Gjest Nødhjelp! Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Med godt mot satte jeg meg til rette ved PCen for å koble den til trådløst internet i dag tidlig. Men etter flere timer med mange forsøk så FÅR JEG DET IKKE TIL! Jeg trenger noen som kan hjelpe meg... Skjønner ikke hva jeg gjør galt. Kommer inn på en wizard som skal hjelpe meg med å sette opp routeren steg for steg, men når jeg skal klikke fullfør og lagre så får jeg feilmelding (sånn som man får når man prøver å gå inn på internet uten å være koblet til). Jeg TROR alle ledninger er koblet til riktig. routeren i ADSL modemet i steden for kabel fra ADSL modemet til PC'en... Nå er jeg på den gode gamle kabelen, det er eneste måten i få inn nett her fremdeles... 0 Siter
flisa Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Tror egentlig ikke det går an - det bare skjer...... tamtarei 0 Siter
Gjest Nødhjelp! Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Tror egentlig ikke det går an - det bare skjer...... tamtarei Men, det bare skjer ikke hos meg.... Det er når jeg skal bekrefte innstillingene for routeren (tror jeg) at jeg får opp sånn feilmelding, og jeg er fremdeles ikke på nett. Ikke før jeg kobler inn modemet med kabel igjen... Jeg fikk jo inn nettet til naboen her da, men jeg vil helst bruke mitt eget.... Trenger hjelp før jeg blir gaaaal..! 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Men, det bare skjer ikke hos meg.... Det er når jeg skal bekrefte innstillingene for routeren (tror jeg) at jeg får opp sånn feilmelding, og jeg er fremdeles ikke på nett. Ikke før jeg kobler inn modemet med kabel igjen... Jeg fikk jo inn nettet til naboen her da, men jeg vil helst bruke mitt eget.... Trenger hjelp før jeg blir gaaaal..! Så problemet er at du ikke får stillt inn ruteren? Og du har sett i manualen til ruteren? "..................................." 0 Siter
Gjest Nødhjelp! Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Så problemet er at du ikke får stillt inn ruteren? Og du har sett i manualen til ruteren? "..................................." Til punkt og prikke, mange ganger... Går gjennom hele veiviseren og når jeg skal lagre og starte opp så får jeg feilmelding.. Om at jeg ikke har noe nett... 0 Siter
Gjest Nødhjelp! Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Så problemet er at du ikke får stillt inn ruteren? Og du har sett i manualen til ruteren? "..................................." Nå har jeg fått stilt inn routeren, tror jeg, men jeg kommer ikke inn på internet når jeg klikker på "internet explorer". Hvis jeg bruker naboens nett så er det derimot ikke noe problem. Begynner å bli ganske desprat nå! Har du noen anelse om hva som skjer? 0 Siter
Prozak Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Nå har jeg fått stilt inn routeren, tror jeg, men jeg kommer ikke inn på internet når jeg klikker på "internet explorer". Hvis jeg bruker naboens nett så er det derimot ikke noe problem. Begynner å bli ganske desprat nå! Har du noen anelse om hva som skjer? Umulig å si, iom. at jeg hverken kan se oppdrettet ditt eller kjenner til akkurat den ruteren, desverre. "......................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Nå har jeg fått stilt inn routeren, tror jeg, men jeg kommer ikke inn på internet når jeg klikker på "internet explorer". Hvis jeg bruker naboens nett så er det derimot ikke noe problem. Begynner å bli ganske desprat nå! Har du noen anelse om hva som skjer? Oppsettet, skulle det selvfølgelig være :-) "................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.