ShitDiddelyDo Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Våknet i dag tidlig og trodde verden hadde gått helt av skaftet siden det var sol klokken 02:30. Det viste seg naturligvis at klokka mi hadde stoppet. Den flotte Seiko-klokka jeg kjøpte for dimmepengene etter militæret. Klokka har vart i ca. 8 år. Gått knirkefritt hele tiden, men nå ser det altså ut til å være slutt. Bør jeg egentlig forvente at en klokke til i underkant av 3-lapper varer lenger enn 8 år? For det å fikse den er vel sikkert dyrt nå som garantien forlengst har gått ut, så jeg lurer på om jeg bare må begrave den og være fornøyd med at den varte så lenge som den gjorde. Eller? 0 Siter
citoyen Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Forsøkt å skifte batteri? Eller er det en sånn kinetisk selvopptrekkende? 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det kan jo være noe så enkelt som å skifte batteri? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Forsøkt å skifte batteri? Eller er det en sånn kinetisk selvopptrekkende? Det er sånn som styres av bevegelighet, så det er ikke noe batteri. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Forsøkt å skifte batteri? Eller er det en sånn kinetisk selvopptrekkende? Ja, kinetisk. Den heter faktisk Seiko Kinetic. 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det er sånn som styres av bevegelighet, så det er ikke noe batteri. Jeg ville hørt med en urmaker før jeg bestemte meg for å gi den asyl i søpla. Kan jo være en bagatell til fem kroner og en japp! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Jeg ville hørt med en urmaker før jeg bestemte meg for å gi den asyl i søpla. Kan jo være en bagatell til fem kroner og en japp! Det har du naturligvis rett i. 0 Siter
Idéfix Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det har du naturligvis rett i. Eller du kan gjøre som meg! Kaste klokken å være fri..... jeg er blitt ufattelig god på innebygget klokke - kan nesten bestandig tippe tiden på minuttet! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Eller du kan gjøre som meg! Kaste klokken å være fri..... jeg er blitt ufattelig god på innebygget klokke - kan nesten bestandig tippe tiden på minuttet! Det er nok en vanesak, men akkurat nå ser jeg meg på den nakne armen nesten hele tiden, selv om jeg har mobilen med klokke på ved siden av meg, vekkeklokka 50 cm. fra meg, og Ipod-en, også den med klokke, ved siden av vekkeklokka. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Eller du kan gjøre som meg! Kaste klokken å være fri..... jeg er blitt ufattelig god på innebygget klokke - kan nesten bestandig tippe tiden på minuttet! Det er nok en vanesak, men akkurat nå ser jeg meg på den nakne armen nesten hele tiden, selv om jeg har mobilen med klokke på ved siden av meg, vekkeklokka 50 cm. fra meg, og Ipod-en, også den med klokke, ved siden av vekkeklokka. Jaggu er det ikke klokke på pc-en også... 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Det er nok en vanesak, men akkurat nå ser jeg meg på den nakne armen nesten hele tiden, selv om jeg har mobilen med klokke på ved siden av meg, vekkeklokka 50 cm. fra meg, og Ipod-en, også den med klokke, ved siden av vekkeklokka. Du har nok ligget stille _veldig_ lenge. Du er den eneste jeg har hørt om som har fått en kinetisk klokke til å stoppe. Syns du skal være litt stolt av deg selv jeg (eller flau???) tre tusen for ei klokke i 8 år? Er ikke dette en en fin anledning til å kjøpe seg noe nytt og lekkert da? Min pokkers billigklokke stopper jo aldri!!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Jeg har hatt to klokker i 1-2000 kr-klassen. Den første var i så dårlig kvalitet (pyntering falt av, jeg tålte ikke bakplata og splintfestet røk) at den så og si falt fra hverandre i løpet av ett års tid. Den andre hadde et urverk som var helt på trynet. Den stanset eller senket flere timer i døgnet om den ikke hadde minst 20 grader rundt seg. Skiftet urverkt på den (sa de i alle fall på butikken!), men det hjalp ikke. Nå har jeg en billig-klokke, Lorus til 599,-, har hatt den 1 1/2 år og den går knirkefritt. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Ja, lengre burde den holde, med den prisen. Men kjøpsrettslig har du selvfølgelig ingen rettigheter, uansett hvor pent du måtte ha behandlet den. Jeg har en Certina som også kostet 3 lapper ny, som har vært brukt daglig nå i, la meg se..., 19 år og den går som en klokke ennå (festlig! *s*), enda det er mye gammeldags urverk i den (måned, dato, dag, månefase, tillegg til t/min/sek.). Men er det verdt å reparere den? Det avhenger vel av hvor stor affeksjonsverdi den har for deg. 0 Siter
Gjest klokka går Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Du har nok ligget stille _veldig_ lenge. Du er den eneste jeg har hørt om som har fått en kinetisk klokke til å stoppe. Syns du skal være litt stolt av deg selv jeg (eller flau???) tre tusen for ei klokke i 8 år? Er ikke dette en en fin anledning til å kjøpe seg noe nytt og lekkert da? Min pokkers billigklokke stopper jo aldri!!! Den dyreste klokka jeg hadde var den som sa tikk for seg raskest. De andre billigklokkene til rundt 500 har holdt år etter år. Så jeg skjønner meg ikke på folk som investerer så mye penger i en klokke. Da må det i tilfelle være nettopp det. For investeringens skyld og at man har masse ekstra moneter å rutte med. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Den dyreste klokka jeg hadde var den som sa tikk for seg raskest. De andre billigklokkene til rundt 500 har holdt år etter år. Så jeg skjønner meg ikke på folk som investerer så mye penger i en klokke. Da må det i tilfelle være nettopp det. For investeringens skyld og at man har masse ekstra moneter å rutte med. Jeg hadde mange billig-klokker før den som nå holdt i 8 år, og felles for dem alle er at de knapt holdt i det hele tatt. Jeg kjøper utvilsomt en dyr klokke igjen hvis denne ikke lar seg reparere. 0 Siter
nick Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Du har nok ligget stille _veldig_ lenge. Du er den eneste jeg har hørt om som har fått en kinetisk klokke til å stoppe. Syns du skal være litt stolt av deg selv jeg (eller flau???) tre tusen for ei klokke i 8 år? Er ikke dette en en fin anledning til å kjøpe seg noe nytt og lekkert da? Min pokkers billigklokke stopper jo aldri!!! Jeg klage på ei selvopptrekkende Rolex kopi som jeg kjøpte i Thailand. When you go to sleep, it go to sleep, var svaret jeg fikk. Jeg fikk bytta til en elektrisk Bretlingkopi. Den holdt i 5 år før jeg knuste glasset ved et uhell. Den kopien var så bra at til og med urmakeren trodde den var ekte. 0 Siter
nick Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Den dyreste klokka jeg hadde var den som sa tikk for seg raskest. De andre billigklokkene til rundt 500 har holdt år etter år. Så jeg skjønner meg ikke på folk som investerer så mye penger i en klokke. Da må det i tilfelle være nettopp det. For investeringens skyld og at man har masse ekstra moneter å rutte med. Klokker er det eneste vi gutta kan pynte oss med. Jeg har klokker fra 250 kroner opp til ca 30000 kr. For øyeblikket går jeg og sikler på denne: http://www.mauricelacroix.com/en/html/html_frameset.php Klikk på Double Rétrograde, den jeg har på hånden (haha) er nesten helt lik. Koster 15000. Det er ikke prisen som er viktig, men det er ofte de dyrere klokkene som er fine. 0 Siter
nick Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Klokker er det eneste vi gutta kan pynte oss med. Jeg har klokker fra 250 kroner opp til ca 30000 kr. For øyeblikket går jeg og sikler på denne: http://www.mauricelacroix.com/en/html/html_frameset.php Klikk på Double Rétrograde, den jeg har på hånden (haha) er nesten helt lik. Koster 15000. Det er ikke prisen som er viktig, men det er ofte de dyrere klokkene som er fine. Soory, du må klikke på collection, masterpiece, og så Double Rétrograde. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 6. august 2005 Forfatter Skrevet 6. august 2005 Klokker er det eneste vi gutta kan pynte oss med. Jeg har klokker fra 250 kroner opp til ca 30000 kr. For øyeblikket går jeg og sikler på denne: http://www.mauricelacroix.com/en/html/html_frameset.php Klikk på Double Rétrograde, den jeg har på hånden (haha) er nesten helt lik. Koster 15000. Det er ikke prisen som er viktig, men det er ofte de dyrere klokkene som er fine. Det er jeg helt enig med deg i. Et "plagg" jeg bærer 24 timer i døgnet stiller selv jeg krav til hva utseende angår. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.