Sør Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Og hvem betaler velferden? De som har penger til å betale - slik det skal være i et samfunn. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 De som har penger til å betale - slik det skal være i et samfunn. Rart at de som ikke har noe er så interessert i å dele med andre, mens de som har noe ikke er? 0 Siter
Sør Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Rart at de som ikke har noe er så interessert i å dele med andre, mens de som har noe ikke er? Nei det er det ikke, men i et sivilisert samfunn så pålegger flertallet de som har "for mye" å dele litt av det de har med de fattigste. 0 Siter
tiliti Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Er ikke det for folk på attføring o.l? Har aldri blitt tilbudt noe kurs av aetat jeg etter at jeg ble delvis arbeidsledig. Har bodd i 3 forskjellige kommuner, ble tilbydt kurs i 2 av dem, mens den tredje ikke tilbyr noen arbeidsrettede kurs i det hele tatt. Kun "søm og vev" (hihi). De måtte innrømme at det ikke fantes noe som helst sjans til å få jobb etter dette "men det var jo gøy å ha noe å gjøre da". Herregud .. Snakk om bortkasta offentlige penger og etater som ikke fungerer etter de prinsipper regjeringen har lagt opp til at de skal fungere. 0 Siter
Gjest lurer jeg... Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Det er nok helt uaktuelt med dagpenger for din del. Men du bør melde deg ledig ved nærmeste aetat kontor, så vil du etterhvert ha muligheter til å ta diverse AMO-kurs som etaten avholder. Når du går på kurs har du krav på kursstønad...kr 255,- pr. dag + litt tillegg for barn + dekning av reiseutgifter hvis kursstedet er mer enn 6 km fra hjemmeadressen. Langtidsledige prioriteres, dvs ledig i over 6 måneder. Derfor er det viktig at du registrerer deg så fort som mulig. Kursstønad er skattefritt. Jeg vil ikke ut i full jobb. Har et barn halvtid i barnehage og ei som skal opp i andre klasse. De slutter jo tidlig, så jg må være hjemme midt på dagen. 0 Siter
tiliti Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Jeg vil ikke ut i full jobb. Har et barn halvtid i barnehage og ei som skal opp i andre klasse. De slutter jo tidlig, så jg må være hjemme midt på dagen. Da må du jo i så fall søke om plass på sfo og full plass i barnehage (som de fleste andre har). 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Da må du jo i så fall søke om plass på sfo og full plass i barnehage (som de fleste andre har). Hvorfor det? Det er en del deltidsjobber ute i samfunnet. Har ikke brukt mange minutter foran pc'n før det dukket opp en del alternativer. 0 Siter
tiliti Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Hvorfor det? Det er en del deltidsjobber ute i samfunnet. Har ikke brukt mange minutter foran pc'n før det dukket opp en del alternativer. Dersom hun skulle gå arbeidsmarkedskurs tenkte jeg på 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.