Gå til innhold

Skolen, en fristende arena for agitering

Anbefalte innlegg

Gjest Halling
Skrevet

Så du er for full ytringsfrihet for f. eks. muslimske terrorister, som oppfordrer til bombing?

Eller?

Det vile vært en fin anledning til å se hvem vi skal overvåke for ulovlige aktiviteter. Drapstrusler og planlegging av drap er straffbart.

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Prozak

34

• favn

8

• gripp

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest samkver
Skrevet

Jeg har aldri opplevd det, men jeg har frivillig vært til stede på julegudstjeneste i kirken. Presten fikk aldri lov å komme på skolen.

Du vet utmerket godt at prester har vært innpå mange skoler før, uansett din egen erfaring. Du har sannsynlig ikke erfart imamer innpå skolene selv?

Skrevet

Jeg har aldri opplevd det, men jeg har frivillig vært til stede på julegudstjeneste i kirken. Presten fikk aldri lov å komme på skolen.

Vås.

"Alle" som er litt eldre har vært utsatt for kristendomsfaget.

Gjest Halling
Skrevet

Dine personlige oppfatninger kan umulig oppfattes som den ene sannhet.

Ingen har påstått det heller. Si din mening om saken, eller forsvinn.

Skrevet

Så du er for full ytringsfrihet for f. eks. muslimske terrorister, som oppfordrer til bombing?

Eller?

Det skulle blitt bra fulle fengsler hvis man skulle bure inne alle muslimer som sympatiserer med terrorister:

32 prosent av britiske muslimer mener Vestens samfunn er «dekadent og bør ødelegges». 16 prosent av britiske muslimer har ingen lojalitet overfor Storbritannia. 24 prosent av britiske muslimer sympatiserer med selvmordsbombernes motiver. 6 prosent av britiske muslimer mener selvmordsbomberne gjorde det rette.

De reelle tall er selvsagt høyere, men meningsmålingen gir en pekepinn om hvilket svineri vi har med å gjøre.

Skrevet

Det vile vært en fin anledning til å se hvem vi skal overvåke for ulovlige aktiviteter. Drapstrusler og planlegging av drap er straffbart.

Du skriver: "Drapstrusler og planlegging av drap er straffbart."

Mener du at det fremdeles skal være straffbart, eller er du for full ytringsfrihet?

Du må velge.

Skrevet

Det er interessant at DU tolker islam på samme måte som den verste fundamentalist.

Det sier masse om deg!

Alle samfunn hvor muslimer har vesentlig innflytelse, er preget av undertrykking, fattigdom, terror og vold.

Det er resultatet av den vanlige islam og ikke den ekstreme. Islam er ekstrem.

Skrevet

Det skulle blitt bra fulle fengsler hvis man skulle bure inne alle muslimer som sympatiserer med terrorister:

32 prosent av britiske muslimer mener Vestens samfunn er «dekadent og bør ødelegges». 16 prosent av britiske muslimer har ingen lojalitet overfor Storbritannia. 24 prosent av britiske muslimer sympatiserer med selvmordsbombernes motiver. 6 prosent av britiske muslimer mener selvmordsbomberne gjorde det rette.

De reelle tall er selvsagt høyere, men meningsmålingen gir en pekepinn om hvilket svineri vi har med å gjøre.

Er du for ytringsfrihet, inkl. at det skal være lov til å oppfordre til terrorisme?

Eller er du ikke for ytringsfrihet?

Skrevet

Alle samfunn hvor muslimer har vesentlig innflytelse, er preget av undertrykking, fattigdom, terror og vold.

Det er resultatet av den vanlige islam og ikke den ekstreme. Islam er ekstrem.

*gjesp*

Du går i sirkel, og kommer åpenbart ikke videre.

Det du presenterer er DIN personlige tolkning av islam. Noe du neppe har noen som helst forutsetning til å gjøre. Det eneste du gjør er å demonstrere din uvitenhet.

Pinlig for deg.

Gjest samkver
Skrevet

Jeg spurte deg først? hva vil du med mine meninger? Du har ikke kommet frem med dine engang.

Skrevet

Hvorfor skulle h*n forsvinne? Er det ikke ytrinsgfrihet her?

Men det gjelder ikke når noen motsier deg!

Gjest Halling
Skrevet

Du skriver: "Drapstrusler og planlegging av drap er straffbart."

Mener du at det fremdeles skal være straffbart, eller er du for full ytringsfrihet?

Du må velge.

Ytringer som går ut over å mene noe, får alltid konsekvenser.

Strekker du ytringer til å innbefatte drap?

Å true, planlegge drap eller drepe bør være ytringer som skal gå under ytringsfrihet?

Gjest Halling
Skrevet

Hvorfor skulle h*n forsvinne? Er det ikke ytrinsgfrihet her?

Men det gjelder ikke når noen motsier deg!

Ordet "du" blir brukt for ofte. Jeg mener at vedkommende da kan holde seg vekk fra "meg". Dette er en sak, ikke en person vi diskuterer.

Skrevet

Ytringer som går ut over å mene noe, får alltid konsekvenser.

Strekker du ytringer til å innbefatte drap?

Å true, planlegge drap eller drepe bør være ytringer som skal gå under ytringsfrihet?

Det er stor forskjell mellom en verbal ytring, og en handling.

Mener du at *alle* verbale ytringer skal være lov, eller mener du ytringsfriheten skal innskrenkes av diverse lover?

Skrevet

Ordet "du" blir brukt for ofte. Jeg mener at vedkommende da kan holde seg vekk fra "meg". Dette er en sak, ikke en person vi diskuterer.

Hvorfor?

Hvis det er ytringsfrihet, kan han da skrive med hvem han vil?

Skrevet

Det bør være en del av historiefaget og ikke som eget religionsfag. Sånn som det er nå så blir det noe haleluja over det.

Ikke enig. Religion er mer enn historie. Men et rent religionsfag burde ikke være noe problem, hvor det utelukkende dreier seg om å lære _om_ forskjellige religioner og livssyn.

"......................................"

Gjest NEI til KRL
Skrevet

Hvor forekommer pilgrimsvandringer i skolen?

Her på Hedemarken har alle barneskolene hatt pilgrimsvandringer de siste årene, etterat pilgrimsleden til Nidaros ble opprustet. De går f.eks. en bit hvert år gjennom hele barneskolen.......

Gjest samkver
Skrevet

Ikke enig. Religion er mer enn historie. Men et rent religionsfag burde ikke være noe problem, hvor det utelukkende dreier seg om å lære _om_ forskjellige religioner og livssyn.

"......................................"

Historie, filosofi eller samfunnskunnskap. I dag er ikke noe fag i skolen som heter historie. Det heter samfunnsfag og innbefatter historie og geografi. KRL er et eget fag, noe jeg mener er feil. Undervisning om religioner bør gå under samme som historie og geografi.

Gjest samkver
Skrevet

Ordet "du" siktet ikke på deg som person, annet enn den personen jeg diskuterer med. Å begynne å trekke ordvalg og skrivemåte inn i diskusjonen vitner om usikkerhet.

Gjest Halling
Skrevet

Ordet "du" siktet ikke på deg som person, annet enn den personen jeg diskuterer med. Å begynne å trekke ordvalg og skrivemåte inn i diskusjonen vitner om usikkerhet.

Det vitner ikke om noe som helst. Ligg unna min "person". Jeg har ikke bedt om noen analyse av mine personlige egenskaper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...