Gå til innhold

Skolen, en fristende arena for agitering

Anbefalte innlegg

Gjest Halling
Skrevet

De fleste lærere legger nok ikke særlig mere vekt på kristendommen enn andre religioner i undervisning av KRLfaget. Dette er dog individuelt og fremdeles slik mange steder at læreren er enerådende i klasserommet og kan gjøre nesten hva hun vil. Så lenge lærebøkene legger opp til mest vekt på kristendommen så undervises det mere i den enn andre religioner.

Jeg har også inntrykket at lærere fokuserer omtrent like mye på de ulike store religionene. Generelt er ikke lærere de mest fromme religiøse, men skjeler heller til en liten rød bok :-(

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Prozak

34

• favn

8

• gripp

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Halling
Skrevet

De fleste muslimer jeg kjenner ønsker like mye fred som jeg gjør. Når imamene vil ut i skolen så må det jo sies at prestene har vært der før.

Det er ingen imam som har sagt at han vil tvinge seg inn i skolen. Vi har meningsfrihet i Norge, og det bør vi ta vare på.

Jeg har inntrykk av at ytringsfrihet kun skal gjelde for noen.

Noen vil forby islamkritikk.

Skrevet

*lol*

Ironien over at du tydeligvis ikke ønsker muslimske ytringer, samtidig som du påstår at "Noen vil forby islamkritikk."

Hvis det er noen her som ønsker å innskrenke ytringsfriheten så er det vel nettopp deg!

Skrevet

Jeg har også inntrykket at lærere fokuserer omtrent like mye på de ulike store religionene. Generelt er ikke lærere de mest fromme religiøse, men skjeler heller til en liten rød bok :-(

Og denne påstanden har du tatt rett ut av luften, eller?

Skrevet

De fleste lærere legger nok ikke særlig mere vekt på kristendommen enn andre religioner i undervisning av KRLfaget. Dette er dog individuelt og fremdeles slik mange steder at læreren er enerådende i klasserommet og kan gjøre nesten hva hun vil. Så lenge lærebøkene legger opp til mest vekt på kristendommen så undervises det mere i den enn andre religioner.

Jada, jeg er i prinsippet motstander av et obligatorisk fag som tar utg.punkt i kristendommen. Hva i all verden er galt med et religion- og livssynsfag? Da ville elevene kanskje lært litt om verden og folk.

"..................................."

Skrevet

Nå har du vel gått på kurs hos Ulv og Kahn, vel? :-)

Gjest Halling
Skrevet

Og denne påstanden har du tatt rett ut av luften, eller?

Rett ut av luften.

Hvis vi ser bort fra at min lærer i metallsløyd hadde den med seg på jobben, og halvparten av mine lærere på grunnskolen gikk i 1. mai toget og ropte slagord.

Skrevet

Rett ut av luften.

Hvis vi ser bort fra at min lærer i metallsløyd hadde den med seg på jobben, og halvparten av mine lærere på grunnskolen gikk i 1. mai toget og ropte slagord.

*lol*

Du er underholdende, det skal du ha!

Gjest samkver
Skrevet

Ifølge norsk lov så gjelder ytringsfrihet for alle.

Gjest samkver
Skrevet

Jada, jeg er i prinsippet motstander av et obligatorisk fag som tar utg.punkt i kristendommen. Hva i all verden er galt med et religion- og livssynsfag? Da ville elevene kanskje lært litt om verden og folk.

Det bør være en del av historiefaget og ikke som eget religionsfag. Sånn som det er nå så blir det noe haleluja over det.

Gjest samkver
Skrevet

Hvordan har du funnet frem til disse påstandene?

Gjest samkver
Skrevet

Rett ut av luften.

Hvor i alle dager gikk du på grunnskolen? På oslos fineste vestkant?

Gjest Halling
Skrevet

Hvordan har du funnet frem til disse påstandene?

Ke?

Personlig oppfatning er lovlig det og. Ytringsfrihet.

Gjest Halling
Skrevet

Ifølge norsk lov så gjelder ytringsfrihet for alle.

5-6000 mennesker sitter fengslet i EU-land som følge av innskrenket ytringsfrihet.

Gjest samkver
Skrevet

Ke?

Personlig oppfatning er lovlig det og. Ytringsfrihet.

Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte det hvor du hadde funnet disse påstandene?

Gjest samkver
Skrevet

5-6000 mennesker sitter fengslet i EU-land som følge av innskrenket ytringsfrihet.

Norge er ikke et EU-land.

Skrevet

For eksempel, "ytringsfrihet" som å oppfordre til terrorisme?

Gjest Halling
Skrevet

Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte det hvor du hadde funnet disse påstandene?

Jeg "finner" ikke påstander.

Gjest Halling
Skrevet

For eksempel, "ytringsfrihet" som å oppfordre til terrorisme?

Jeg syns alt skal fram i lyset, uansett hvor ubehagelig det er. Jeg vil se alle og høre alle meninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...