Gå til innhold

Hva gjør jeg

Anbefalte innlegg

Gjest Snart på bunn
Skrevet

når jeg ikke holder ut på jobben min mer?Jeg blir fratatt siste rest av selvtilitt og tro på meg selv, bir behandlet nedlatende og respekløst.

Vil bort, men trenger en ny jobb.Har ikke lyst å sykemeldes...Jeg vil jo helst jobbe..Men med en annen sjef.

Skrevet

Du kan kanskje snakke med A-etat om at din mistrivsel, og at du kan være garantert ledighetstrygd om du sier opp. Så melder du deg hos vikarbyrå eller noe og får jobb med en gang : )

Gjest Har vært der
Skrevet

Dette er ikke enkelt. Og jeg føler med deg. Nettopp fordi jeg har vært i dine sko.

Blir du mobbet på jobb, er dette alvorlig. Nedbrytende og fornedrende i det lange løp. Dessverre var det ikke en annen løsning for meg, den gangen å gå over på attføring. Det var det min fastlege, aetat og Trygdekontoret, som hjalp meg med. Alternativet tør jeg ikke tenke på...

Statistisk sett er det 1500 mennesker i året som tar sitt eget liv, fordi de blir undertrykt, mobbet eller neglisjert av arbeidsgiver.

Ansvaret hviler på arbeidsgiver, men hvilken arbeidsgiver er det som innrømmer at de "mobber" sine arbeidstakere?

Mange har meldt seg arbeidsledig, og lider for det arbeidsgiver har stelt i stand. I mangel av jobb, nettverk, noen å snakke med for å hjelpe den som blir rammet videre. Dessverre blir arbeistakeren ofte gående ledig, fordi referansene heller ikke er gode å vise tilbake til når de forsøker å søke nye jobber.

Da jeg tok kontakt med forbundet mitt, fikk jeg beskjed om ikke å gjøre noe mer, fordi da ville jeg bare få mer bråk. Dessverre liten støtte og hjelp derfra også. Nettopp fordi den tillitsvalgte valgte å være lojal til vår arbeidsgiver. Enn hvor sinnsykt det høres ut.

Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til, dessverre. Jeg vet ikke om min vei var riktig å gå, men jeg er iallfall ferdig med min tidligere arbeidsgiver på papiret, men ikke i følelsene og i hodet mitt.

Arbeidsgivere særlig i det offentlige er syndere på dette området.

Du bør straks finne deg noen å snakke med, som kan hjelpe deg ut av "knipa". En tillitsvalgt på arbeidsplassen din, eller en saksbehandler ved aetat kan være et alternativ.

La ikke arbeidsgiver få deg til bunns!

Gjest Snart på bunn
Skrevet

Dette er ikke enkelt. Og jeg føler med deg. Nettopp fordi jeg har vært i dine sko.

Blir du mobbet på jobb, er dette alvorlig. Nedbrytende og fornedrende i det lange løp. Dessverre var det ikke en annen løsning for meg, den gangen å gå over på attføring. Det var det min fastlege, aetat og Trygdekontoret, som hjalp meg med. Alternativet tør jeg ikke tenke på...

Statistisk sett er det 1500 mennesker i året som tar sitt eget liv, fordi de blir undertrykt, mobbet eller neglisjert av arbeidsgiver.

Ansvaret hviler på arbeidsgiver, men hvilken arbeidsgiver er det som innrømmer at de "mobber" sine arbeidstakere?

Mange har meldt seg arbeidsledig, og lider for det arbeidsgiver har stelt i stand. I mangel av jobb, nettverk, noen å snakke med for å hjelpe den som blir rammet videre. Dessverre blir arbeistakeren ofte gående ledig, fordi referansene heller ikke er gode å vise tilbake til når de forsøker å søke nye jobber.

Da jeg tok kontakt med forbundet mitt, fikk jeg beskjed om ikke å gjøre noe mer, fordi da ville jeg bare få mer bråk. Dessverre liten støtte og hjelp derfra også. Nettopp fordi den tillitsvalgte valgte å være lojal til vår arbeidsgiver. Enn hvor sinnsykt det høres ut.

Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til, dessverre. Jeg vet ikke om min vei var riktig å gå, men jeg er iallfall ferdig med min tidligere arbeidsgiver på papiret, men ikke i følelsene og i hodet mitt.

Arbeidsgivere særlig i det offentlige er syndere på dette området.

Du bør straks finne deg noen å snakke med, som kan hjelpe deg ut av "knipa". En tillitsvalgt på arbeidsplassen din, eller en saksbehandler ved aetat kan være et alternativ.

La ikke arbeidsgiver få deg til bunns!

Takk for svar.Je har funnet ut at jeg skal gå 100 % inn for å finne meg ny jobb.I mellom tiden skal jeg sykemelde meg periodevis...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...