Gå til innhold

Hvor mye kylling?

Anbefalte innlegg

Gjest amatørkokken
Skrevet

Hvordan beregner jeg kylling pr.person? Jeg har kjøpt en pakke med kyllinglår og lurer på hvor mye jeg må beregne. Det er vanskelig å beregne når kjøttet også inneholder knokler... Er 2 kg nok til 5 personer mon tro?

Skrevet

Kan jeg ikke tenke meg. Det er lite kjøtt på kyllinglårene. Når vi har rene fileter så går det med ca. 200 g pr. pers så det er neppe nok med 2 kg lår til 5 personer.

Mista nikket
Skrevet

Det kommer vel an på hvor store kyllinglåra er. Jeg kjøper kyllinglår i Sverige og de er store. Holder med en til hver av de. Med ris og salat servert til blir i hvertfall vi mette.

Gjest godklumpen
Skrevet

Ville nok beregna en halv kg pr pers på kyllingen. Det blir 2,5 kg. Så ville jeg kjøpt inn tre kg for å har litt ekstra. Man spiser ofte mye i godt lag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...