Gå til innhold

Huslån 100% vanskelig v/ refinasninering

Anbefalte innlegg

Gjest håper på snill bank
Skrevet

Vi har dessverre en del kortlån og forbrukslån. Jeg lurer på å få refinansiert dette i boliglånet, men da kommer kanskje lånet opp mot 100%. Tror dere det er mulig å få det? Vi ønsker ikke å ha gamle foreldre som kausjonist, men har hatt samme bank i 15 år, og alltid gjort opp for oss eller hatt noen betalingsanmerkninger.

Gjest huseier
Skrevet

Vi fikk 100% uten sikkerhet eller kausjonist, så da skulle det være håp for dere også!

(Vi hadde gjeld fra før + et par-tre anmerkninger..)

:)

Gjest sånn er det
Skrevet

De har ikke lov til å gi lån for å refinansiere forbrukslån (i følge min bank).

Dere må gjerne søke mer lån,men si for all del ikke at det skal brukes til dette formålet. I følge kundebehandleren i min bank ville jeg fått lån og de ville ikke lagt seg opp i om jeg brukte det til f.eks. møbler som oppgitt, men når jeg hadde oppgitt refinansiering måtte de avslå min søknad.

Skrevet

Vi fikk 100% uten sikkerhet eller kausjonist, så da skulle det være håp for dere også!

(Vi hadde gjeld fra før + et par-tre anmerkninger..)

:)

I banken jeg jobber gir vi ikke 100 % finansiering uten tilleggsikkerhet. (Feks foreldres bolig.) Men vi spør ikke hva pengene skal brukes til.

Skrevet

I banken jeg jobber gir vi ikke 100 % finansiering uten tilleggsikkerhet. (Feks foreldres bolig.) Men vi spør ikke hva pengene skal brukes til.

...

Skrevet

Dere må gjerne søke mer lån,men si for all del ikke at det skal brukes til dette formålet. I følge kundebehandleren i min bank ville jeg fått lån og de ville ikke lagt seg opp i om jeg brukte det til f.eks. møbler som oppgitt, men når jeg hadde oppgitt refinansiering måtte de avslå min søknad.

Det hørtes da merkelig ut. Spesielt siden refinansiering er det mest fornuftige.

Skrevet

Spesielt når mange av refinasieringsinstitusjonene oppgir at du skal krysse av nytt huslån eller refinasiering. Eller om du mener at de ikke har lov til det på hundre prostent lån?? Var det det dere ba om når dere fikk avslag??

Skrevet

Det er nok ikke aktuelt. Har du noen andre tips til hva man kan gjøre da? Jeg ønsker ihvertfall å få samlet alle smålånene i et, og hvis ikke det går vil vi søke om avdragsfrihet et år til(vi har hatt et) for å heller nedbetale dyrere gjeld. Men lurer på hva som er lurt. Kanskje er det bedre å betale de lave beløpene på de dyre lånene, og heller få ned huslånet litt slik at vi får bedre rente der.

Vet du hvor mye renten skiller på 80% og 60% f.eks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...