelse, men i prinsippet må du til slutt betale tilbake. "Er det lite penger".. jeg tipper det er snakk om ca femtusen. :-) 0 Siter
Gjest Leif is Leif Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 "Er det lite penger".. jeg tipper det er snakk om ca femtusen. :-) En husleie, tipper jeg. Da blir du nok populær. Syns jeg ser samvittigheten din sitte på skuldern din og se strengt på deg. Å nei du, du betaler nok tilbake når det ringer en gråtkvalt student eller alenemor tenker jeg? En annen ting er når banken har gjort feil. Da er det lettere å være vrang. Vent til du får bilaget. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 En husleie, tipper jeg. Da blir du nok populær. Syns jeg ser samvittigheten din sitte på skuldern din og se strengt på deg. Å nei du, du betaler nok tilbake når det ringer en gråtkvalt student eller alenemor tenker jeg? En annen ting er når banken har gjort feil. Da er det lettere å være vrang. Vent til du får bilaget. -moi? 0 Siter
Gjest Leif is Leif Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 -moi? Njet. Trodde det var hovedinnlegger. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Gå til banken og si det som det er. Kanskje de vil huske deg som et menneske de kan stole på når du trenger ekstra penger. Hvis de ikke gjør det, så minn dem på det :-) 0 Siter
Gjest femtusen Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Gå til banken og si det som det er. Kanskje de vil huske deg som et menneske de kan stole på når du trenger ekstra penger. Hvis de ikke gjør det, så minn dem på det :-) Husker meg som en å stole på - nå nei du. Jeg har vært håpløst ærlig i mitt liv, gitt beskjed til både bank og forsikring når det er gjort feil i min favør. Ingen som husker på det når jeg trenger hjelp. Regner med de glemmer like lett at jeg har fått femtusen for mye på konto. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Husker meg som en å stole på - nå nei du. Jeg har vært håpløst ærlig i mitt liv, gitt beskjed til både bank og forsikring når det er gjort feil i min favør. Ingen som husker på det når jeg trenger hjelp. Regner med de glemmer like lett at jeg har fått femtusen for mye på konto. Er lov å håpe vettu :-) Jeg er den evige optimist innimellom. 0 Siter
petter smart Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Hvis ingen spør etter dem så er det jo bare å beholde dem. De kan ikke forvente at du skal gjøre noe for å finne ut hvor pengene kommer fra. Men jeg ville ikke brukt dem ennå. Vent til du er sikker på at ingen vil spørre etter dem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.