Gå til innhold

Hormonspiral= Mindre lyst?

Anbefalte innlegg

Gjest ikkesomalleandre

Hei.

Er mor til tre søte små, og bruker nå levonova hormonspiral. Er det noen andre som har hatt det slik at lysten forsvant av denne spiralen? Jeg er jo helt død på det området, og begynner å få en mistanke om at den kan være en medvirkende årsak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193098-hormonspiral-mindre-lyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde det motsatt. Da jeg gikk på pillen var lysten fullstendig fraværende, men på hormonspiralen var den der. Ikke så mye som når jeg er helt fri for hormonprevensjon, men den var der og jeg var ganske så lett-tent også.

Men vi reagerer nok ulikt antar jeg. :o)

Jeg opplevde det motsatt. Da jeg gikk på pillen var lysten fullstendig fraværende, men på hormonspiralen var den der. Ikke så mye som når jeg er helt fri for hormonprevensjon, men den var der og jeg var ganske så lett-tent også.

Men vi reagerer nok ulikt antar jeg. :o)

Eg hadde problemer med at eg blei kvalm av hormonspiralen. Lysten var der hos meg men mannen min mista lysta.. rare greier det der...

Gjest ikkesomalleandre

Eg hadde problemer med at eg blei kvalm av hormonspiralen. Lysten var der hos meg men mannen min mista lysta.. rare greier det der...

Blir også kvalm, men det kommer av kramper i livmora, får slike kramper før hver mens, og det er ikke behagelig. Var til gynekolog to mnd etter den var satt inn, men alt så ok ut. Fikk beskjed om å se det an i ca et år. Nå er det 1,5 år siden, og krampene kommer bare ved mens og etter orgasme.

Gjest lurulf

For meg var hormonspiral et meget effektivt preventiv - sexlysten forsvant fullstendig!

Jeg trodde det skyldes småbarnsperioden - mye nattevåk osb.

Gjett om jeg ble gledelig overrasket da hormonspiralen måtte fjernes etter fem år! Aldri mer hormonspiral her, nei.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...