Gå til innhold

Hvem er dine venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du venner du har blitt kjent med i voksen alder, regner du søsken som dine venner eller har du beholdt "kompisen fra sandkassa"?

I min vennekrets finnes både gamle og nye kjente, men jeg ser nok at de som jeg ble kjent på i skoletiden er de jeg føler meg mest vel sammen med - selv om vi nok egentlig er ganske så forskjellige.

Jeg flyttet til nytt sted i slutten av 20-årene, og selv om jeg har fått mange venner her også har jeg nok ikke funnet noen jeg opplever som sånn veldig nære. Det har kanskje også litt å gjøre med livssituasjon, med små barn og full jobb tar det nok litt lenger å bli riktig godt kjent med nye mennesker.

Søsken, eller familie i det heletatt, er i grunnen fullstendig borte. Mye på grunn av store avstander, men også fordi jeg ikke føler den helt store tilhørigheten på venneplanet med dem.

Hvordan har du det?

Gjest Søstre er også venninner
Skrevet

Mine to søstre på hhv 3 og 6 år yngre enn meg, er mine beste venninner faktisk. Hun ene har også en baby, selv har jeg to små barn. Jeg er kjempeglad for å ha så god kontakt med søstrene mine i voksen alder, og i og med at de er mine søstre, kan vi stole helt og holdent på hverandre, er alltid der for hverandre osv. Dette kan det faktisk være så som så med hos enkelte andre "venner".

Jeg har et par tre venninner fra barneskolen, vi er liksom "alltid der for hverandre uansett", selv om vi ikke har så mye kontakt egentlig til vanlig. Når vi en sjelden gang treffes, er alt som før.

Å få helt nye venner er vanskelig synes jeg, føler at alle allerede har nok med sitt og ikke kapasietet eller interesse til nye kontakter.

Skrevet

Har et par veldig close venninner helt fra barneskolen.

De jeg omgås mest, er venner jeg har blitt kjent med i nabolaget. Har bodd der i 4 år nå, og blitt omgangsvenner med 3-4 andre par, samt skaffa meg ei "reservemor" og to "adoptivunger". :)

Skrevet

Jeg har to "bestevenninner", begge fra barndommen. Hun ene bor ikke langt fra meg, og vi jobber paa samme sted. Vi sees rett som det er, og finner paa mye sammen.

Hun andre bor i Sevilla, og jeg er der i skrivende oeyeblikk. Vi sees to-tre ganger i aaret, og holder kontakten paa mail og telefon ellers.

Soesteren min er blitt ei god venninne i voksen alder, og ei annen barndomsvenninne har jeg faatt god kontakt med ogsaa etter at jeg flyttet hjem igjen etter noen aar utenbys.

Ellers har jeg en stadig oekende vennekrets, med folk baade fra skole, spraakkurs og jobb.

:o)

Skrevet

Min bestevenninne fra barneskolen har jeg fortsatt god kontakt med, selv om vi bor langt vfra hverandre.

Jeg har et godt forhold til søstrene mine, og spesielt en av dem.

En mangeårig kollega er en god venninne av meg.

Så har jeg et par andre barndomsvenninner, en del venninner fra studietiden, og så har noen av min sønns mødre blitt som venninner å betrakte.

laguna1365380434
Skrevet

Bruutern min er & jeg er helt kjempevenner, vi går supert overewns og finner på MASSE gøy,men kan også skravle om seriøse ting..Det er ikke den ting jeg ikke ville gjort for brutter og jeg er sikker på at det går andre veien og:-)

Men han bor i USA; så det er desverre altfor sjeldent vi får hengt ut.

I det hele tatt er jeg på god fot med familien min,men mutter mer enn fatter. Han er litt "fjern" og oppdragende..

Ellers har jeg en god og solid kompisgjeng, ei gammel veninne fra videregående jeg sjelden ser(men som jeg har tonen med når vi først møtes..:)), et par venninner i USA, og en rekke festelige bekjentskaper.

:-)

Skrevet

Har ingen fra jeg var liten - jeg har flyttet for mye til å ha klart å opprettholde sånt vennskap.

men min søster er min fortrolige og så har jeg en bestevenninne -hehe, som jeg har fått i voksen alder - via jobben. Og så har jeg vennene fra internett - de er minst like nære og fortrolige :)

og så har jeg kvittet meg med enkelte elementer opp gjennom tiden - det er nesten det beste :)

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Jeg har ingen venner og er glad til, bortsett når jeg skal flytte og det er noe tungt som skal bæres ;)

Skrevet

Har ingen fra jeg var liten - jeg har flyttet for mye til å ha klart å opprettholde sånt vennskap.

men min søster er min fortrolige og så har jeg en bestevenninne -hehe, som jeg har fått i voksen alder - via jobben. Og så har jeg vennene fra internett - de er minst like nære og fortrolige :)

og så har jeg kvittet meg med enkelte elementer opp gjennom tiden - det er nesten det beste :)

Jeg har en STOR bekjentskapskrets over det ganske land, hvorav noen fra ungdomstiden er venner. Som flere andre, er også søstervennskapet inntakt her. I tillegg har jeg fått noen få venner i nyere tid. Sist, men ikke minst, er både eks og kjæreste mine venner. Det høres ut som det er mange, men alt i alt er omgangskretsen liten.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har en stor vennegjeng med utgangspunkt i barndommen, og de fleste av oss, med unntak av enkelte som har kommet til rundt videregående-alder, har kjent hverandre siden barneskolen og før det.

Men etter hvert som vi har blitt eldre og enkelte har fått familie og den slags, sees vi sjelden alle sammen, sånn vi gjorde tidligere. Dessuten har to av samlingspunktene dødd, noe som nok også gjør at vi ikke treffes like hyppig som tidligere.

Så har jeg en vennegjeng hvor de fleste av oss ble kjent på videregående, og jeg er nok flinkere til å holde kontakten med disse jevnlig enn med mange av dem over. Har ukentlig kontakt med flere av dem, og nesten daglig med en (som også har utspring i den første nevnte vennegjengen).

Jeg har også noen jeg har blitt kjent med i voksen alder, samt enkelte "skolevenner" som ikke er spesielt mye med i de to nevnte vennegjengene.

Alt i alt er det veldig mange, men alle er naturligvis ikke like nære venner, selv om mange har vært veldig nære i perioder, og de gangene alle møtes er alt som det alltid har vært, uansett hvor lenge det er siden sist vi møttes.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har beholdt 3 nære venninner fra barndommen.

Den ene av dem har jeg kjent fra vi var 2 år, og vi hadde hver vår trillepike.

Vi begynte i samme klasse og den dag i dag, kan jeg si at hun er min beste venninne.

Vi har bosatt oss på forskjellige steder i landet, men treffes i hjembygda og drar på besøk til hverandre ca 1 gang i året.Ellers holder vi kontakten på telefonen.

Det er litt rart, men jeg føler nesten et slags søsterforhold til henne.

Ellers har jeg beholdt en veldig god venninne fra Gymnastiden,men vi bor også på forskjellige steder.

De jeg har truffet i voksen alder, har gjerne vært gjennom jobb.Har hatt mye kontakt med en av dem gjennom flere år og hennes familie. Barna kjenner hverandre og i helgene er vi en del sammen. Drar på sydenturer sammen osv.

Ellers har mannen min mange venner fra NTH- tiden, og vi har noe kontakt med dem og deres koner. Føler likevel det blir på et mer overfladisk nivå, selv om de absolutt er hyggelige. Kanskje fordi de er såpass mye eldre enn meg.

Brødrene mine ser jeg absolutt på som venner.

Skrevet

Jeg har ingen venner og er glad til, bortsett når jeg skal flytte og det er noe tungt som skal bæres ;)

*LOL* - kjenner meg igjen -for hvor er de nære vennene da?

Skrevet

Min beste venninne er min søster, selv om hun bor langt unna. Vi mailer hverandre stort sett daglig. Min nest beste venninne er min kusine, vi vokste opp sammen, og har holdt kontakten. Utover disse to har jeg en del "bekjente", men ingen andre nære venner igrunnen.

Gjest amparro
Skrevet

Min bestevenninne fra barneskolen, 6 kl. er min bestevenninne fortsatt. Vi er mye sammen og har et barn hver på samme alder og samme kjønn :-) Det er ekstra gøy! Vi er veldig, veldig nære og jeg er kjempeglad i henne.

Min andre bestevenninne ble kjent med tidlig i tyve åra og hun er nå gift med broren min :-) Jeg er mye sammen med henne også. Vi er veldig nære.

Andre venninner ser jeg ikke så ofte, men har jevnelig kontakt på sms, mail og telefon.

Svigerinna mi er også blitt ei venninne. Har kjent henne i 6 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...