murenol Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hei!Endelig føler jeg optimisme mtp at det snart kanskje blir vår tur til å få barn! Vi har prøvd siden mai 2004, uten å lykkes. I februar var jeg hos legen, og ble henvist videre til utredning på sykehuset. Det har blitt noen nervepirrende måneder... med masse bekymring og usikkerhet. Mandag var vi endelig på sykehuset, og jeg fikk tatt innvendig ultralyd. Hadde grua meg noe så forferdelig, men det var ingen ting å frykte. Mye tyder på at jeg har PCO. Er veldig plaget med uønsket hårvekst og noe uren hud. Men så langt har det ikke klart å knekke livsgnisten min! På ultralyden så alt fint og normalt ut, så det var en stor lettelse. Av legen fikk jeg resept på Pergotime. Nå har jeg vært inne på nettet og lest litt om behandlingen. Utrolig at det er SÅ stor sjans for å lykkes... Jeg ble veldig positivt overrasket da det gikk opp for meg!! Jeg har et par spørsmål til dere som har prøvd pergotime: Gikk det lang tid før dere ble gravid? Opplevde dere bivirkninger av behandlingen? Hvilken dag begynte dere behandlingen? Legen min skrev 3 dag av syklus, men har inntrykk av at dag 5 i syklus er det mest vanlige. Noen andre som fått beskjed om å beg på dag 3? Når kan jeg forvente eggløsning etter at jeg har tatt kuren? (fem tabletter) Åhhh!! jeg er SÅÅÅÅ spent! Har syklus på 35 dager, så neste menstruasjon er ventet rundt 20. aug. Kan nesten ikke vente!!!!!! Dette ble visst et laaaangt brev... Takk for at du gadd å lese det! Og TUSEN takk til dere som evt svarer. LYKKE TIL alle sammen! Klem fra meg (28 år) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193037-optimist-andre-som-har-erfaring-med-pergotime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastella Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hei optimismen er stor her også!!! Jeg/vi var til utredning på mandag vi også. Akkurat som deg var jeg kjempenervøs og det var jo teit da for det var jo ikke noe grue seg for. Alt så bra ut hos meg, har ikke PCO! Men jeg har nok ikke eggløsning normalt... Så jeg fikk også pergotime... Jeg fikk et skriv fra gynekologen der det stod at jeg skal: ta 2 tabletter pr dag, dag 4 - 8. Mest fruktbar dag 14 - 21 Blodprøve dag 24. Jeg selv gleda meg enormt da til å få "mensen". (I og med at jeg ikke har eggløsning så får jeg ikke mensen , men blødning) Den ventet jeg rundt mandag el tirsdag. På onsdag kom den så jeg begynner på pergotime i mårra!! Dette er så spennende, lurer på om jeg får noen bivirkninger. Gynekologen sa det var lite bivirkninger med pergotime... Tok dere sædprøve? Det gjorde ikke vi, var litt overraska over at jeg fikk pergotimekuren så fort jeg... Uten test av svømmere... Lykke til da når du endelig kommer i gang. Venting er kjedelig!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193037-optimist-andre-som-har-erfaring-med-pergotime/#findComment-1340943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg prøvde pergotime en måned i 1998. Ble gravid, men dessverre utenfor livmor. De andre spørsmålene du spør om kan jeg dessverre ikke svare på. I dag er jeg mamma til en nydelig gutt som er adoptert fra Sør-Korea. Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193037-optimist-andre-som-har-erfaring-med-pergotime/#findComment-1341029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mblo Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei optimismen er stor her også!!! Jeg/vi var til utredning på mandag vi også. Akkurat som deg var jeg kjempenervøs og det var jo teit da for det var jo ikke noe grue seg for. Alt så bra ut hos meg, har ikke PCO! Men jeg har nok ikke eggløsning normalt... Så jeg fikk også pergotime... Jeg fikk et skriv fra gynekologen der det stod at jeg skal: ta 2 tabletter pr dag, dag 4 - 8. Mest fruktbar dag 14 - 21 Blodprøve dag 24. Jeg selv gleda meg enormt da til å få "mensen". (I og med at jeg ikke har eggløsning så får jeg ikke mensen , men blødning) Den ventet jeg rundt mandag el tirsdag. På onsdag kom den så jeg begynner på pergotime i mårra!! Dette er så spennende, lurer på om jeg får noen bivirkninger. Gynekologen sa det var lite bivirkninger med pergotime... Tok dere sædprøve? Det gjorde ikke vi, var litt overraska over at jeg fikk pergotimekuren så fort jeg... Uten test av svømmere... Lykke til da når du endelig kommer i gang. Venting er kjedelig!!! hei. jeg er på min 3 pergokur..har ikke noe spes bivirkninger. jeg kjenner til optimismen..hadde den jef å. eller har. trodde eneste at jeg skulle blitt gravid til nå..min mann har ikke blitt testet. men kansje fordi at han har gjort meg gravid en gang før.. lykke til dere 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193037-optimist-andre-som-har-erfaring-med-pergotime/#findComment-1341227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
murenol Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Hei optimismen er stor her også!!! Jeg/vi var til utredning på mandag vi også. Akkurat som deg var jeg kjempenervøs og det var jo teit da for det var jo ikke noe grue seg for. Alt så bra ut hos meg, har ikke PCO! Men jeg har nok ikke eggløsning normalt... Så jeg fikk også pergotime... Jeg fikk et skriv fra gynekologen der det stod at jeg skal: ta 2 tabletter pr dag, dag 4 - 8. Mest fruktbar dag 14 - 21 Blodprøve dag 24. Jeg selv gleda meg enormt da til å få "mensen". (I og med at jeg ikke har eggløsning så får jeg ikke mensen , men blødning) Den ventet jeg rundt mandag el tirsdag. På onsdag kom den så jeg begynner på pergotime i mårra!! Dette er så spennende, lurer på om jeg får noen bivirkninger. Gynekologen sa det var lite bivirkninger med pergotime... Tok dere sædprøve? Det gjorde ikke vi, var litt overraska over at jeg fikk pergotimekuren så fort jeg... Uten test av svømmere... Lykke til da når du endelig kommer i gang. Venting er kjedelig!!! Takk for svar til alle sammen! Pastella, du lurte på om vi tok sædprøve... Det var noe av det første som skjedde etter at jeg hadde vært hos legen i feb, så den ble levert i mars. Den er helt fin, så da står det altså på meg. Godt å vite at vi er flere som strever, men som forhåpentligvis vil lykkes! GOD HELG!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193037-optimist-andre-som-har-erfaring-med-pergotime/#findComment-1341423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellie Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei på deg Min lille Pergotimer ble hele 6 år forrige lørdag... Jeg var til utredning og vi hadde forsøkt å bli gravide i to år, så fikk jeg pergotime mens vi skulle stå i kø for prøverør, og jeg ble gravid allerede første måneden. Håper dere er like heldige som oss! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193037-optimist-andre-som-har-erfaring-med-pergotime/#findComment-1341452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastella Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei på deg Min lille Pergotimer ble hele 6 år forrige lørdag... Jeg var til utredning og vi hadde forsøkt å bli gravide i to år, så fikk jeg pergotime mens vi skulle stå i kø for prøverør, og jeg ble gravid allerede første måneden. Håper dere er like heldige som oss! Det var veldig hyggelig å høre. Jeg håper virkelig at det kommer til å skje oss også!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193037-optimist-andre-som-har-erfaring-med-pergotime/#findComment-1341772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
murenol Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Hei på deg Min lille Pergotimer ble hele 6 år forrige lørdag... Jeg var til utredning og vi hadde forsøkt å bli gravide i to år, så fikk jeg pergotime mens vi skulle stå i kø for prøverør, og jeg ble gravid allerede første måneden. Håper dere er like heldige som oss! Åhhh,fantastisk!!! God å høre at det lykkes! Håper det samme for oss, ja:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193037-optimist-andre-som-har-erfaring-med-pergotime/#findComment-1343368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til med pergo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Pergo funka ikke for oss. Forsøkte i 1/2 år. Men så var heller ikke eggløsning et problem. Jeg hadde hatt en utskrapning som viste seg i ettertid å være utført meget uforsiktig slik at min livmor holdt på å sprekke ved fødsel 10 år etter utskrapning. ja, vi ble gravid uten hjelp og helt uten å hvite det. En stor overraskelse altså. dersom vi skulle hatt flere barn mått jeg blitt fulgt opp meget nøye. Men pergo kan jo være det rette for dere. PS. Alle testene vi gjorde viste at jeg hadde regelmessig eggløsning og mange egg så det var jo rart at vi egentlig ble satt på Pergo. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193037-optimist-andre-som-har-erfaring-med-pergotime/#findComment-1346833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.