Gå til innhold

Skolen, en fristende arena for agitering

Anbefalte innlegg

Gjest samkver
Skrevet

Jeg "finner" ikke påstander.

Du kom med påstander om lærere som jeg vil ha nærmere argumenter for. Det er ikke bare å slå frem at en eller annen er slik og sånn.

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Prozak

34

• favn

8

• gripp

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg syns alt skal fram i lyset, uansett hvor ubehagelig det er. Jeg vil se alle og høre alle meninger.

Du skriver: "Jeg vil se alle og høre alle meninger."

Men det gjelder tilsynelatende bare deg, etterso du kritiserer muslimer for å spre islam.

Dobbelmoral er dobbelt så bra...

Gjest printa
Skrevet

Jeg syns innlegget ditt har en snert av paranoia over seg.

Ser ikke noe galt i at barn skal få lære noe om andre religioner. Vi er jo et flerkulturelt land.

Tror faget er til større bryderi og irritasjon for deg, enn for barna.

Skrevet

De smule gudsord som måtte ramme de yngste i barneskolen, er neppe verre enn at de beholder sin forstand og kritiske tanke ubeskåret. Det er nok verre trussler mot dette enn den statskontrollerte og tannløse religionsundervisning som skjer i dag.

Å slippe imamer inn i skolen for på eget forgodtbefindende å servere den kvinnefiendtlige, facistiske ideologien islam til våre unge håpefulle, blir selvsagt noe helt annet.

Jeg antar de fleste ansvarsfulle foreldre holder sine barn hjemme hvis det tillyses propagandatime i regi av mullaher og imamer.

Gjest Halling
Skrevet

Du kom med påstander om lærere som jeg vil ha nærmere argumenter for. Det er ikke bare å slå frem at en eller annen er slik og sånn.

Navn er ikke nevnt. Og det er lov å fremme personlige oppfatninger, vi er ikke på Stortinget.

Skrevet

De smule gudsord som måtte ramme de yngste i barneskolen, er neppe verre enn at de beholder sin forstand og kritiske tanke ubeskåret. Det er nok verre trussler mot dette enn den statskontrollerte og tannløse religionsundervisning som skjer i dag.

Å slippe imamer inn i skolen for på eget forgodtbefindende å servere den kvinnefiendtlige, facistiske ideologien islam til våre unge håpefulle, blir selvsagt noe helt annet.

Jeg antar de fleste ansvarsfulle foreldre holder sine barn hjemme hvis det tillyses propagandatime i regi av mullaher og imamer.

Du skriver: "De smule gudsord"

Din uvitenhet er stor. Det er samme påståtte gud de tilber.

*ler av deg*

Gjest Halling
Skrevet

Du skriver: "Jeg vil se alle og høre alle meninger."

Men det gjelder tilsynelatende bare deg, etterso du kritiserer muslimer for å spre islam.

Dobbelmoral er dobbelt så bra...

Å si sin mening i det offentlige rom for voksne er ikke det samme som å indoktrinere barna våre.

Skrevet

Navn er ikke nevnt. Og det er lov å fremme personlige oppfatninger, vi er ikke på Stortinget.

Men du klarer aldri å underbygge disse meningene dine, og de er derfor like lite relevante som om du foretrekker pærer fremfor epler.

Med andre ord - du våser.

Skrevet

Å si sin mening i det offentlige rom for voksne er ikke det samme som å indoktrinere barna våre.

Nei, men det har muslimene på ingen måte monopol på. Tvertimot er det heller kristendommen som kommer nærmest.

Bestem deg nå for hva du vil.

Gjest Halling
Skrevet

Jeg syns innlegget ditt har en snert av paranoia over seg.

Ser ikke noe galt i at barn skal få lære noe om andre religioner. Vi er jo et flerkulturelt land.

Tror faget er til større bryderi og irritasjon for deg, enn for barna.

Det er agitering jeg ikke liker, ren nødvendig opplysning med likt fordelt fokus på alle varianter har jeg ikke noe i mot.

Hvis en imam skal få komme og agitrere, så står det 100 andre agitatorer og vil kreve det samme.

Barn er et fristende lett bytte å kaste seg over. Spesielt når de ikke er til stede frivillig.

Skrevet

Du skriver: "De smule gudsord"

Din uvitenhet er stor. Det er samme påståtte gud de tilber.

*ler av deg*

Du har sikkert tenkt mye på dette, og dine religiøse grublerier kan sikkert være morsomme nok.

Uansett vet de fleste godt om forskjellene mellom islam og kristendom når det kommer til praktisk religionsutøvelse.

Derfor vil også alle ansvarlige foreldre holde barn borte fra skolen hvis det tillyses propagandatime fra facistsvineriets talerør.

Gjest samkver
Skrevet

Det er agitering jeg ikke liker, ren nødvendig opplysning med likt fordelt fokus på alle varianter har jeg ikke noe i mot.

Hvis en imam skal få komme og agitrere, så står det 100 andre agitatorer og vil kreve det samme.

Barn er et fristende lett bytte å kaste seg over. Spesielt når de ikke er til stede frivillig.

Hvor mange prester har ikke agitert på en skole?

Gjest samkver
Skrevet

Du har sikkert tenkt mye på dette, og dine religiøse grublerier kan sikkert være morsomme nok.

Uansett vet de fleste godt om forskjellene mellom islam og kristendom når det kommer til praktisk religionsutøvelse.

Derfor vil også alle ansvarlige foreldre holde barn borte fra skolen hvis det tillyses propagandatime fra facistsvineriets talerør.

De fleste foreldre stoler på sin egen dømmekraft og vet at de er mye større påvirkningskraft overfor sine barn enn alle andre.

Gjest Halling
Skrevet

*lol*

Ironien over at du tydeligvis ikke ønsker muslimske ytringer, samtidig som du påstår at "Noen vil forby islamkritikk."

Hvis det er noen her som ønsker å innskrenke ytringsfriheten så er det vel nettopp deg!

Så det å få gå løs på barn med religiøs indoktrinering bør være en del av ytringsfriheten?

Hvem som helst skal altså kunne kreve å få undervise barn i hva de vil, under dekke av ytringsfrihet?

Kan lærere kreve ytringsfrihet og undervise hva de vil?

Skrevet

Jeg syns alt skal fram i lyset, uansett hvor ubehagelig det er. Jeg vil se alle og høre alle meninger.

Så du er for full ytringsfrihet for f. eks. muslimske terrorister, som oppfordrer til bombing?

Eller?

Gjest samkver
Skrevet

Dine personlige oppfatninger kan umulig oppfattes som den ene sannhet.

Gjest samkver
Skrevet

Så det å få gå løs på barn med religiøs indoktrinering bør være en del av ytringsfriheten?

Hvem som helst skal altså kunne kreve å få undervise barn i hva de vil, under dekke av ytringsfrihet?

Kunne vært fint å høre hva du mener om det. Skal lærere kunne undervise i hva de vil?

Gjest Halling
Skrevet

Hvor mange prester har ikke agitert på en skole?

Jeg har aldri opplevd det, men jeg har frivillig vært til stede på julegudstjeneste i kirken. Presten fikk aldri lov å komme på skolen.

Skrevet

Det er interessant at DU tolker islam på samme måte som den verste fundamentalist.

Det sier masse om deg!

Skrevet

Det er jo DU som vil ha full ytringsfrihet.

Du har møtt deg selv i døren!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...