Gå til innhold

Har du bilde på søknaden din?

Anbefalte innlegg

Gjest Studinnnen
Skrevet

Nå til dags er det jo så "inn" å ha bilde av seg selv på jobbsøknaden sin. Enkelte steder når man søker spør de etter bilde(særlig elektroniske søknader) Hva slags bilde skal man da laste ned. Har du helbilde av deg selv eller bare hodet?

Helt grønn når det gjelder søknader, har alltid fått jobb gjennom kjente før...:-/

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har aldri hatt med bilde på søknad. Synes det blir så trynefaktor av det.

Uansett, tror det holder med et passfoto. Er bedre det enn et bilde av deg liggende i bikini på et bilpanser (eller, det spørs vel hvilken jobb du søker på ;)

Skrevet

Har nettopp vært på kurs i jobbsøking, og fått klar beskjed om ALDRI å ha bilde på cv'en.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om før!?

Kan det være lov å be om bilde til jobbsøknader? Hvertfall der utseendet i utgangspunktet ikke er så viktig bare man ser stelt ut. Er det ikke ille nok at enkelte arbeidsgivere siler ut de med "utenlandske" navn?

Jeg ville ikke hatt bildet mitt på CVen min hvertfall, så får andre gjøre som de vil :-)

Skrevet

Har nettopp vært på kurs i jobbsøking, og fått klar beskjed om ALDRI å ha bilde på cv'en.

Hvorfor skulle man ikke gjøre det?

Skrevet

Hehe.....og på det kurset jeg gikk fikk vi beskjed om_ALLTID_ha bilde på cv`n:)

Gjest Studinnnen
Skrevet

Jeg har et portrettbilde på cv`n.

Takk for svar alle sammen!! :-)

Tydligvis er det mange som ikke har søkt jobb i det siste!;-)

De fleste søknader gjennom internett spør om bilde.

Til og med en i kommunejobber. Så akkurat en stillingsutlysning som vikar på en skole og på deres elektroniske søknad, ber de om bilde... blir nok bare mer og mer av det ser det ut som.

Skrevet

Til og med en i kommunejobber. Så akkurat en stillingsutlysning som vikar på en skole og på deres elektroniske søknad, ber de om bilde... blir nok bare mer og mer av det ser det ut som.

Jeg_HAR_søkt jobb i det siste, og akkurat fått ny...:-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg_HAR_søkt jobb i det siste, og akkurat fått ny...:-)

Lykke til!

KLart du fikk jobben med bilde :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har søkt i det siste.. har akkurat begynt i ny jobb. Og fikk den uten bilde :P

Skrevet

Jeg har ansatt endel mennesker i det siste, og på ca 10 prosent av søknadene har det vært med bilder på CV'en.

Jeg synes det er ok i den forstand at det er mulig jeg kjenner vedkommende av utseende og ikke av navn, men det har ikke noe å si i forhold til utvelgelsen forøvrig.

Jeg brukte forøvrig også et byrå til ansettelser og de hadde da lagt ved bilder av de som de mente var aktuelle kandidater til intervju.

Gjest Bilde kan være lurt.
Skrevet

KLart du fikk jobben med bilde :-)

Har jo ikke noe å si for hvordan man ser ut, men det kan være lurt for jobbsøker å legge ved et bilde (ansikt da). Dette gjør at de som skal ansette, får et bilde av hvordan personen er, og det viktigste; de husker din søknad fordi den skiller seg litt ut. Du er ikke bare et navn.

Tror det er kjempelurt jeg. Har selv ansatt folk i bedriften til min far, og der hadde de ikke lagt ved bilde, men noen hadde vedlagt kopi av passet.

Av en eller annen grunn hjelper det litt.. man leser gjerne gjennom søknaden en gang til da..

Mener ikke at den med bilde alltid får jobben, men de legges mer merke til, spesielt hvis flere av søkerne ligger på et ganske likt nivå når det kommer til erfaring og utdannelse.

Litt rotete, men håper noen forstod den. ;)

Legg ved bilde du!

Skrevet

Den siste jobben jeg søkte på, satte jeg inn et ansikts-smilebilde.I sorthvitt.

Jeg er ikke særlig pen, så var jo i tvil om det var et "salgstrikst" eller ikke. Men - tenkte som så at det virker jo som om søkeren er komfortabel med seg selv, dersom ei så lite pen dame (som meg) sender inn bilde, liksom.

Tror det ikke ødela noe i alle fall, for jeg fikk jobben, -selv hos disse hippe, kule folka!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...