Zombiebob Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Så lenge det er et faktum at EU-motstanden bygger på nasjonalistiske holdninger, så ligger bevisbyrden for å motbevise det på motstanderne. Jeg finner ingen grunn til å argumentere for hvorfor EU-medlemskap er riktig for Norge. Overfor en tviler, ja kanskje, men ikke overfor bastante motstandere. De må knekke noen koder først. Det var nettopp ditt "faktum" du må bevise. Gjør du ikke det, så står det der bare som en tom påstand og ett tafatt forsøk på provokasjon. 0 Siter
Gjest substanz Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Det er forskjell på nasjonalisme og nasjonalsosialisme som naziene drev. nasjonalisme som å ha et forhold til 17.mai, til norsk natur og kultur er noe de fleste norske har, og kan ikke knyttes kun til eu-motstandere. Og jeg gjentar nok en gang at det er innholdet i Roma traktaten som gjør at jeg er EU motstander og ikke direktiver eller proteksjonisme. Dette er mitt siste svar til deg om du ikke kan komme opp med annet enn påstander og dårligf diskusjonsteknikk om EU motstandere og ingenting om Unionen. ...en person som trekker fram at 17 mai feiring står i fare ved et EU-medlemskap, har igrunnen meldt seg ut av de fleste seriøse EU-debatter. 0 Siter
Gjest substanz Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Det var nettopp ditt "faktum" du må bevise. Gjør du ikke det, så står det der bare som en tom påstand og ett tafatt forsøk på provokasjon. Det er bare naturlig at en EU-motstander blir provosert når h*n blir konfrontert med sine erkenasjonalistiske holdninger. Det er ikke trivelig å face at ens holdninger egentlig faller inn under begrepet nasjonalisme. Den eneste forsvarmekanismen de har, er å benekte det, men argumentasjonen blir rimelig tynn. Det kan man registrere gang på gang. Egentlig litt fornøyelig...hver gang de må ta en tur inn i sitt lønnkammer å tenke gjennom de holdninger de står for, for deretter å komme ut med en ganske lav profil i EU-spørsmålet. 0 Siter
MsSophie Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 ...en person som trekker fram at 17 mai feiring står i fare ved et EU-medlemskap, har igrunnen meldt seg ut av de fleste seriøse EU-debatter. ...og en hver EU forkjemper som påstår at EU-motstandere kan sammenlignes med Tore Tvedt sin patetiske lille hær har igrunn meldt seg ut av enhver saklig debatt selv.... 0 Siter
Zombiebob Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Det er bare naturlig at en EU-motstander blir provosert når h*n blir konfrontert med sine erkenasjonalistiske holdninger. Det er ikke trivelig å face at ens holdninger egentlig faller inn under begrepet nasjonalisme. Den eneste forsvarmekanismen de har, er å benekte det, men argumentasjonen blir rimelig tynn. Det kan man registrere gang på gang. Egentlig litt fornøyelig...hver gang de må ta en tur inn i sitt lønnkammer å tenke gjennom de holdninger de står for, for deretter å komme ut med en ganske lav profil i EU-spørsmålet. Hehe... det var det jeg trodde, du var bare ute etter å provosere. Tipper du egentlig er en eu-motstander som bare er ute etter framstille eu-tilhengerne som imbesiler. Men det funker ikke, de fleste er såpass oppegående at de ikke lar eu-debatten reduseres til name-calling. 0 Siter
Gjest substanz Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 ...og en hver EU forkjemper som påstår at EU-motstandere kan sammenlignes med Tore Tvedt sin patetiske lille hær har igrunn meldt seg ut av enhver saklig debatt selv.... Studer gjerne de holdningene Vigrid forfekter, og sammenlign de med argumentasjonsrekkene til mange, jeg gjentar MANGE, EU-motstandere, og du vil bli ganske forbløffet. Syns du JEG skal påta meg skylda for at argumentasjonen fra disse leire er beslektet? 0 Siter
nomen_necio Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 "Forstår godt at primitive ego-nasjonalister, hvis meninger ofte er sammenfallende med Vigrid, ikke liker Roma-Traktaten." Mine meninger sammenfaller ikke med Vigrid på noen som helst måte. Jeg tar fullstdendig avstand fra nazismen og det Vigrid gjør. Du er sylfrekk! "Mine meninger sammenfaller ikke med Vigrid på noen som helst måte. Jeg tar fullstdendig avstand fra nazismen og det Vigrid gjør. Du er sylfrekk! " Bra. Skrivingen til "substanz" er toskete opptrekk. Ikke la deg rive med til å svare på slikt. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. august 2005 Forfatter Skrevet 8. august 2005 Utrigninsproblemet er jo bare en bieffekt. Det EU ønsker å gjøre, er å redusere faren for stråleskader hos utearbeidende, og da spesielt veiarbeidere etc. Det er ikke så dumt. En ting er å opplyse om helserisikoer - en helt annen ting er å lage lover som påbyr/forbyr. Skal man følge denne tankegangen videre, så burde det jo også bli forbudt å sole seg mer enn et antall timer pr år..... 0 Siter
Zombiebob Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 En ting er å opplyse om helserisikoer - en helt annen ting er å lage lover som påbyr/forbyr. Skal man følge denne tankegangen videre, så burde det jo også bli forbudt å sole seg mer enn et antall timer pr år..... Forskjellen er vel at du soler deg frivillig og kan gå inn eller kle på deg når du har lyst, mens den bestrålingen du får i jobbsammenheng ikke er like lett å unngå, spesielt ikke hvis du må gå med en form for uniform. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. august 2005 Forfatter Skrevet 8. august 2005 Forskjellen er vel at du soler deg frivillig og kan gå inn eller kle på deg når du har lyst, mens den bestrålingen du får i jobbsammenheng ikke er like lett å unngå, spesielt ikke hvis du må gå med en form for uniform. Og da snevrer vel problemstillingen seg ned til noen ytterst få yrkesgrupper. Og av disse er det vel også bare et særdeles lite mindretall der dette virkelig er et problem. Det er jo nettopp derfor man har fagforeninger, HMS ordninger etc, slik at man skal slippe håpløse detaljlover for å styre. For da får det nettopp slike merkelige konsekvenser, som ikke er hensiktsmessige. Dette lovforslaget er et typisk eksempel på noe slikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.