Gå til innhold

Flått og smitte??

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Var hos veterinæren i dag med hunden, han har så mange små kuler rundt om på kroppen stakkar! Da vi var der fant jeg en ekkel flått!!!! Fyttirakkern den var stygg!! Da regner jeg med at det er flåttbitt han har fått alle disse stedene?? Men hvordan glipper de selv da? Det er jo bare en å finne på ham, men mange kuler...??? Kan de ligge rundt om i huset da eller? Dør de da? Eller lever de godt i senger og sofaer og? Merker man det godt om man selv får en flått på kroppen? Æsj, jeg blir helt kvalm jeg nå! Og stakkar hunden min da, måtte begynne med antibiotika og han, noen av kulene har blitt så store og røde!

Æsj og fysj... Jeg kan ingenting om flått, kan du? Fortell meg gjerne litt...

Skrevet

jeg kan litt om flått, siden min mellomste ble delvis lammet av borreliose nevrose i fjor sommer. Det var skikkelig ekkelt.

Flåtten slipper taket når den har fått det blodet den vil ha. God og mett..hehe..

det kan nok krype i sofa og senger. Ikke uvanlig det. men du ser den da. Den er ikke mikroskopisk, lett å se med det blotte øyet. Den ser ut som en bitte liten edderkopp. Det eneste som hjelper er at du tenner på den hvis du ser den...

Hvis du får flått selv synest den også, kan selvsagt være vanskelig å få øye på hvis du har den på ryggen, men før eller siden vil du oppdage den.

Får du flått bitt er det ingen grunn til panikk. Ikke så mange av dem som er "farlige". men flg med flåttbittet og reager hvis du får influense lignende symptom som komme og går. Si til legen at du har bitt vitt av flått og KREV å få tatt blodprøve hvis du tror det kan føre til symptomenen du evnt får.

Ikke finn deg i det hvis en lege sier du skal slappe av så lenge du ikke ser en viksende ring rundt selve bitt stedet, det skjer nemlig ikke alltid.

Min gutt lå på sykehus noen døgn og måtte få antibiotika intravenøst i 16 dager. han har enda noen problemer med talen og språket siden det lammet halve ansiktet hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...