Gå til innhold

Klesvasken lukter klor!??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jadda, her satt jeg i går og lata som jeg glemte bort hele klesvasken. Jeg gjorde jo ikke det, visste godt at den lå i vaskemaskina i kjelleren. Men jeg dreit i det og gikk og la meg. Nå derimot er klesvasken hengt opp, men det lukter klor av alle klærne!! Jeg er sikker på at jeg ikke hadde klor i vaskemaskina i går altså... ;)

Har sett på alt tøyet om det har gått jordslag i det, og den ene kluten er full av svarte prikker, men det kan hende at det skjedde før jeg vaska klærne og, for den har sikkert ligget våt i skittentøyskurven en stund.

Burde jeg vaske alle klærne omigjen? Forsvinner klor-lukta når det tørker?

Skrevet

Det er bare å vaske på nytt - med en gang du begynner å bruke klærne kommer du til å stinke! :)

Du må aldri legge fuktige ting i skittentøyet. Sleng sånt inn i maskina med det samme - eller eng det opp til tørk før du hiver det i skittentøyet. Jordslag får du aldri bort fra kluter og sånn.

Skrevet

Det går ikke jordslag i tøyet om det ligger en natt i vaskemaskina, men det skal ikke så mange dagene til i skittentøysdunken om det er fuktig... *Kremt* Det får du neppe bort så kluten kan vel bare kastes.

Gjest Bjelleklang
Skrevet

Hrm! ALDRI legge våte/fuktige ting i skittentøyskurven, jente!

Jeg kjenner noen som gjør dette støtt og stadig og det lukter surt av alle klærne deres hele tida.

Yak!

Skrevet

Får vel gå og henge opp alt det som jeg nettopp la i skittentøyet da, for her har jeg gjort rent og tørket gulp og vasket fjes så det er vel en 4-5 våte kluter og ett vått håndkle i kurven nå...

Får vaske klærne omigjen da, kaste den kluten med jordslag og endre litt på rutinene. Men alle gulpeklutene kan vel ikke være nødvendig å vaske om igjen? De blir skitne i løpet av to dager uansett...

Skrevet

Får vel gå og henge opp alt det som jeg nettopp la i skittentøyet da, for her har jeg gjort rent og tørket gulp og vasket fjes så det er vel en 4-5 våte kluter og ett vått håndkle i kurven nå...

Får vaske klærne omigjen da, kaste den kluten med jordslag og endre litt på rutinene. Men alle gulpeklutene kan vel ikke være nødvendig å vaske om igjen? De blir skitne i løpet av to dager uansett...

jo -vask dem -det er så ekkel lukt!

Skrevet

Faen at jeg skal klare å lage meg selv så mye ekstraarbeid assa...

Skrevet

Kan jeg i det minste kjøre et kortere program da?

Skrevet

Faen at jeg skal klare å lage meg selv så mye ekstraarbeid assa...

hihi

Gjest papirtiger
Skrevet

Ia, jordslag? Kan garantere at alt du hadde i den maskinen stinker jordslag.

Du burde bli flinkere ja..jordslag er nesten umulig å bli kvitt. Annet enn med heftig kloring.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ia, jordslag? Kan garantere at alt du hadde i den maskinen stinker jordslag.

Du burde bli flinkere ja..jordslag er nesten umulig å bli kvitt. Annet enn med heftig kloring.

Og kanskje ikke bare klærne, men også maskinen..

Ville kjørt en tom maskin med masse eddik.

(jeg kjenner også en person som konstant lukter jordslag. Må være maskinen hans..)

Skrevet

Sånn gjør jeg stadig vekk, 'glemmer' den ferdige vasken. Da kjører jeg vask på nytt.

Skrevet

hihi

Tok den på kokvask jeg, og ødela to ammebh-er som jeg hadde glemt var med... Men nå lukter det iallefall deilig av klesvasken min!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...