Gå til innhold

Kan jeg lagre epler

Anbefalte innlegg

Gjest amatørkokken
Skrevet

Kan jeg skrelle og kutte opp epler i kveld, som jeg skal ha i eplekake i morgen kveld? Tenkte å ha de i en plastpose i kjøleskapet. Om de blir litt brune, så skal de jo stekes likevel. Er holdbarheten bedre om jeg blander dem med sukker? (De skal strøs med sukker uansett i morgen)?

Skrevet

Innbiller meg at jeg har hørt noe om at å helle sitronsaft over dem skal hjelpe.

Gjest amatørkokken
Skrevet

Innbiller meg at jeg har hørt noe om at å helle sitronsaft over dem skal hjelpe.

Men da vil det vel smake sitron av kaken??

Trodde forresten det var avocado man skulle helle sitron over...?

Skrevet

Det meste holder seg friskt med sitron, tror jeg.

Skrevet

Neida, sitron gjør at eplene ikke blir brune og jeg tviler på at det vil smake mye sitron av kaken. Du trenger jo ikke akkurat legge eplebåtene i sitronsaft heller! :o)

den opprinnelige m&m
Skrevet

Det tar maks 15 min. å skrelle og dele opp epler til oen vanlig kake - de blir fastere og bedre om du gjør det i morgen. Hvis du skal gjøre noe på forhånd kan du heller veie og måle opp ingrediensene til kaken og ha ferdig mel, sukker, bakepulver etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...