Gå til innhold

Kan jeg være i gang ??

Anbefalte innlegg

Hei !!

Jeg er gravid i uke 39+5 og lurer på om jeg kan være i gang med noe nå. Jeg er trøtt, kvalm og har enormt vondt i korsryggen. Skikkelige menssmerter. I går kveld prøvde vi med en liten hyrdestund, og i tretiden i natt våknet jeg med svært vonde kynnere. Det varte i tre timer, og det var ca 10 min. mellom hvær "topp". Vondt var det hele tiden. Nå i dag har dette begynt på igjen, og kynnerne er svært vonde og sprer seg ut i ryggen og ned gjennom beina. Da jeg var på do for en time siden kom det mye tjukt slim. Kan det være slimproppen ?? Når skal jeg ta dette "på alvor" og ringe føden? Vet at det ikke kan sies noe sikkert, men håper du kan gi meg en mtrentlig tilbakemelding. Barnet er estimert til 3500g og ligger svært langt nede i bekkenet og er festet.

På forhånd takk :) !!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19300-kan-jeg-v%C3%A6re-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke jordmor, men svarer likevel. Antagelig er ting i ferd med å skje, men om det er førstemann foreslår jeg at du tar det med ro og blir hjemme til du begynner å få vonde rier. Ellers kan du få mange kjedelige timer på sykehuset før det _virkelig_ skjer noe. Er det noe du føler deg usikker på synes jeg du skal ringe til føden og forklare hvordan du føler deg, de er jo der for å svare på spørsmål. Lykke til. :-)

Åsa Prebensen, Jordmor

Ja, det kan vara något på gång. Om du känner dig trygg hemma kan du vänta tills sammandragningarna blir varaktiga och regelbundna . Sammandragningarna bör komma med minst 5 min intervall om du inte har allt för långt till sjukhuset. Om sammandragningarna försvinner när du vilar, är det inte dags att åka in än. Då kan du hellre försöka att vila och spara på krafterna. Det går också att lägga sig i ett bad och se om detta hjälper. Försvinner sammandragningarna då, så är det inte heller dags att åka in, men om de fortsätter lika regelbundet är det kankse dags. Ring in till förlossningsavdelningen och fråga om råd om du känner dig osäker på om det är dags att åka in. De är ju där för "din" skull, hela dygnet. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...