Gå til innhold

Skolen, en fristende arena for agitering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vitner ikke om noe som helst. Ligg unna min "person". Jeg har ikke bedt om noen analyse av mine personlige egenskaper.

Sør diskuterer aldri sak, kun person.

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Prozak

34

• favn

8

• gripp

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Halling
Skrevet

Er ikke derfor jeg er her. Jeg kan kanskje svare på et og annet høflig, vennlig og saklig personlig spørsmål, men uhøflighet og agitasjon kan de like gjerne snakke til veggen med.

De fleste er tydeligvis hyggelige her, og det er bra.

Skrevet

Du diskuterer bare "Sør", ikke sak.

Skrevet

Historie, filosofi eller samfunnskunnskap. I dag er ikke noe fag i skolen som heter historie. Det heter samfunnsfag og innbefatter historie og geografi. KRL er et eget fag, noe jeg mener er feil. Undervisning om religioner bør gå under samme som historie og geografi.

Hvis alternativet er å bolke sammen fag på den måten, så er jeg enig. Ellers ser jeg ikke noe i veien for at historie kan være historie, religion kan være religion etc. (Bortsett fra effektiviseringen - deler av staten vile vel helst sett at alle fag i skolen kunne skvises sammen til ett eneste fag, slik at de trengte bare én lærer :-)

"...................................."

Skrevet

Navn er ikke nevnt. Og det er lov å fremme personlige oppfatninger, vi er ikke på Stortinget.

"Og det er lov å fremme personlige oppfatninger"

Selvfølgelig. Men for debattens del er det jo interessant om du forteller hva du baserer oppfatningene på.

"..................................."

Gjest Halling
Skrevet

"Og det er lov å fremme personlige oppfatninger"

Selvfølgelig. Men for debattens del er det jo interessant om du forteller hva du baserer oppfatningene på.

Sikkert, men det blir omfattende. Er det ikke intressant å vite hva folk mener? Jeg vet lærere er hellige, men de må nok tåle såpass.

Skrevet

Sikkert, men det blir omfattende. Er det ikke intressant å vite hva folk mener? Jeg vet lærere er hellige, men de må nok tåle såpass.

Så lenge du bare kaster ut løse påstander (uten noen som helst dokumentasjon eller underbygging) blir det like irrelevant som om du foretrekker bananer fremfor epler.

Skrevet

Vi diskuterer jo stort sett meninger her, ja :-)

Men lærere er ikke hellige, like lite som noen andre er det. Men når du snakker om en slik oppfatning, synes ihvertfall jeg det er interessant hvis du nevner grunnlaget du baserer oppfatningen på. Hvis ikke blir det litt rart, og man kan nesten ikke diskutere det. Du trenger ikke ta det som et angrep på din oppfatning - jeg er bare nyskjerrig. Personlig vet jeg ikke så mye om hvor lærere flest står politisk.

".................................."

Skrevet

Forøvrig - ikke forveksle min oppfordring med rallingen til sør - han er på konstant auto-repeat, og ignorere alle andre synsvinkler enn sin egen.

Gjest Halling
Skrevet

Så lenge du bare kaster ut løse påstander (uten noen som helst dokumentasjon eller underbygging) blir det like irrelevant som om du foretrekker bananer fremfor epler.

Påstand: Dine påstander er jo horrible, og uten en eneste refranse, så hvorfor andre?

Skrevet

Påstand: Dine påstander er jo horrible, og uten en eneste refranse, så hvorfor andre?

Foreløpig etterlyser jeg bare underbygging for dine påstander.

Hvilke av mine påstander er det du savner underbygging på?

Gjest Halling
Skrevet

Vi diskuterer jo stort sett meninger her, ja :-)

Men lærere er ikke hellige, like lite som noen andre er det. Men når du snakker om en slik oppfatning, synes ihvertfall jeg det er interessant hvis du nevner grunnlaget du baserer oppfatningen på. Hvis ikke blir det litt rart, og man kan nesten ikke diskutere det. Du trenger ikke ta det som et angrep på din oppfatning - jeg er bare nyskjerrig. Personlig vet jeg ikke så mye om hvor lærere flest står politisk.

".................................."

Hvis jeg ikke skal uttale seg om det, når jeg har møtt et hundertall tilfeldig utvalgte?

Når jeg forteller at alle lærere er profesjonelle og upartiske, da tror alle på meg, automatisk, spesielt lærere :-) Ingen protesterer. Det stemmer med det "korrekte". Sykepleiere er også slik, veldig yrkesromantiske, selv om de er temmelig klar over at det fins temmelig mange råtne egg. De er mennesker som oss andre, men vil gjerne være hellige, og dermed kanskje få høyere lønn.

Skrevet

Forøvrig - ikke forveksle min oppfordring med rallingen til sør - han er på konstant auto-repeat, og ignorere alle andre synsvinkler enn sin egen.

Du virker veldig opphengt i "Sør", Prozak. Innlegg etter innlegg om "Sør" til tredjepersoner, samtidig som du ikke tør skrive direkte til meg (med diverse morsomme unnskyldninger).

Det er litt søtt.

Gjest Halling
Skrevet

Jeg syns dine er intressante og saklige meninger og respons.

Jeg har aldri utgitt mine påstander å være nettopp det: påstander.

Skrevet

Du virker veldig opphengt i "Sør", Prozak. Innlegg etter innlegg om "Sør" til tredjepersoner, samtidig som du ikke tør skrive direkte til meg (med diverse morsomme unnskyldninger).

Det er litt søtt.

*ler*

Har dere en sjablong dere diskuterer etter? Tror de samme innleggene går igjen omtrent ordrett i alle diskusjonene dere kamphanene imellom. ;)

Gjest Halling
Skrevet

Foreløpig etterlyser jeg bare underbygging for dine påstander.

Hvilke av mine påstander er det du savner underbygging på?

Jeg er ikke interessert i det. "Stemmer blankt" i slike saker. Påstå hva du vil for meg i dem.

Skrevet

*ler*

Har dere en sjablong dere diskuterer etter? Tror de samme innleggene går igjen omtrent ordrett i alle diskusjonene dere kamphanene imellom. ;)

Nåja - Prozak har for vane bare å skrive *om* "Sør" til tredje personer, fremfor å skrive direkte til meg. (Han har diverse unnskyldninger for dette.) Det er synd, fordi han burde kunne diskutere sak.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er ikke interessert i det. "Stemmer blankt" i slike saker. Påstå hva du vil for meg i dem.

Greit, men så lenge du diskuterer her må du finne deg i at jeg etterlyser begrunnelsen for dine påstander.

Du står selvsagt fritt til å dumme deg ut ved ikke å kunne underbygge.

Skrevet

Jeg syns dine er intressante og saklige meninger og respons.

Jeg har aldri utgitt mine påstander å være nettopp det: påstander.

"Jeg har aldri utgitt mine påstander å være nettopp det: påstander."

Jeg regner med at du mener "alltid"? :-)

"......................................."

Skrevet

*ler*

Jeg og sør er ingen kamphaner. Jeg har forlengst sluttet å svare den usaklige og selektive fyren der, selv om jeg ikke klarer helt å kommentere ham :-)

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...