Gå til innhold

Kortvarig og vanvittig intense verke-anfall.

Anbefalte innlegg

Jeg er til tider svært plaget med kortvarige og kjempevonde anfall av verk på vekselsvis høyre og venstre side av hodet.

De varer i ett sekund og så er de over. Og når de kommer, så er det så vondt at jeg blir helt satt ut! Ansiktet trekker seg sammen helt av seg selv, og jeg klarer ikke å skjule at jeg får dem om det så gjaldt livet, for å si det sånn. Noen ganger kommer de i serier med noen minutters mellomrom, og andre ganger kommer det bare ett "anfall" og så er det ikke mer.

Jeg har ikke merket noe mønster for når de kommer, og i aktive perioder kan de komme opptil flere ganger daglig for så å holde opp i kanskje to uker eller så.

Dette "fenomenet" begynte for cirka et halvt år siden, og vedvarer fremdeles.

Har du peiling på hva dette kan være for noe?

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Lothlorien

Dette høres mest ut som det vi kaller "jabs and jolt syndrome" eller "idiopathic stabbing headache". Denne tilstanden er ufarlig, har ingen kjent årsak og kan hos en del lindres ved at man tar medikamentet indomethacin regelmessig i "dårlige perioder".

Men husk at dette råd ikke kan erstatte en undersøkelse hos lege, og at slik undersøkelse er nødvendig før man kan stille noen diagnose.

Kjære Lothlorien

Dette høres mest ut som det vi kaller "jabs and jolt syndrome" eller "idiopathic stabbing headache". Denne tilstanden er ufarlig, har ingen kjent årsak og kan hos en del lindres ved at man tar medikamentet indomethacin regelmessig i "dårlige perioder".

Men husk at dette råd ikke kan erstatte en undersøkelse hos lege, og at slik undersøkelse er nødvendig før man kan stille noen diagnose.

Takk for svar!! :-)

Greit å vite hva det kan være, bare. :-)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...