Gå til innhold

Oppdatering fra

Gjest leste melding på mobilen hans

Anbefalte innlegg

Gjest leste melding på mobilen hans

Viser til innlegg tidligere i uken ang. at mannen min har løyet og sendt flørtemelding til ei eksdame...

Vi har nå fått snakket med en psykolog. Det var veldig interressant. Det var bare en time, men vi kunne selv.f. komme igjen hvis vi trengte det.

Det gikk veldig mye på han og hans personlighet. Jeg beundret psykologen og hennes evner til å lese han. Satt bare å nikket hele veien. Han var glatt som et såpestykke og livredd for konflikter. Alt bunnet i dårlig selvtillit. Mye av forklaringen på at han ikke tar ansvar i forholdet mente hun kunne forklares med at han er yngst av 6 søsken. Han forventer at jeg skal være mora hans og henge opp jakken hans som han bare slenger på gulvet.

Denne unnvikelsesstragegien er visst veldig mektig og fører til at han får total makt over forholdet. Men også i andre relasjoner. Han har for eksempel veldig vanskelig for å si meningen sin når vi er med andre. Jatter med dem og unngår tema som kan føre til diskusjoner. En tjo og hei type som ingen vet hva står for altså.

Da vi var på samtalen var han veldig bevisst på hva han sa, og skottet bort på meg for liksom å sjekke hvordan jeg reagerte. Dette kommenterte jeg. "Du ser det altså?" sa psykologen.

Men hun mente at han var ærlig på at han ikke hadde vært utro og hadde fortalt sannheten om det som fysisk hadde hendt. Hun forsto veldig at jeg ble frustrert av å være i et forhold med han.

Selv fikk jeg høre at jeg var "en sterk kvinne". På grunn av måten jeg snakket på, virket så engasjert. Jeg måtte dempe meg i forholdet og ikke være så spiss. Da kommenterte jeg at det må være forholdet mitt som har påvirket meg i den retningen. Og det kunne hun være enig i. Jeg må ha forandret meg veldig i fra vi kom sammen. Men det er jo en del år siden så det kan jo stemme. (Da jeg var 22 gikk jeg til psykolog pga. spiseforstyrrelser og lærte utrolig masse om meg selv - så klart jeg har utviklet meg masse på det. DA var jeg kjempeusikker på meg selv og hvem jeg var. Men en slags styrke har jeg nok hatt alltid her i livet og det er nok grunnen til at jeg tross alt har klart meg så bra gjennom noen vanskelige ting)

Mannen min fikk også høre at han pga sitt behov for oppmerksomhet var en flørter. Det var hans måte å hevde seg på - å få oppmerksomhet fra andre. Han måtte arbeide med selvbildet sitt og sitt ønske om å rømme fra enhver ubehagelig situasjon/konflikt. Dessuten måtte han - hvis han ikke ville ødelegge forholdet vårt - være forsiktig med alkohol og være veldig forsiktig med å flørte. Være bevisst hva han gjorde rett og slett så det ikke skulle gå over grensen. Han var typen som kunne bli utro "på sikt" hvis han ikke forandret seg.

Kjempeinterresant å gå til henne. Men jeg må innrømme at jeg ble litt desillusjonert ang. mannen min. Han syns selvfølgelig det var rart å lære så mye om seg selv men viste interesse i å lære mer om seg selv og få litt innsikt i sitt reaksjonsmønster.

Hun mente at det ville ta ca 4 måneder før dette ville "gå over" - (når det gjaldt fysisk utroskap var grensen ca ett år.)

Veldig interressant å bli oppmerksom på hvilke mekanismer som råder i forholdet vårt. Jeg ser at jeg har kjempet mot å alltid være den ansvarlige på flere måter. Jeg har sagt at jeg vil ikke måtte sette grenser for han, være mora hans (henge opp jakken etc) osv. Dessuten så gir jeg totalt blaffen i å låse døra om kvelden osv. Tror jeg ubevisst her har villet tvinge han til å ta ansvar for "noe". Og det har han gjort. Men når det gjaldt forholdet så har han IKKE tatt særlig ansvar før nå da.

Vi fikk også beskjed om å gå ut sammen MINST en gang pr måned - bare oss to.

Det går nok bra med oss vi har tross alt kjærlighet for hverandre - det føler vi begge to ennå. Men jeg blir sint på han ennå i perioder. Han er helt enig i at han har gått over "flørte"grensen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193159-oppdatering-fra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest og amen

Tenkte det kunne være interresant for noen... Hvis de er interressert i psykologi og samliv... Du kan godt presisere hva du mente...

Du utleverer ting om deg og din mann som burde vært fortrolig mellom dere. Tro ikke at du aldri blir gjenkjent.

Hva sier din mann til å bli utlevert på denne måten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193159-oppdatering-fra/#findComment-1342081
Del på andre sider

Gjest psykologistudenten

Dere har virkelig fått mye ut av en psykologtime. Dersom det skulle oppstå problemer igjen så ser jeg absolutt at dere kan ha utbytte av flere timer. Alt hørtes veldig fornuftig og enkelt ut av det psykologen mente og kom frem til, men det vansklige blir å gjøre noe med det, endre adferden deres.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193159-oppdatering-fra/#findComment-1342238
Del på andre sider

Annonse

Gjest leste melding

Du utleverer ting om deg og din mann som burde vært fortrolig mellom dere. Tro ikke at du aldri blir gjenkjent.

Hva i alle dager har jeg skrevet som gjør at vi kan bli gjenkjent? Har ikke snakket om problemene, verken spiseforstyrrelser, mobilmeldingene ea til NOEN bortsett fra svigermor og HUN leser ikke internett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193159-oppdatering-fra/#findComment-1342633
Del på andre sider

Gjest leste melding...

Dere har virkelig fått mye ut av en psykologtime. Dersom det skulle oppstå problemer igjen så ser jeg absolutt at dere kan ha utbytte av flere timer. Alt hørtes veldig fornuftig og enkelt ut av det psykologen mente og kom frem til, men det vansklige blir å gjøre noe med det, endre adferden deres.

Enig - vi hadde nok hatt utbytte av flere timer. Hun sa også at det kunne vi hvis vi ville. Men det viktigste er vel å bli bevisst våre mønstre så vi kan jobbe med dem selv. Selv har jeg jo gått til psykolog før, men ikke han så han kunne godt tenkt seg å gå. Får se hvordan det går fremover...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193159-oppdatering-fra/#findComment-1342637
Del på andre sider

Gjest leste melding...

å skrive at mannen min har lest alle innleggene og svarene fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193159-oppdatering-fra/#findComment-1342925
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...