Gå til innhold

Helgens happening!

Anbefalte innlegg

Ørkenvandreren
Skrevet

Inspirert av SDD's utlegning om dagens innhold - her følger tips for helgen;

http://www.norskdragracing.com/

EM i dragracing på Gardermoen - jeg får reisning bare av å tenke på det, og gleder meg som en unge.

Synet (og lyden...den er mer brutal enn du kan forestille deg...) av 2 top fuel dragstere med 6.000 hk hver, som akselerer fra 0-500 km/t på 4,9 sek (og det bruker de 403,33 meter på å få til....) er hinsides hva man kan forestille seg. I tillegg, en masse spennende og råe klasser som funny car, top doorslammers og ned til de artige 1000-hk bilene i super comp og super gas. Og hva med MC-galningene på super twin top fuel bike, 350 km/t etter 402 meter er heller ikke å forakte.

Så er du det minste motorinteressert, og vil erfare lukten av svidd gummi, nitrometan og brutale krefter, så er stedet Gardermoen i helgen. Men husk hørselvern....

Å du hildrande du - timene går ikke fort nok her jeg sitter. :-)

Skrevet

Hey - takk for tipset!

Har ikke gått glipp av dette på mange år nå, men nå var det like før.

Godt at jeg ikke har gjort andre avtaler i helgen:-)

Ser frem til lyden av top fuel - og ikke minst lukten av nitro'en!

Detta blir gøy - og så får vi håpe på så tørt vært som mulig!!

Skrevet

Ja steike - der skulle jeg gjerne vært. Men det var dette med tid og penger, da :-)

"..................................."

Skrevet

Oiii....jeg sjekket værmeldingen for Gardermoen lørdag og søndag.....

Det så desverre ikke helt bra ut.

Vi får bare håpe at de har gjort som så ofte før - og tatt skammelig feil:-)

Ørkenvandreren
Skrevet

hihi! God tur! - litt mer spennende enn D.D.E?

Litt, men ikke mye.

DDE var faktisk kule de, selv om været var jæv.... :-)

Skrevet

Litt, men ikke mye.

DDE var faktisk kule de, selv om været var jæv.... :-)

Det var mens vi enda var unge også så....-)

Ørkenvandreren
Skrevet

Oiii....jeg sjekket værmeldingen for Gardermoen lørdag og søndag.....

Det så desverre ikke helt bra ut.

Vi får bare håpe at de har gjort som så ofte før - og tatt skammelig feil:-)

Ojsan....

DNMI melder heltrist hele helgen, Storm sier det lysner litt på søndag. Hmm, får se det an til imorgen tidlig.

Det er dritkjipt å sitte der når det regner, eller har regnet. Det var vel ifjor, husker ikke om det var Summer Nats eller EM, hvor det kom litt lett regn. Da ble det nesten 1 time med preparering. Når banen endelig var tørr igjen, da kom fanden meg neste lille skur - og ny time med preparering. Da blir dagen laaaaang.

Men noe må man regne med, er det pent vær, blir det garantert en oljelekkasje eller to som tar tid. Hørselvern, regnfrakk og aviser til pausene/prepareringene kan være grei minimumsoppakning på dragracing....

Vi får begge ha god fornøyelse - hvis været bedrer seg!

Ørkenvandreren
Skrevet

Det var mens vi enda var unge også så....-)

Ja, det kan du si. Nå har jo selv Ørkenvandreren rundet førti. (Nei, jeg vet - det skulle man ikke tro!*s*)

Men når det gjelder DDE - jeg hadde gått på konserten her på festningen i sommer også jeg, hvis ikke det hadde vært for at nyreligiøse Brøndbo skulle dele scenen med Carola *grøss*.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ja, det kan du si. Nå har jo selv Ørkenvandreren rundet førti. (Nei, jeg vet - det skulle man ikke tro!*s*)

Men når det gjelder DDE - jeg hadde gått på konserten her på festningen i sommer også jeg, hvis ikke det hadde vært for at nyreligiøse Brøndbo skulle dele scenen med Carola *grøss*.

Enig med deg.

Var på DDE-konserten på Rockefeller i fjor med noen venninner, og det var bare dritbra. Vi bestemte oss der og da for at vi skulle på DDE-konsert i år også. Men det var før vi visste at de skulle ha konsert med Carola. Da kunne det være det samme.

Skrevet

Ojsan....

DNMI melder heltrist hele helgen, Storm sier det lysner litt på søndag. Hmm, får se det an til imorgen tidlig.

Det er dritkjipt å sitte der når det regner, eller har regnet. Det var vel ifjor, husker ikke om det var Summer Nats eller EM, hvor det kom litt lett regn. Da ble det nesten 1 time med preparering. Når banen endelig var tørr igjen, da kom fanden meg neste lille skur - og ny time med preparering. Da blir dagen laaaaang.

Men noe må man regne med, er det pent vær, blir det garantert en oljelekkasje eller to som tar tid. Hørselvern, regnfrakk og aviser til pausene/prepareringene kan være grei minimumsoppakning på dragracing....

dere får gå med binders i jakkeslaget - og se om dere finner hverandre -hihi

Skrevet

Enig med deg.

Var på DDE-konserten på Rockefeller i fjor med noen venninner, og det var bare dritbra. Vi bestemte oss der og da for at vi skulle på DDE-konsert i år også. Men det var før vi visste at de skulle ha konsert med Carola. Da kunne det være det samme.

Jeg var der med Ørkenvandreren him self -bare DET var jo en opplevelse *skryter*

Skrevet

Ojsan....

Slik været utviklet seg til å bli, så ble jeg hjemme denne helgen.

Regner med at fredagen ikke ble så verst, men resten av helgen kan umulig ha vært bra.

Hva med deg?

Skrevet

Jeg var der med Ørkenvandreren him self -bare DET var jo en opplevelse *skryter*

Jeg òg!

Skrevet

Jeg òg!

Og Mr.Kahn......jada, jada :) hehe

Og regnet - og gjørma - og ho som bare datt i fylla - husker du det? hehe

Skrevet

Og Mr.Kahn......jada, jada :) hehe

Og regnet - og gjørma - og ho som bare datt i fylla - husker du det? hehe

Om jeg gjør. Hu som ropte på en eller annen fyr som for lengst hadde gitt opp. Og de to ektefellene som gikk foran oss i regnet og han var lei seg fordi han ikke fikk høre "Vinsjan på kaia" - og der - i gjørma, på vei ut av skogen, hørte han den på lang avstand. Stakkars fyr ;o)

Det var tider det flis, med stor unge i magen, øs pøs og ullgenser som bare ble lengre og lengre for hver desiliter vann som traff den.

Skrevet

Om jeg gjør. Hu som ropte på en eller annen fyr som for lengst hadde gitt opp. Og de to ektefellene som gikk foran oss i regnet og han var lei seg fordi han ikke fikk høre "Vinsjan på kaia" - og der - i gjørma, på vei ut av skogen, hørte han den på lang avstand. Stakkars fyr ;o)

Det var tider det flis, med stor unge i magen, øs pøs og ullgenser som bare ble lengre og lengre for hver desiliter vann som traff den.

Og jeg hadde brukt altfor mange penger til sånne suuuperlette stoler man bare kan ha over skulderen og så brette ut :)

Ørkenvandreren
Skrevet

Slik været utviklet seg til å bli, så ble jeg hjemme denne helgen.

Regner med at fredagen ikke ble så verst, men resten av helgen kan umulig ha vært bra.

Hva med deg?

Jeg pleier å dra på lørdagen. Men drittværet holdt meg hjemme. Satset da på lettere vær på søndag, men ble det det.... Nope.

Med over 2 timer kjøretur hver vei, drar jeg ikke opp når været er så usikkert/dårlig.

Skikkelig nedtur - etter hva jeg kan lese på nettsidene, ble hele arrangementet avlyst lør-søn. "Artig" for alle de som har lagt ned hundrevis av dugnadstimer for å avvikle arrangementet....

Her har du et sprøtt alternativ til dragracing;

Mestermøte i traktorpulling, arrangeres fast i Trøgstad/Østfold hvert år i september! :-)

http://teambreaker.com/mestermotet/

Skrevet

Jeg pleier å dra på lørdagen. Men drittværet holdt meg hjemme. Satset da på lettere vær på søndag, men ble det det.... Nope.

Med over 2 timer kjøretur hver vei, drar jeg ikke opp når været er så usikkert/dårlig.

Skikkelig nedtur - etter hva jeg kan lese på nettsidene, ble hele arrangementet avlyst lør-søn. "Artig" for alle de som har lagt ned hundrevis av dugnadstimer for å avvikle arrangementet....

Her har du et sprøtt alternativ til dragracing;

Mestermøte i traktorpulling, arrangeres fast i Trøgstad/Østfold hvert år i september! :-)

http://teambreaker.com/mestermotet/

Sånn kan det gå når man er avhengig av været....desverre.

Innenfor det meste av annen motorsport, så lar det seg gjennomføre selv om det blir vått.

Men dragracing er desverre unntaket her...

Traktorpulling blir vel ikke helt det samme når det gjelder fart - men mye av det samme når det gjelder lyd og kraft:-)

Har jeg ikke noe annet fore den helgen, så er det mulig at jeg faktisk vil vurdere å ta en tur.

Har kun sett det på TV, så det kunne vært morsomt å oppleve det i virkligheten også.

Sikkert mye morsomt å se på, selv om det kanskje ikke blir den helt store "spenningen":-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...