Gå til innhold

bør fuksjonshemmede få tilgang til gratis sexhjelp

Anbefalte innlegg

Gjest skeptisk til ordningen
Skrevet

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/08/04/439266.html

Hva tenker dere om dette?

Blir ikke dette som en form for prostitusjon bare at det er staten so betaler?

og hva slags folk er det som melder seg om sexhjelpere?

Ville du synes det var helt uproblematisk om det var din partner/ektefelle som ville hjelpe en funksjonshemmed person med å seksuelle ønsker?

for seksualitet sitter vel ikke bare i kjønnsorganene eller?

Gjest alt som finnes....
Skrevet

Nettopp lagt inn samme tama på seksuallitet...

Synes det er forkastelig jeg.. Ekkelt rett og slett.

Og jeg lurer som deg på hva_slags_folk gir sånne tjenester.... Euuhhg...

Gjest printa
Skrevet

Hva er forskjellen? Menn og kvinner all ower opererer på nettchat nå til dags, og de fleste møtes for å ha sex før eller siden.

Hvorfor skal ikke de som er funksjonshemmede, få den samme muligheten. Det er mange slags funksjonshemninger.

Syns det er et supert forslag!

Gjest alt som finnes....
Skrevet

Hva er forskjellen? Menn og kvinner all ower opererer på nettchat nå til dags, og de fleste møtes for å ha sex før eller siden.

Hvorfor skal ikke de som er funksjonshemmede, få den samme muligheten. Det er mange slags funksjonshemninger.

Forskjellen er at her så er målet med kontakten sex-om jeg ikke husker feil er det ulovlig å bruke nettet som en hallikvirksomhet...

Her logger folk seg på for å finne noen å pule, det gjør de fleste ikke på "vanlige" chat sider-vil jeg tro.

DOLère selger seg vel ikke???

Gjest printa
Skrevet

Forskjellen er at her så er målet med kontakten sex-om jeg ikke husker feil er det ulovlig å bruke nettet som en hallikvirksomhet...

Her logger folk seg på for å finne noen å pule, det gjør de fleste ikke på "vanlige" chat sider-vil jeg tro.

DOLère selger seg vel ikke???

Eros chat er bla et slikt forum. Men, hallo! -sex er ikke bare puling heller vel?

Og ikke dol.no heller.

Snorkfrøken
Skrevet

Synes forskjellen ligger i at de får støtte fra staten og fylkeskommunen til å drive denne virksomheten.

Det er da det samme som hallikvirksomhet?

Gjest printa
Skrevet

Synes forskjellen ligger i at de får støtte fra staten og fylkeskommunen til å drive denne virksomheten.

Er ikke det flott da?

De funksjonshemmede har også rett på et godt sexliv.

Skrevet

Hvis du leser nett-praten, så ser du at det bare var støtte for langt tilbake, ikke noe de stadig vekk får. Slik Lotus drives nå, så er det visst helt på frivillig basis.

Jeg er litt ambivalent om hva jeg mener om hele greia, men man bør jo i alle fall ha fakta på bordet før man skal dømme.

Gjest samkver
Skrevet

Jeg har jobbet mye med funksjonshemmede hele mitt liv, og jeg sier nei takk. For min egen del så unner jeg funksjonshemmede et godt seualliv, men jeg vil ikke blande mitt eget inn der.

Gjest også skeptisk
Skrevet

Jeg er også skeptisk. Det er ingen menneskerett å ha sex.

Gjest samkver
Skrevet

Jeg er også skeptisk. Det er ingen menneskerett å ha sex.

Helt enig, så langt kan ikke samfunnet gå.

Skrevet

Er ikke det flott da?

men vil ikke denne sexhjelpordningen føles ganske så kunstig?. Mange funksjonshemmede savner nærhet og sex alene kan vel ikke fylle dette behovet? Skal man ikke være to som er glade i hverandre hvis man skal få glede av sex'en. kan ikke skjønne at de skal få glede av dette når den andre personen bare gjør det av plikt og ikke kjærlighet.

Skrevet

hadde dere syntes det var ok om partneren gjorde det?

Skrevet

hadde dere syntes det var ok om partneren gjorde det?

Jeg hadde aldri gjort og hadde partneren min gjort det så hadde han ikke vært partneren min lengre. Sånn er det med den saken.

Gjest printa
Skrevet

men vil ikke denne sexhjelpordningen føles ganske så kunstig?. Mange funksjonshemmede savner nærhet og sex alene kan vel ikke fylle dette behovet? Skal man ikke være to som er glade i hverandre hvis man skal få glede av sex'en. kan ikke skjønne at de skal få glede av dette når den andre personen bare gjør det av plikt og ikke kjærlighet.

Jeg skjønner spørsmål stillingen din, og hvorfor du er skeptisk.

Det er viktig å merke seg at funskjonshemmet kun er en medisinsk "merkelapp". Dessverre! Mennesker har en tendens til å behandle hverandre ut fra de merkelapper som samfunnet har valgt å gi disse menneskene.

Det er grader av funksjonshemminger. Noen er mer rammet enn andre, men det betyr ikke at de ikke fungerer i hodet.

Det var før i tiden man behandlet mennesker ut fra oppførsel og utseende. Integreringstanken som kom på 80- tallet endret mange profesjonelle yrkesgruppers menneskesyn. Det er derfor samfunnet vårt er relativt godt tilrettelagt for funksjonshemmede i dag, i forhold til for 20 år siden. (og det kunne helt sikkert vært bedre)

Men, vverden er en gang slik, at TTT - ting tar tid. Alle mennesker blir ikke behandlet ut fra hva de er, men hvordan de ser ut. Og derfor er det mange mennesker i dag, som er uten partner og et tosomt kjærlighetsforhold.

Og selv om noen sitter i rullestol, betyr det ikke at vedkommende ikke har følelser, behov og kåthet. Slik som jeg og du. Derfor mener jeg at så fremt staten kan tilby funksjonshemmede en slik ordning, under kontrollerte former. Ja da syns jeg det er flott, for de funksjonshemmede. Som jeg forøvrig mener har samme rett til sexuel nytelse som alle oss andre.

Og som sagt, sex er mye annet enn "puling".

;-)

Gjest hvorfor det, egentlig?
Skrevet

Er ikke det flott da?

Hvorfor har de "rett" på et sexliv?

Har vært alene store deler av mitt liv, men har da ikke ment at jeg skulle hatt "rett" på et sexliv, og ikke at noen skulle stilles til disp. for meg heller.

Gjest printa
Skrevet

Hvorfor har de "rett" på et sexliv?

Har vært alene store deler av mitt liv, men har da ikke ment at jeg skulle hatt "rett" på et sexliv, og ikke at noen skulle stilles til disp. for meg heller.

Hvorfor har du vært alene så lenge?

Det er ingen som kan nekte deg å finne noen å ha sex med, på nett eller i det real life.

Forsøkte å søke på "menneskerett", men fant det ikke.

Når jeg kan ha sex, bør en som ikke har tilgang på det, pga. skade også få det, mener jeg....

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor funksjonshemmede skal ha mer rett til sex enn funksjonsfriske som ikke kan skaffe seg det av andre grunner. Da ser jeg bort fra en viss veiledning i å hjelpe seg selv, men å arrangere sexmøter for dem ser jeg ikke noe grunn til.

Men hvis noen voksne som vet hva de gjør og hvorfor, av egen fri vilje vil hjelpe noen, så har jeg heller ingen moralske motforestillinger mot det.

Skrevet

Jeg tar for gitt at det handler om å 'tilrettelegge' eller utføre onani, ikke samleie.

I så fall ser jeg for meg funksjonshemmede med alminnelige drifter, men ute av stand til å gjøre noe med det, altså ute av stand til å ta saken i egne hender.

Dernest ser jeg for meg at noen i helsebransjen onanerer eller 'tilrettelegger' onani av Arne-Bjarne eller Gine-Brit på kveldsskiftet.

Begge deler et trist syn. Jeg tror jeg heller til at funksjonshemmede dessverre ikke kan regne med min støtte for å bli onanert eller få 'tilrettelegging'

PS: Jeg vet ikke helt hva jeg mener med 'tilrettelegging', og overlater til enhver å fylle inn mening.

PPS: Jeg skjønner evt fortvilelse hos aktuelle nødne funksjonshemmede.

Skrevet

Har lest hele tråden nå og jeg er enig i at sex ikke er en menneskerett, men du verden så godt det er!!! Så hvis jeg av en eller annen grunn skulle komme i en situasjon hvor ingen vellvillig ville ha sex med meg mer, ville jeg satt pris på at en eller annen hadde forbarmet seg over meg og gitt meg en omgang i ny og ne.At staten skulle bidra til at jeg fikk meg et nummer er vel å forvente for mye, men for all del, skattepenger blir brukt til adskilig mer destruktive ting.

Til spørsmålet om hvem i all verden som kan tenke seg å tilby slike tjenester kan man vel tenke seg at det kan være alt fra mannen/kona som ikke får nok sex i heimen til en fattig alenemor som trenger litt ekstra penger. Prostitusjon har som kjent eksistert i uminnelige tider, og dette er vel kanskje den mer "søte og omsorgsfulle" delen av yrket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...