Gå til innhold

Toppen av EU dumskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir det snart slutt på utringede bluser hos serveringsdamer i EU land....

http://www.nrk.no/nyheter/sideblikk/4948375.html

Er det bare jeg som er litt merkelig, eller er det naturlig å føle at EU burde ha andre oppgaver og utfordringer å bruke ressurser på?

Bare denne saken er jo grunn god nok til å stemme nei til EU ved neste korsvei......

Skrevet

Det verste er at jeg ikke en gang blir forbauset. EU er dumskap i seg sjøl, men årsaken til at jeg er EU motstander er innholdet i Roma Traktaten, og ikke de dumme direktivene om krumming på bananer og størrelsen på andeegg med mere.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Det verste er at jeg ikke en gang blir forbauset. EU er dumskap i seg sjøl, men årsaken til at jeg er EU motstander er innholdet i Roma Traktaten, og ikke de dumme direktivene om krumming på bananer og størrelsen på andeegg med mere.

Hjelper ikke å være EU-motstander når det gjelder direktiver, Norge er visst det landet som raskest implementerer nye EU-direktiver, til og med sammenlignet med land som er medlem i EU.

Skrevet

Hjelper ikke å være EU-motstander når det gjelder direktiver, Norge er visst det landet som raskest implementerer nye EU-direktiver, til og med sammenlignet med land som er medlem i EU.

Det å ikke være medlem av EU betyr ikke på noen måte at vi er noe "smartere" enn dem når det gjelder politiske vedtak og direktiver.

Vi går nok EU en lang gang i så måte - desverre.

Norske politikere står ikke i høy rang hos den vanlige mann og kvinne - og jeg tror høstens valg blir vanskelig for mange.

Det blir et valg mellom flere onder....omtrent som å velge mellom pest og kolera.....

Skrevet

Det var de samme prinsippene som ga oss røykeloven, om jeg husker riktig - nemlig trygging av arbeidsmiljø.

Og røykeloven har vært en genistrek!

Skrevet

Det var de samme prinsippene som ga oss røykeloven, om jeg husker riktig - nemlig trygging av arbeidsmiljø.

Jeg har faktisk noe mer forståelse for røykeloven, selv om jeg synes det HMS-problemet kunne vært løst på en bedre måte....

Når det gjelder "utringningsproblemet", så ser jeg for meg en rekke alternative (men like idiotiske) løsninger på noe som ikke kan være spesielt utbredt problem.

Det mest innlysende må jo være at det kun er ulovelig når det er sol ute :-)

Skrevet

Tobakkskadeloven er norsk lovgiving og den hadde ikke EU noe med, men du har rett i at det er samme prinsipp i og med at begge tar utgangspunkt i de ansattes helse.

Men solskader som følge av utringning kunne man løst ved å pålegge markiser, telt eller liknende. Jeg syns dette er en del annerledes allikevel fordi man allikevel må eksponere hud i ansikt og armer for sol.

Skrevet

Det skyldes nok at flertallet i vår lovgivende forsamling er tilhengere av EU. :o)

Men som sagt, jeg er EU motstander på grunn av Roma Traktaten og ikke på grunne av direktivene

Skrevet

Jeg har faktisk noe mer forståelse for røykeloven, selv om jeg synes det HMS-problemet kunne vært løst på en bedre måte....

Når det gjelder "utringningsproblemet", så ser jeg for meg en rekke alternative (men like idiotiske) løsninger på noe som ikke kan være spesielt utbredt problem.

Det mest innlysende må jo være at det kun er ulovelig når det er sol ute :-)

Utrigninsproblemet er jo bare en bieffekt. Det EU ønsker å gjøre, er å redusere faren for stråleskader hos utearbeidende, og da spesielt veiarbeidere etc. Det er ikke så dumt.

Gjest substanz
Skrevet

Det skyldes nok at flertallet i vår lovgivende forsamling er tilhengere av EU. :o)

Men som sagt, jeg er EU motstander på grunn av Roma Traktaten og ikke på grunne av direktivene

Forstår godt at primitive ego-nasjonalister, hvis meninger ofte er sammenfallende med Vigrid, ikke liker Roma-Traktaten.

Skrevet

Forstår godt at primitive ego-nasjonalister, hvis meninger ofte er sammenfallende med Vigrid, ikke liker Roma-Traktaten.

"Forstår godt at primitive ego-nasjonalister, hvis meninger ofte er sammenfallende med Vigrid, ikke liker Roma-Traktaten."

Mine meninger sammenfaller ikke med Vigrid på noen som helst måte. Jeg tar fullstdendig avstand fra nazismen og det Vigrid gjør. Du er sylfrekk!

Gjest substanz
Skrevet

"Forstår godt at primitive ego-nasjonalister, hvis meninger ofte er sammenfallende med Vigrid, ikke liker Roma-Traktaten."

Mine meninger sammenfaller ikke med Vigrid på noen som helst måte. Jeg tar fullstdendig avstand fra nazismen og det Vigrid gjør. Du er sylfrekk!

EU-motstanderne representerer en guffen nasjonalisme. Det kan det ikke herske noen tvil om. Om det synet de forfekter kanskje ikke i ett og alt er sammenfallende med Vigrid og andre brunskjorter, så er mye av argumentasjonen beslektet.

Men det er sikkert ikke moro å bli påminnet om det.

Skrevet

EU-motstanderne representerer en guffen nasjonalisme. Det kan det ikke herske noen tvil om. Om det synet de forfekter kanskje ikke i ett og alt er sammenfallende med Vigrid og andre brunskjorter, så er mye av argumentasjonen beslektet.

Men det er sikkert ikke moro å bli påminnet om det.

Du atr grundig feil og bør sette deg inn i saken først.

Gjest substanz
Skrevet

Du atr grundig feil og bør sette deg inn i saken først.

Er det noe jeg har satt meg godt inn i, så er det EU og de strømningene/mekanismene som kjennetegner de norske EU-motstanderne.

Lar meg gjerne overbevise om at du ikke forfekter guffen nasjonalsme, men jeg tror du skal få problemer med å argumentere troverdig nok for å motbevise det. Jeg har sett litt for mange EU-motstandere som hårdnakket påstår at de IKKE forfekter ego-nasjonalisme, for så i neste argumentasjonsrekke flomme over av ren og skjær nasjonalisme og proteksjonisme.

Skrevet

Er det noe jeg har satt meg godt inn i, så er det EU og de strømningene/mekanismene som kjennetegner de norske EU-motstanderne.

Lar meg gjerne overbevise om at du ikke forfekter guffen nasjonalsme, men jeg tror du skal få problemer med å argumentere troverdig nok for å motbevise det. Jeg har sett litt for mange EU-motstandere som hårdnakket påstår at de IKKE forfekter ego-nasjonalisme, for så i neste argumentasjonsrekke flomme over av ren og skjær nasjonalisme og proteksjonisme.

Det er da din oppgave å bevise! Så langt har du bare slengt ut påstander. Det er temmelig tannløst.

Skrevet

Det er forskjell på nasjonalisme og nasjonalsosialisme som naziene drev. nasjonalisme som å ha et forhold til 17.mai, til norsk natur og kultur er noe de fleste norske har, og kan ikke knyttes kun til eu-motstandere.

Og jeg gjentar nok en gang at det er innholdet i Roma traktaten som gjør at jeg er EU motstander og ikke direktiver eller proteksjonisme.

Dette er mitt siste svar til deg om du ikke kan komme opp med annet enn påstander og dårligf diskusjonsteknikk om EU motstandere og ingenting om Unionen.

Skrevet

Det er forskjell på nasjonalisme og nasjonalsosialisme som naziene drev. nasjonalisme som å ha et forhold til 17.mai, til norsk natur og kultur er noe de fleste norske har, og kan ikke knyttes kun til eu-motstandere.

Og jeg gjentar nok en gang at det er innholdet i Roma traktaten som gjør at jeg er EU motstander og ikke direktiver eller proteksjonisme.

Dette er mitt siste svar til deg om du ikke kan komme opp med annet enn påstander og dårligf diskusjonsteknikk om EU motstandere og ingenting om Unionen.

Hva er det ved Romatraktaten du er slik motstander av da?

Gjest substanz
Skrevet

Den egonasjonalismen som går på å bygge høye murer mellom folkegrupper og nasjoner, og motstand mot forpliktende samarbeid med våre nærmeste naboer, er du helt klart en del av.

Gjest substanz
Skrevet

Det er da din oppgave å bevise! Så langt har du bare slengt ut påstander. Det er temmelig tannløst.

Så lenge det er et faktum at EU-motstanden bygger på nasjonalistiske holdninger, så ligger bevisbyrden for å motbevise det på motstanderne.

Jeg finner ingen grunn til å argumentere for hvorfor EU-medlemskap er riktig for Norge. Overfor en tviler, ja kanskje, men ikke overfor bastante motstandere. De må knekke noen koder først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...