Gå til innhold

Hvor mye spiser du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 28 år som i det siste året har slanket bort 18 kilo. Har levd på 1200 kalorier hele tiden og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal spise for å holde denne vekta (er normalvektig nå).

Før spiste jeg naturlig nok alt for mye og la på meg. Da jeg slanket meg spiste jeg for lite og hva skal jeg spise nå?

Hva spiser DU i løpet av en dag? (kvinner)

Setter veldig pris på svar :-)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har ikke annlegg for å legge på meg, enn så lenge, så jeg vet ikke om det er til så mye hjelp for deg å fortelle hva jeg spiser... Jeg venter bare på den store smellen der kroppen sier fra at nå er det nok! :-)

Nå spiser jeg nok i tillegg litt mindre enn vanlig pga trøbbel med magen.. :-(

Jeg spiser en brødskive til frokost, to til lunsj, noe raskt noe etter jobb og en god porsjon middag (sjelden veldig sund...).

Jeg prøver å tenke litt kosthold siden samboeren min har lettere for å legge på seg enn meg, og fordi en som hadde peiling advarte meg mot "smellen" når kroppen sier stopp... Men når jeg sier litt, så er det bare litt... Det som har vært mest merkbart er at vi ikke lenger har noe særlig potetgull og godteri hjemme lenger. Når vi ikke kjøper det, så spiser vi det heller ikke.. Vi prøver i steden å ha frukt stående fremme, rosiner, lage smoothies osv. Også har vi kuttet ut brus nesten helt. I steden har vi ALLTID Farris eller bonaqua i kjøleskapet.

Også er vel trim et godt stikkord :-)

Gjest Jente på 21 år fra nordland
Skrevet

Jeg har ikke annlegg for å legge på meg, enn så lenge, så jeg vet ikke om det er til så mye hjelp for deg å fortelle hva jeg spiser... Jeg venter bare på den store smellen der kroppen sier fra at nå er det nok! :-)

Nå spiser jeg nok i tillegg litt mindre enn vanlig pga trøbbel med magen.. :-(

Jeg spiser en brødskive til frokost, to til lunsj, noe raskt noe etter jobb og en god porsjon middag (sjelden veldig sund...).

Jeg prøver å tenke litt kosthold siden samboeren min har lettere for å legge på seg enn meg, og fordi en som hadde peiling advarte meg mot "smellen" når kroppen sier stopp... Men når jeg sier litt, så er det bare litt... Det som har vært mest merkbart er at vi ikke lenger har noe særlig potetgull og godteri hjemme lenger. Når vi ikke kjøper det, så spiser vi det heller ikke.. Vi prøver i steden å ha frukt stående fremme, rosiner, lage smoothies osv. Også har vi kuttet ut brus nesten helt. I steden har vi ALLTID Farris eller bonaqua i kjøleskapet.

Også er vel trim et godt stikkord :-)

Jeg er 168 cm høy og veier 58 kg.

Er litt forskjellig hva jeg spiser hver dag men sånn gjennomsnittlig spiser jeg 2 brødskiver til frokost, 1-2 brødskiver til lunsj, en good porsjon middag og 2 brødskiver til kvelds. Drikker bare vann..men har blitt mye brus i sommer, og self. i helger.

Trener ikke..men burde kanskje gjort det..men ikke fordi jeg vil holde vekta, da jeg ikke bryr meg så mye om det. Passer istedet på å spise litt ofte, gjerne noen små-måltider innimellom, slik at forbrenningen holder seg, for å si d sånn.

I dag spiste jeg 2 skiver til frokost, ingenting til lunsj, to store porsjoner med spagetti og kjøttdeig\saus.. Og nå skal vi snart spise lasagne med hvitløksbrød og masse brus.. Lov å skeive litt ut i helger da..;)

Er altfor glad i potetgull, men unner meg det jeg...sålenge jeg trives med meg selv;)

Gjest amparro
Skrevet

Jeg spsier to skiver grovbrød (tynne) til frokost med magert på legg. Etter ca. 3-4 timer spiser jeg en ny skive med magert pålegg og en frukt eller lett yougerth. Spiser det meste til middag, det jeg har lyst på. Men jeg spiser magert kjøtt, karbonadedeig i stedenfor kjøttdeig osv. Etter ca 3 timer spiser jeg et nytt lite måltid. Kanksje et grovt knekkebrød + en frukt.

Jeg trener hver dag, men det er fordi jeg skal ned i vekt. Er 168 cm høy og veier 65 kg.

I helgene koser jeg meg med vin, god mat og litt digg - men ikke nå som vekta skal ned.

bugge -jenta
Skrevet

Har ikke lest de andre svarene, men som 170 cm høy, og med normal beinbygning, skal jeg ligge rundt ca 1800- 1900 kcal om dagen, alt etter hvor mye aktivitet jeg bedriver.Dette er med normal aktivitet.

Den første uken kan du trappe opp til 1500 kcal, og så videre opp. Lykke til med å holde vekta, og godta at du kanskje går litt opp hvis denne vekten du har nå er i minste laget for deg.

Vh bugge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...