Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor store kler kjøper dåke til dåkas 1. klassing i år? Svigers meinar min er så liten. brukar 110 - 116 i kler... Er han veldig liten for alderen?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Str 6 år er 116-122 etter det jeg husker. Men str 110-116 er ikke uvanlig det heller vel? Stor forskjell, og voksingen går i rykk og napp. Min 1 klassing er veldig høy, så hun får klær i str 128-132

Skrevet

Str 6 år er 116-122 etter det jeg husker. Men str 110-116 er ikke uvanlig det heller vel? Stor forskjell, og voksingen går i rykk og napp. Min 1 klassing er veldig høy, så hun får klær i str 128-132

Åj, hvor høy er hun da?

Mi jente var 115 da hun begynte i første. Nå er hun åtte og 125 cm.

Skrevet

Poden her bruker alt fra 110 til 122, kommer an på hvor stor størrelsen er.

Men 110 er nok i snaueste laget ja.

Er sikker på at din er helt normal, jeg - noen er da høyere enn andre! Ikke la deg stresse av svigers!

Skrevet

Åj, hvor høy er hun da?

Min gutt er 118 cm trur eg og ca 22 kg

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Åj, hvor høy er hun da?

Hun er nå 128.5 cm høy.

Skrevet

Poden her begynner i andreklasse nå og er ca. 117 cm / 20 kg. Liten og tynn med andre ord. Når jeg kjøper nye klær nå kjøper jeg str. 122. Men han kan bok bruke en del i str. 116 fremdeles.

Skrevet

Vesla her er 6 år, og vi må kjøpe klær i str. 128. Endel gensere og jakker må jeg faktisk ha i str. 10 år. Men hun er ganske lang, og spesielt i ryggen egentlig.

Skrevet

1. klassingen i huset her er 130 cm og rundt 27 kg, lengst i klassen. Han bruker str. 134.

Men det er jo veldig store forskjeller, gutten vår er større en flere av klassekameratene i klassen til storesøster (3.kl.) - og begge ytterlighetene befinner seg innen "normalen".

Mvh,

Skrevet

Poden her begynner i andreklasse nå og er ca. 117 cm / 20 kg. Liten og tynn med andre ord. Når jeg kjøper nye klær nå kjøper jeg str. 122. Men han kan bok bruke en del i str. 116 fremdeles.

Eplet faller ikke langt fra stammen. Sønnen ligner på mamma lillemus;)

Skrevet

Eplet faller ikke langt fra stammen. Sønnen ligner på mamma lillemus;)

I høyde kanskje, men han er nok adskillig slankere... :o)

Skrevet

I høyde kanskje, men han er nok adskillig slankere... :o)

Ja, ja alle får vi vel litt alderstillegg:)

Skrevet

Snuppa mi begynner i 1.klasse nå i høst, og hun bruker str. 134/140 i klær.

Hun er kanskje litt høy, men ser helt vanlig ut i kroppen.

Skrevet

Snuppa mi begynner i 1.klasse nå i høst, og hun bruker str. 134/140 i klær.

Hun er kanskje litt høy, men ser helt vanlig ut i kroppen.

134/140?!?! Poden min begynner i andreklasse og han svømmer stort sett i 122!

Men det er kanskje rett som de sier at jenteklærne er mye mindre i størrelsen enn gutteklærne?

Skrevet

134/140?!?! Poden min begynner i andreklasse og han svømmer stort sett i 122!

Men det er kanskje rett som de sier at jenteklærne er mye mindre i størrelsen enn gutteklærne?

Sannsynligvis er det sånn, Lillemus.

Buksene blir litt lange i 134, så hun har noen i 128. men gensere og jakker og sånn passer ypperlig i 134/140.

Mulig gutteklærne er romsligere enn jenteklærne.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...