Gjest pierced Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hva slags materiale i piercingsmykke skal jeg velge for å unngå allergireaksjon? Jeg har kirurgisk stål i smykket, men dette reagerer jeg på. 0 Siter
amber sun Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hvis du reagerer på kirurgisk stål, bør du velge titan. Det er det sikreste. 0 Siter
Reg@l Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Jeg har titan. Tror det er det mest allergisikre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Jeg fatter ikke at folk tør, men så tåler jeg stort sett ingenting. Det enste jeg kan ha i ørene i lengre perioder er faktisk de øredobbene man får med når man tar hull! Aner ikke hva de er lagd av. Hadde briller med stenger av titan en gang, "alle tåler det!" sa damen i butikken da jeg tvilte. Særlig. Tok ikke mange dagene før jeg fikk utslett på sidene. Dama påsto det var på grunn av at brillestengene lå så tett inntil huden at det ble fuktig, men kunne ikke svare på hvorfor det samme ikke skjedde med plaststenger... 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det beste er vel å la være å bære slike harry-symboler som piercing. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Hvis du reagerer på kirurgisk stål, bør du velge titan. Det er det sikreste. Men hvis du reagerer på kirurgisk stål, så burde du antagelig holde deg unna piercinger.. 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Men hvis du reagerer på kirurgisk stål, så burde du antagelig holde deg unna piercinger.. Jeg reagerer ikke på kirurgisk stål jeg. Piercingen min er fin og jeg har ikke hatt noen problemer med den. Men jeg vet at det som er sikrest er titan, dersom en også reagerer på kirurgisk stål. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Jeg fatter ikke at folk tør, men så tåler jeg stort sett ingenting. Det enste jeg kan ha i ørene i lengre perioder er faktisk de øredobbene man får med når man tar hull! Aner ikke hva de er lagd av. Hadde briller med stenger av titan en gang, "alle tåler det!" sa damen i butikken da jeg tvilte. Særlig. Tok ikke mange dagene før jeg fikk utslett på sidene. Dama påsto det var på grunn av at brillestengene lå så tett inntil huden at det ble fuktig, men kunne ikke svare på hvorfor det samme ikke skjedde med plaststenger... Det de bruker når de tar hull i ørene er plastikk... Så da må du jo ha tålt 80-tallsmoten for ørepynt særdeles godt... :-)))) 0 Siter
amber sun Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det de bruker når de tar hull i ørene er plastikk... Så da må du jo ha tålt 80-tallsmoten for ørepynt særdeles godt... :-)))) Plastikk? Nei det er da metall den dingsen som sitter inni hullet! Snuppa mi fikk hull i ørene, og selve låsen var plast, men stiften som gikk gjennom hullet var metall. Et eller annet allergisikkert. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Jeg reagerer ikke på kirurgisk stål jeg. Piercingen min er fin og jeg har ikke hatt noen problemer med den. Men jeg vet at det som er sikrest er titan, dersom en også reagerer på kirurgisk stål. Men hvis man reagerer på kirugisk stål (noe som er uvanlig), så er man bare et hårstrå unna av å reagere på titan. Allergi blir gjerne trigget, så jeg ville i hvert fall holdt meg unna piercinger hvis jeg allerede var allergisk.. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Plastikk? Nei det er da metall den dingsen som sitter inni hullet! Snuppa mi fikk hull i ørene, og selve låsen var plast, men stiften som gikk gjennom hullet var metall. Et eller annet allergisikkert. hmmm. jeg fikk til svar at pinnen var av plastikk da jeg spurte hos frisøren. kanskje hun tok feil. jaja 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det de bruker når de tar hull i ørene er plastikk... Så da må du jo ha tålt 80-tallsmoten for ørepynt særdeles godt... :-)))) Neida, de øredobbene man får med er slett ikke plast. ) Om det er kirurgisk stål aner jeg ikke, men det er det eneste jeg tåler i alle fall. Tåler ikke plast i ørene engang jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 hmmm. jeg fikk til svar at pinnen var av plastikk da jeg spurte hos frisøren. kanskje hun tok feil. jaja Hos meg er både pinne og lås i metall. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Men hvis man reagerer på kirugisk stål (noe som er uvanlig), så er man bare et hårstrå unna av å reagere på titan. Allergi blir gjerne trigget, så jeg ville i hvert fall holdt meg unna piercinger hvis jeg allerede var allergisk.. jeg reagerer på k.stål, men ikke på titan 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.