Gjest Calóni Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Hei! Jeg har med laptopen min på nattevakt, og skulle gjerne koblet til internett med den. Men når jeg tar ut nettverkskabelen fra den pcen jeg sitter ved nå (altså den som tilhører jobben), og setter den inn i laptopen min, så får jeg bare opp de interne sidene på arbeidsstedet. Er det noen innstillinger man kan endre på, eller er det 'bare sånn det er'? Noen som har peiling? 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det høres ut som om dere har bare intranett (?), altså bare et lokalt nett og ikke internett? Men det stemmer vel neppe siden du høres ut til å ha vært ute på internett der tidligere. 0 Siter
citoyen Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 IT-ansvarlig har nok satt opp noe slags filtrering som gjør at bare godkjente maskiner får gå utenfor brannmuren. For å få tilgang til internett fra laptopen din må du snakke med vedkommende. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 IT-ansvarlig har nok satt opp noe slags filtrering som gjør at bare godkjente maskiner får gå utenfor brannmuren. For å få tilgang til internett fra laptopen din må du snakke med vedkommende. Ah, okay..det er sikkert ikke -så- populært at jeg bruker privat pc på det nettverket, så da får det vel heller være :/ Takk! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det høres ut som om dere har bare intranett (?), altså bare et lokalt nett og ikke internett? Men det stemmer vel neppe siden du høres ut til å ha vært ute på internett der tidligere. Jada, det er internetoppkobling der. Citoyen har sikkert rett :/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.