Gå til innhold

Finnes det rosenrøde forhold?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs jo hva du mener med rosenrøde da.

Jeg er i et forhold som er veldig bra. Vi har det flott sammen på mange måter, og er to veldig fornøyde mennesker. Vi er hyggelige, har det hyggelig sammen, og er forelska og barnslige den dag i dag, og det er 7 år siden vi ble sammen. Det er selvfølgelig perioder som er kjedelige, dager som er like hverandre og noen dager som er dårlige dager. Det hender at vi krangler, men da over så teite ting at vi ler av det dagen etter. Vi har gode diskusjoner og klarer å ordne opp i de småproblemene som oppstår nå og da. Jeg har det akkurat sånn som jeg tror at alle vil ha det!

Men det betyr ikke at vi kysser hver gang vi ser hverandre og legger godteri på puta til hverandre, sier "elsker deg" 3 ganger om dagen, smiler dagen lang og leier når vi går på tur, men vi er lykkelige begge to, og trives veldig godt i forholdet vårt.

Man behøver ikke å krangle støtt og stadig eller mistrives i et forhold. Da er det noe som er feil og man kan få det bedre.

Annonse

Jeg kunne skrive under på Åsemors innlegg. Vi er sammen på niende året, og selvsagt er ikke hver dag like spennende.

Imidlertid har vi et forhold som innebærer mye nærhet, sex og vi går aldri tom for noe å snakke om.

Etter snart ni år vi jeg derfor si: Ja, vi har et innmari bra forhold!

Gjest Ramina

Ingen ting er rosenrødt for alltid :) men det er det som er så fint...da lærer vi å sette pris på det positive.

Men forhold kan være ganske så nærme da...har selv en halvdel som er unik, både som partner og menneske, vi har det helt utrolig godt sammen, og fungerer strålende på alle plan.

Så sånn sett så er vi nok ganske så nærme det du beskriver som "rosenrødt"

:)

Annonse

Gjest Aerlig

Slå alle over en kam er et ordtak så vet du det!

Det er det alldeles ikke! Slike idiotiske vendinger må du legge av deg. Det blir like meningsfullt å si/skrive f eks "slå alle over en lav sko"...

Selvfølgelig heter "å skjære alle over en kam", og ingenting annet.

Se forøvrig en link ang temaet, med en av landets språk-racere, Per Egil Hegge:

http://www.aftenposten.no/ekspertene/spraak/?action=question&id=1270

Icora Panter

Du må da innrømme at det er en jævlig komisk vending å "slå alle over en kam"?

Formuleringen var så komisk at den for mitt vedkommende "tok over" for temaet i tråden.

Det er faktisk et ordtak som heter " Å ta alle over en kam" " Å slå alle over en kam"

Et ordtak som er brukt i min omgangskrets så lenge jeg kan huske.

Men hvorfor henge seg opp i hva andre skriver feil/eller ord du selv ikke kjennner, men som for andre er vanlig.. Det er ikke det som er pointet.

En person med dysleksi, tørr vel ikke skrive inn her i frykt for å bli ledd av! Desverre mange som må kommentere idiotisk her inne!

Det er faktisk et ordtak som heter " Å ta alle over en kam" " Å slå alle over en kam"

Men hvorfor henge seg opp i hva andre skriver feil/eller ord du selv ikke kjennner, men som for andre er vanlig.. Det er ikke det som er pointet.

En person med dysleksi, tørr vel ikke skrive inn her i frykt for å bli ledd av! Desverre mange som må kommentere idiotisk her inne!

Ordtaket heter "å skjære alle over en kam" (verken slå, gre eller noe annet, enn å skjære).

Det var ikke meg som påpekte det tidligere i tråden her, bare så svaret ditt på 100 nyeste jeg nå.

Ikke for å være bitchy altså. :-)

Er bare litt forundret over hvor mange ordtak som "dør ut" fordi vi blander dem sammen og roter med dem.

Gjest Aerlig

Ordtaket heter "å skjære alle over en kam" (verken slå, gre eller noe annet, enn å skjære).

Det var ikke meg som påpekte det tidligere i tråden her, bare så svaret ditt på 100 nyeste jeg nå.

Ikke for å være bitchy altså. :-)

Er bare litt forundret over hvor mange ordtak som "dør ut" fordi vi blander dem sammen og roter med dem.

Bra innspill, Gemini!

Slik sammenrøring/forvrengning av ordtak, får meg til å tenke på den tolkningen Harald Heide Steen i sin tid gjorde: "Det er bedre å gå over bekken etter 10 fugler, enn å få det sure eplet i postkassa". *ler*

Gjest Aerlig

Ser at Gemini har svart deg, og du kan også lese min kommentar til Gemini, der jeg gir et komisk eksempel på hvordan ordtak kan forvrenges og totalt miste sin mening.

Det handler overhodet ikke om mobbing av dyslektikere, en slik avsporing bør du holde deg for god til. Det er svært sjelden noen kritiserer dyslektiske feil her inne. Slike feil er lett gjenkjennelige.

Det handler derimot om tradisjonsrike ordtak's betydning eller mening. Man "slår" ikke, og man "tar" ikke, noen over en kam. Man SKJÆRER noen over en kam.

Det er det alldeles ikke! Slike idiotiske vendinger må du legge av deg. Det blir like meningsfullt å si/skrive f eks "slå alle over en lav sko"...

Selvfølgelig heter "å skjære alle over en kam", og ingenting annet.

Se forøvrig en link ang temaet, med en av landets språk-racere, Per Egil Hegge:

http://www.aftenposten.no/ekspertene/spraak/?action=question&id=1270

Hehe!

Trekker meg raskt og stille ut av denne diskusjonen med halen mellom beina.

Gjest Aerlig

Hehe!

Trekker meg raskt og stille ut av denne diskusjonen med halen mellom beina.

Hyggelig at du på en ydmyk måte har sett at du har svevd i villfarelse, og har lært hva det egentlig heter. Jeg syns faktisk det er pussig at du ikke tidligere har syntes at "å slå" noen over en kam, er fullstendig meningsløst.

Jeg kan forsikre deg at jeg i flere år drev og "konstaNterte" saker og ting. Tok til og med diskusjoner når jeg ble korrigert. I mange år nå, så har jeg tydelig artikulert KONSTATERE. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...